Forumindex › Forums › Modellen › Astra › wielkast spoiler
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2013 om 12:13 #17255557
wie weet waar ik wielkast spoilers kan kopen voor een astra g?
er begingen scheuren en,gaten in met me wielkast rand te komen ,heb het al meerdere keren geschuurd en, over gespoten ,roest komt elke keer weer terug, ik wil nu me wielkast rand eruit slijpen en, daar een spoilers op zetten.20 februari 2013 om 12:30 #18109687Wielkastspoilers???
Bedoel je wielkastranden? Of wielkastverbreders?
Als je de roest goed verwijderd en daarna een goede laklaag op het metaal zet, kan de roest niet zo maar terugkomen.
20 februari 2013 om 12:51 #18109688dus wel ,had met een dremel de roest weg geslepen daarna ontroester erop ,2 grond lagen ,4 laklagen ,2 vernis lagen na 2 weken komt de roest weer terug ,het komt van binnen uit ,ben het zat ga nu wat grover te werk.
ja wielkast randen of wielkast verbreders ,het liefst maak ik de wielkast niet breder ,ziet er niet met een standaard auto
20 februari 2013 om 12:56 #18109689Okay, wel vervelend.
Bij http://www.speedfreakcarparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; kun je wielkastranden kopen, even zoeken bij carrosseriedelen. Hier heb je bijv. rechtsachter voor een driedeurs HB: http://www.speedfreakcarparts.nl/wielkast-achter-opel-astra-bouwj-p-17665.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vergeet niet dat je je las wel keurig moet afwerken om ervoor te zorgen dat dat niet ook gaan roesten.
20 februari 2013 om 13:23 #18109690bedank ,heb net even gekeken,ik zoek meer een kunststof wielrandlijst die ik er op kan kitten/plamuren ,ik zie ze alleen staan van een corsa.
als ik geen lijst kan vinden dan slijp ik alleen de roest plekken eruit en, smeer ik die weer dicht met plamuur,denk dat dat ook moet lukken.
20 februari 2013 om 14:16 #18109691http://www.ebay.co.uk/itm/UNIVERSAL-WIDE-ARCHES-FENDERS-BODY-KIT-DRIFT-HONDA-NISSAN-/251199272933?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a7ca4b7e5″ onclick=”window.open(this.href);return false;
zoiets? dat zou namelijk echt gruwelijk zijn!!
had het graag op de mijne gewilt maar geen zin in slijpen en shit :jerry20 februari 2013 om 14:24 #18109692waarom dan niet de roestplekken zandstralen dan komt het echt nooit meer terug
20 februari 2013 om 14:27 #18109693ja ziet er leuk uit ,maar moet niet te veel kosten voor me goedkoopel ,potje plamuur is duur zat :D
20 februari 2013 om 14:38 #18109694ik zou er mee wachten tot het mooi weer is
op een vochtige ondergrond kun je niet spuiten
zou ook gelijk de binnenpanelen naast de achterbank er uitnemen
om de binnenkant goed aan te pakkenkun je aan de buitenkant wel mooi werk afleveren
maar als er roest binnen zit ben je aan het dweilen met de kraan open :vertag
vergeet ook niet alles goed schoon te maken met ammoniak of zo voor het spuiten20 februari 2013 om 14:40 #18109695gelijk ik dus al zei eventjes dat plekje zandstralen binnenkant ook dan maar
goed behandelen en zie je nooit meer terug20 februari 2013 om 14:45 #18109696zandstralen zou ik zeker niet doen
duidelijk zitten er al geplamuurde gaatjes in
dat word een enorme pestbende!
spuit heel de auto vol zand :jerryhaakse slijper met lamellenschijf
dremel met verlengstuk
en niet overhaast afwerken
zijn de beste tools hier voor ;)20 februari 2013 om 14:56 #18109697bedank voor de tips ,schoon maken doe ik altijd met thinner ,nu even wachten op een zonnige dag .
20 februari 2013 om 16:18 #18109698helemaal ja :wtf haakse slijper slijp je nog meer goed metaal weg terwijl er zo al niets overblijft
zandstralen weet je perfect wat er nog goed is en wat niet
hier word geen enkel deel meer geschuurd of zuiver geslepen allemaal gestraald
met slijpen of schuren hoeft er maar 1 klein korreltje achter te blijven en je hebt hetzelfde als b07 aan de hand
binnen de 2 weken terug roest :jerry
stralen is gewoon het beste om roest weg te krijgen :)
trashmetal je zegt duidelijk zitten er al geplamuurde gaatjes onder
en wat zit er tussen de plamuur en het ijzer ? weer roest :) zandstralen zeg ik je :)20 februari 2013 om 17:01 #18109699@opel-motorsport wrote:
helemaal ja :wtf haakse slijper slijp je nog meer goed metaal weg terwijl er zo al niets overblijft valt met een lamellenschijf wel mee
zandstralen weet je perfect wat er nog goed is en wat niet
hier word geen enkel deel meer geschuurd of zuiver geslepen allemaal gestraald roestbobbels zullen zowiezo geslepen moeten worden
met slijpen of schuren hoeft er maar 1 klein korreltje achter te blijven en je hebt hetzelfde als b07 aan de hand met zandstralen niet dan??
binnen de 2 weken terug roest :jerry
stralen is gewoon het beste om roest weg te krijgen :)
trashmetal je zegt duidelijk zitten er al geplamuurde gaatjes onder
en wat zit er tussen de plamuur en het ijzer ? weer roest :) iedereen weet dat je voor het plamuren eerst moet gronden zandstralen zeg ik je :)zandstralen is mooi als je een kaal chassis hebt
je hebt geen idee hoeveel zand je naar binnen blaast als er enkele gaatjes zitten
fijn je schermen aan de binnenkant vol zand
alleen maar extra werk de troep er weer uit te krijgen :vertagen had je de binnenzijde ook willen stralen dan? :D
21 februari 2013 om 13:07 #18109700Zijn ook best wel bedrijfjes die het voor niet teveel geld willen doen.
