Wiellager Astra G (1999) vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Wiellager Astra G (1999) vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259260
    Camel
      Lid sinds:
      31 July 2006

      Beste mede opel rijders,

      Mijn wiellager links voor moet vervangen worden. Nu was ik een aantal topics al aan het doorlezen over hoe en waar ik die dingen kan bestellen, maar de prijs verschillen zijn zo groot dat ik eigenlijk niet weet welke ik moet bestellen. Als ik een (originele) lager bij brezan bestel kost het mij 300 euro ex btw en op internet kan ik voor 100 klaar zijn, maar dan zag ik nog wel iets over stofkappen voorbij komen. Dus wie kan mij even verder helpen met wat ik allemaal moet bestellen.

      Het gaat om een Astra G uit 1999 en de wiellager links voor met ABS moet vervangen worden. (edit: 4 bouten)

      Bij voorbaat dank en tips qua montage zijn ook welkom.

      #18159798
      roger rabbit
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Dit zijn prima lagertjes..http://www.fsrs-opelwebshop.nl/opel-wiellager-voorzijde-abs-sensor-oe-ref-1603209.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18159799
        turbo.d
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 June 2013

          Ik heb 2wk geleden mijn rechter lager vervangen aan mijn Astra-G van 2003. Ik heb deze via een MP aanbieder gekocht voor € 75,-
          Het betreft een compleet schroefbaar lagerblok met een ABS ring erop.

          Wat is de werkwijze:

          1. velg eraf
          2. remklauw en schijf eraf
          3. gedeelte van de ophanging loshalen zodat je ruimte kan maken om de aandrijf as eruit te krijgen.
          4. Aandrijf as zit door het lagerblok heen en moet eruit; bij mij zat die zeer vast en hebben we met veel kunst en vliegwerk eruit gehaald.
          5. Als de aandrijfas eruit is kan het hele ophang systeem los van de auto.
          6. Dit in de werkbank geplaatst en met de speciale Torx inwendige dop de bouten los gedraaid waarmee het lager vast zat.
          7. Nieuwe lagerblok erop gezet en vast gezet en alles weer terug gemonteerd.

          Totale werktijd bij mij was 3 uur.

          Ik denk dat als je een poellietrekker kan vinden die over het schijf gedeelte kan zetten van het lagerblok, dat de aandrijf as op die manier gemakkelijk los te halen is. Rammen met een moker en en stuk hout was bij ons iig niet voldoende.

          #18159800
          mantarobin
            Lid sinds:
            4 July 2008

            Bel klein gunnewiek in Groenlo eens, die leveren OEM onderdelen voor weinig (mocht je krap bij kas zitten) hebben hun ook uiteraad ook gebruikt spul welke 9 van de 10 gewoon goed zijn!

            #18159801
            baboe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 August 2007

              half uurtje maar zat alles mee dit weekend
              lol

              #18159802
              inzane19
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 June 2007

                Fsrs zoals roger al noemde is een zeer goedkope site mbt de wiel lagers.
                Ik heb er zelf 2 besteld en was volgens mij 140 euro kwijt (met abs)

                Ik heb geprobeerd om ze er zelf onder te zetten maar ik als beginnende hobbyist is het niet gelukt omdat het op sommige punten erg vast zit.
                Ben je niet bang voor onderdelen die vast zitten dan kan je dit prima doen met het juiste gereedschap.

                #18159803
                Mr.F
                  Lid sinds:
                  3 November 2008

                  Is op de brug niet veel werk, geniaal systeem is het iig! :thumb

                  #18159804
                  Camel
                    Lid sinds:
                    31 July 2006

                    We hebben de auto bekeken en er blijkt nog wel meer aan te komen. Ik heb besloten de auto weg te doen en te kijken naar een meer recentere.

                    #18159805
                    inzane19
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 June 2007

                      Voor hoeveel doe je hem weg?
                      Ik wil wel wat onderdelen van die G hebben :p

                      #18159806
                      Camel
                        Lid sinds:
                        31 July 2006

                        ik heb 1600 terug gekregen voor de wagen. Als je verrotte banden kun je die wel van me overnemen. Er zitten nog splinternieuwe banden onder. moet je het wel voor donderdag kunnen regelen.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.