Forumindex › Forums › Modellen › Manta › wiellager achter vervangen … krimpring?!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 september 2010 om 16:50 #17705608
Lager is eenvoudig te vervangen zoals hierboven te lezen, mooiste is krimpring monteren dmv steekas in de diepvries(kist) te leggen en je krimpring in de oven. Dan valt ie er zo omheen, ff wachten en hij zit vast.
Maar ik heb hier steekassen liggen met lager en al, €25,- p/st !
Steekas demonteren dmv een slagtrekker is wel handig, ze kunnen loei en loei vast zitten. Maar soms kun je ze er haast zo uitpakken.
In de rally/slalom/circuitgebruik worden de krimpringen nog wel eens vastgelast om te voorkomen dat het lager van je as afschuift en dus je wiel met het hele spulletje eruit komt. (dit gebeurt bij normaal gebruik niet gauw)
30 september 2010 om 17:02 #17705609AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door plexpiloot
origineel gepost door McLambo
Okay, die zijn dus te hergebruiken, en horen bij 1 kant.Halen jullie allemaal de lagers bij Kraus? Of zijn er ook adresjes in NL waar ze te krijgen zijn? Is het een specifiek lager qua maat? of zouden ze er bij een lagerfabriek enkele hebben liggen in deze maat?
Ik heb ze besteld in dronten m&n of zoiets weet nie meer maar in ieder geval in dronten
er zijn 2 types groot en kleine maat
ik was krimpring en lager+rubbere ring met verzending 90 eurie kwijt
de andere kant was nog niet nodig dus lekker laten zittenbij mij kwam dat k*t lager niet los die heb ik dan maar met een 1 mm schijfje af geslepen
de rest ging vanzelfzal m&m geweest zijn
doen ook al heeeel lang in opels;)
dacht dat ze eerder m&m service heetten;)
30 september 2010 om 19:02 #17705610dronten is voor mij 20 minuutjes rijden, dus ik zal daar eens informeren. Scheelt me weer verzendkosten :o
1 oktober 2010 om 12:43 #17705611origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door plexpiloot
origineel gepost door McLambo
Okay, die zijn dus te hergebruiken, en horen bij 1 kant.Halen jullie allemaal de lagers bij Kraus? Of zijn er ook adresjes in NL waar ze te krijgen zijn? Is het een specifiek lager qua maat? of zouden ze er bij een lagerfabriek enkele hebben liggen in deze maat?
Ik heb ze besteld in dronten m&n of zoiets weet nie meer maar in ieder geval in dronten
er zijn 2 types groot en kleine maat
ik was krimpring en lager+rubbere ring met verzending 90 eurie kwijt
de andere kant was nog niet nodig dus lekker laten zittenbij mij kwam dat k*t lager niet los die heb ik dan maar met een 1 mm schijfje af geslepen
de rest ging vanzelfzal m&m geweest zijn
doen ook al heeeel lang in opels;)
dacht dat ze eerder m&m service heetten;)
Yep volgens mij ook ik zat toch in de buurt :D
1 oktober 2010 om 18:32 #17705612Krijg net een mailtje terug van autopartsonline (ermelo),
complete set kost daar 44 euro per kant. Nu nog eens uitzoeken welk merk dat is.18 oktober 2010 om 15:31 #17705613Helaas, bij nader inzien lijkt het lager niet leverbaar bij autopartsonline. Ook brezan kan ze bij nader inzien niet meer leveren.
Nu heb ik nog een paar adresjes in duitsland die ik eens ga bekijken.
Steekassen eruit was nog een heel gevecht overigens!27 oktober 2010 om 09:18 #17705614origineel gepost door onomono
Mijn dank is groot heren! Zojuist besteld bij Krause!en al ontvangen toevallig? Wat is het merk van het lager en zit alles erbij?
Ik zal ook naar duitsland uit moeten wijken. De eerste 3 adresjes in NL konden er niet meer aankomen.
M&M wel, maar die vragen alleen al 70 euro voor het lager zonder toebehoren :puke
Dus het wordt kraus, ps-autoteile of er schijnt nog een zaak boven hamburg te zitten. kan ff niet op de naam komen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.