Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Wielkast uitrollen corsa b achter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2013 om 14:25 #17256606
Weet iemand een adres waar je wielkasten uit kan laten rollen in de buurt van zoetermeer? Mag ook iemand zijn die zon apparaat heeft en er ervaring mee heeft.
28 maart 2013 om 14:44 #18120894Kan veel simpeler. Gewoon met een verfföhn en rubberhamer heb ik de randen uitgeklopt. Als je een beetje handig bent en een goed oog hebt, is dat de goedkoopste en mooiste oplossing.
28 maart 2013 om 16:38 #18120895hoezo lopen de banden nu aan na de montage van de corsa c as?? is die dan breder dan een corsa b as??
28 maart 2013 om 17:28 #18120896Nee, aanlopen deden ze heel de tijd al bij verder inveren met een beetje belading. Banden komen tegen de plastic moertjes aan.
28 maart 2013 om 17:43 #18120897@BlackDevil wrote:
Kan veel simpeler. Gewoon met een verfföhn en rubberhamer heb ik de randen uitgeklopt. Als je een beetje handig bent en een goed oog hebt, is dat de goedkoopste en mooiste oplossing.
Inderdaad.:) Goed heetmaken met een haarfohn. Gebruik geen verffohn want dan moet je goed oppassen, wordt gauw te heet. Haarfohn is makkelijker.
Dan lichtjes met een rubber hamer uitkloppen. Meten of links en rechts gelijk zijn. En als laatste het gedeelte wat toch achter de plastic randen valt insmeren met tectiel. Ik deed tectiel op een doek en smeerde dat op dat stuk rand, dan hoef je ook niet af te plakken of bang te zijn dat je zwarte tectielpuntjes op je zichtbare lak krijgt.
Mijn achterspatborden heb ik met een professionele roller gedaan, maar achteraf kon het ook wel met een rubber hamer. Mijne zijn 3cm uitgeklopt, maar bij jouw is 1cm wel genoeg.
Succes! :D
28 maart 2013 om 17:45 #18120898Scheur er geen lak achter de zwarte rand dan? Ben niet bang om dingen aan te pakken maar dit lijkt me dan toch weer net zoiets wat ik even verneuk :P
En wat is goed heet, neem aan dat je niet je handen er aan moet branden? 1cm is in mijn geval meer dan voldoende inderdaad.
28 maart 2013 om 17:54 #18120899ook maar eens proberen dit:)
28 maart 2013 om 18:10 #18120900Ik heb net de fohn gejat van mn zusje en een rubberen hamer gefixt, ben benieuwd morgen!
28 maart 2013 om 18:23 #18120901haha ik jat de fohn van de vrouw ook geregeld voor dingen te verwarmen in de garage. :jerry
zolang ze er niet achter komt zit ik goed haha
28 maart 2013 om 18:52 #18120902Verfföhn gaat best hoor. Had ‘m op standje 1, ca. 10 cm afstand en dan mooi gelijkmatig over de rand bewegen dat ie gelijkmatig verhit wordt. Niet te lang op 1 plek blijven. Daarna met beleid omkloppen en tussentijds met velg kijken of het past.
Toen de rand in vorm was, heb ik de schroefgaten ontroest en opnieuw gespoten en daarna de plastic randen erop vastgeklemd en met de verfföhn in vorm gebracht tot ze zonder spanning pasten. Bovenste 2 schroeven weggelaten en op die plaats gekit. De overige schroeven weer teruggeplaatst. Ten slotte de spatbordrand aan binnen- en onderkant goed verzegeld met menie, lak en underbody coating. Let ook erop dat de overgang naar de kunststofrand van de achterbumper vloeiend is. Heb zat Corsa’s gezien waar op die plek een lelijke kloof overbleef en het niet aansloot.
Mijn 8×14 ET 15 pasten toen perfect eronder.
28 maart 2013 om 19:05 #18120903Kijk, zo moet het lukken :thumbup
Ik hoef gelukkig maar een halve cm uit te kloppen.28 maart 2013 om 19:08 #18120904@joop1970 wrote:
Kijk, zo moet het lukken :thumbup
Ik hoef gelukkig maar een halve cm uit te kloppen.Dat valt mee. Had zelf zo’n 3 cm nodig. Misschien kun je in jouw geval al volstaan met weglaten van de 2 bovenste schroeven en kitten op die plek.
Suc6 met de job.
28 maart 2013 om 19:25 #18120905Niet eens een gek idee eigenlijk, zal er eens naar kijken morgen! Thanks!
29 maart 2013 om 11:30 #18120906Als je straks klaar bent de boel vastkitten en aandraaien met de moetjes. Als d kit droog is haal jede slijptol door de moertjes en tapreindjes. Dan raken die de banden iig niet en zit het geheel toch nog vast. Ik heb het zo gedaan want had ze ver uitgerold. De hele plastic rand kon met alleen kit niet goed vast. Dus moest wel alsnog met de moertjes werken
29 maart 2013 om 13:37 #18120907Het is gelukt! Wielkasten een cm uit kunnen kloppen, gelijk wat roest gevonden bij de gaatjes dus randen zitten er nog niet.
Wielen liepen na het uitkloppen nog steeds aan door te ver inveren tegen de bovenkant van de wieljkast. Het probleem was dat ik met een achteraswissel de originele bumpstops weer had gebruikt die langer waren dan de bijgeleverde van mn verlagingsset. Helaas ook een stuk zachter dus ik heb nu beide bumpstops gebruikt, veerweg is wel een stuk korter geworden maar aanlopen doet hij niet meer!
Bedankt voor alles input mensen!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.