Wielkasten omrollen

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Wielkasten omrollen

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    HardcoreHell
    Deelnemer

Ik heb sinds zaterdag 17″ velgen onder mijn Calibra.
      Het zijn niet echt de smalste, denk ik.
      Voor ET35 en 8j, met 215/40 banden.
      Achter ET30 en 9j, met 245/40 banden.

Achter lopen de banden aan als ik over drempels ga.
      Nu moet dat wel opgelost worden, dus ben ik aan het denken wat te doen.
      Óf een setje smallere banden achter erop.
      Óf de wielkasten uit laten rollen.

Dat laatste is denk ik de beste oplossing, maar ik heb daar verder geen ervaring mee.
      Wie kan mij hier zijn ervaringen vertellen over het uitrollen van de wielkasten???
      Wil je dan aub vermelden waar je het hebt laten doen en wat de kosten waren??
      Alvast bedankt..

Anoniem

ik zou voor andere banden gaan.
        vaak, met wielkasten omrollen, beschadigt de lak of zijn ze geneigd eerder te gaan roesten.

op 9J kun je ook 195-225 op trekken, met hoogte van 45-35 hoog. hiermee win je waarschijnlijk al heel wat.

zou achter voor 215/35/17 gaan, en voor 195/40/17 (zelfde hoogte ongeveer, staan getrokken op beide breedtes dan).

of 215/40/17 achterop, zelfde als voor. hoef je maar 2 nieuwe banden te kopen. staan ze voor wat minder getrokken dan achter.

EBkadett

ik heb een omrol /uitrol apparaat voor 25.- mag je ze zelf bij mij voor de deur ( groningen) uitrollen.
          bedrijven vragen meestal 50.- per rand.

HOT ROD
          Deelnemer

Ja, hij zal wel van Asten naar Groningen rijden om zelf voor 25euro zijn achterschermen te slopen. Ik zou, zeker op een FWD voor en achter dezelfde wiel en banden maat gebruiken.
            Wat heeft het voor zin om achter bredere banden te gebruiken?? Die wielen worden alleen maar meegesleept en je laat enkel zien dat je niet weet waar je mee bezig bent!

Flpke

@Big Sexy wrote:

ik zou voor andere banden gaan.
              vaak, met wielkasten omrollen, beschadigt de lak of zijn ze geneigd eerder te gaan roesten.

op 9J kun je ook 195-225 op trekken, met hoogte van 45-35 hoog. hiermee win je waarschijnlijk al heel wat.

zou achter voor 215/35/17 gaan, en voor 195/40/17 (zelfde hoogte ongeveer, staan getrokken op beide breedtes dan).

of 215/40/17 achterop, zelfde als voor. hoef je maar 2 nieuwe banden te kopen. staan ze voor wat minder getrokken dan achter.

Bij bedrijven geven ze meestal ook aan dat de rand roestvrij en plamuur vrij moet zijn. Als ze goed in de lak staan, dus bij een nieuwe auto en dus ook geen plamuur eronder gaan ze echt niet eerder roesten als je ze uit laat rollen.. Als je je schermen goed schoon houd helpt ook een heleboel..

HardcoreHell
              Deelnemer

Beslissing is gevallen op andere banden achter.
                Van 225/40 17.
                Worden waarschijnlijk aan het eind van de week gemonteerd, samen met de centreerringen.
                Rij nu toch naar het werk op de scootah..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.