Gaat is informeren wat ze vragen en misschien dat je het kunt combineren met spuiten van bepaalde onderdelen.
Dan ben je in de meeste gevallen goedkoper uit als dat je alleen dat opelgoud laat aanpakken.Ik ben er toen mee naar Alacar in Harderwijk gegaan.
22 februari 2013 om 10:26 #18109701trashmetal der is echt niks zo effectief als zandstralen
oke je spuit zand naar binnen maar iedereen heeft wel een blaaspistool
maar je moet toch ook alles aan de binnenkant behandelen dus kan je daar evengoed stofzuigen
en de schermen pak je er toch canaf om bij te werken
ik straal mijn autos allemaal en nu de manta na 4 jaar nog geen enkel roestblaasje te zien22 februari 2013 om 16:52 #18109702het effect van zandstralen heb ik meegemaakt op duizenden woningen
en historische gebouwen, ben specialistisch reiniger geweest ;)
deed glasbewassing gevelreiniging vloeronderhoud en industrie reiniging
als je een Torbo straalunit gewend bent
is zo’n keteltje wat je kan huren echt een pisstraaltje
dan moet je er ook nog een fantsoenlijke compressor op hebben ook :vertagheb het een keer gedaan en nooit meer
wat ik er met de torbo zo af zou wapperen
deed ik met eigen compressor en gehuurde ketel half uur over :swear
+ een hoop extra troepeen boormachine met borstelkop, haakse slijper met lamellenschijf
is net zo effectief
verrot metaal straal je niet weg, er zal toch geslepen moeten worden :vertag
mijn ervaring heeft me geleerd dat je met kleine klusjes beter kan borstelen en slijpen
wat grotere klussen stralen, maar dan huur ik wel een torbo :jerry12 maart 2013 om 13:18 #18109703hmm,
Heel vervelend. Ik ben zelf ook naar wielkastranden aan het kijken voor me g. 2 maanden geleden roest weglaten halen d.m.v. plamuren enzo. Ik zie nu alweer bobbeltjes terugkomen. Erger me dood eraan, want het is geen gezicht. Ik had toevallig net een mailtje gestuurd naar winparts.nl. Ze verkopen daar reparatie wielkastrand zowel binnen als buitenkant. Nu nog een fatsoenlijk bedrijf vinden die voor een fatsoenlijke prijs de wielkast erruit kan slijpen en de nieuwe erin lassen.
Iemand tips bedrijven omstreken rotterdam? dan hoor ik het graag.
12 maart 2013 om 13:27 #18109704nr 2 die niet gezandstraald heeft :) mijn roest komt niet terug :)
12 maart 2013 om 13:44 #18109705hehe,
Heb jij dat zandstralen zelf gedaan dan? ik besteed deze dingen uit, heb er niet zoveel verstand van. Is dit goedkoper dan nieuwe stuk erin lassen?
12 maart 2013 om 13:46 #18109706@opel-motorsport wrote:
nr 2 die niet gezandstraald heeft :) mijn roest komt niet terug :)
waar lees je dat? over de werkwijze word niets gezegd ;)
als alleen de buitenkant aandacht heeft gehad is het logisch dat de roest terug komt
al zou het gezandstraald zijn :vertag12 maart 2013 om 13:48 #18109707@Shane_Astra_g wrote:
hehe,
Heb jij dat zandstralen zelf gedaan dan? ik besteed deze dingen uit, heb er niet zoveel verstand van. Is dit goedkoper dan nieuwe stuk erin lassen?
ijzer wat rot is krijg je met stralen niet goed hoor
lassen is de enige mogelijkheid
maar laat dan wel de hele rand doen en geen knip en plakwerk12 maart 2013 om 13:52 #18109708@trashmetal wrote:
@Shane_Astra_g wrote:
hehe,
Heb jij dat zandstralen zelf gedaan dan? ik besteed deze dingen uit, heb er niet zoveel verstand van. Is dit goedkoper dan nieuwe stuk erin lassen?
ijzer wat rot is krijg je met stralen niet goed hoor
lassen is de enige mogelijkheid
maar laat dan wel de hele rand doen en geen knip en plakwerkIk zag op winparts een reparatie wielkastrand te koop. Hoeveel ga ik kwijt zijn bij een garage om dit erin te laten lassen en ook te spuiten?? :cry
http://www.winparts.nl/882/carrosserie/reparatie-plaatwerk/0005758/oversizedeel-wielrand-3d-rechts” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.winparts.nl/882/carrosserie/reparatie-plaatwerk/0005764/oversizedeel-binnenwielrand-r” onclick=”window.open(this.href);return false;12 maart 2013 om 14:11 #18109709ik denk dat je beter een lasser/plaatwerker kan zoeken die dit in zn vrije tijd wil doen
garages besteden dit soort klusjes zelf ook vaak uit
en willen dr zelf ook wat op verdienen :vertag
dan moet het ook nog afgewerkt wordenhelaas is er een hobbyruimte aan mn neus voorbij gegaan van de week
anders had ik het wel willen doen, nu te koud buiten :jerry12 maart 2013 om 14:39 #18109710nja, alles zo goedkoop mogelijk he :jerry. Ben jijzelf lasser van beroep? mocht je later een plek hebben pm me maar.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.