Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Wielen zitten vast
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2010 om 18:38 #17219109
Vorige week bij het passen van andere velgen ook al opgemerkt dat er 1 wiel niet los kwam, dus toen hebben we het wiel aan de andere kant maar losgemaakt. Deze kwam ook zeer moeilijk eraf.
Vanavond dus weer de zomervelgjes erop willen leggen maar ben blijven steken. er zit nu nog maar 1 wiel onder. Die andere kwam dus weer NIET los. Ik heb er al een dot siliconenspray tussen gespoten, op het hart geklopt zodat ze schrikken, toen rigoreus een schroevendraaier er tussen tikken maar niks mocht baten….
Hopelijk werkt die spray een beetje in vannacht dat het morgen wel wil, maar ik vrees dat de andere 2 wielen ook niet los willen.
Hoe lossen jullie dit op, of heb ik weer iets aparts?
24 maart 2010 om 18:49 #17646584Moet je geen siliconenmeuk voor gebruiken, maar Imal of WD40.
Siliconenspray penetreert nauwelijks. WD40 en Imal kruipen overal tussen. Moest ik ook bij mijn velgen doen, anders kreeg ik de bouten niet los.24 maart 2010 om 18:59 #17646585Imal heb ik wel staan. Ik zal dat er morgen eens tussen spuiten.
24 maart 2010 om 19:38 #17646586waarmee draai je ze los?
gebruik een luchtsleutel!
24 maart 2010 om 19:42 #17646587De bouten zijn al los hoor, het is meer het wiel zelf wat vast zit.
24 maart 2010 om 19:44 #17646588‘t is rigoreus,maar ,bouten handvast,iets los draaien,zachtjes rijden en even flink heen en weer sturen .
24 maart 2010 om 19:53 #17646589ow oke verkeerd begrepen, dan zou ik adviseren zet hem op de krik (liefst op de brug)
ga voor het wiel zitten en schop zo hard je kunt tegen de band aan!
24 maart 2010 om 19:59 #17646590dan flikkert hij van de krik af :D
25 maart 2010 om 15:56 #17646591als je een goede krik hebt nietking:
25 maart 2010 om 16:22 #17646592ja zo doe ik het ook of met een stang als wrikijzer ttegen achterkant band
25 maart 2010 om 16:26 #17646593ik sla onder de auto aan de binnenkant met een zware balk tegen het wiel. beetje rigoreus, maar ze kunnen erg vast zitten
25 maart 2010 om 16:52 #17646594ow dacht ze bij mijn Combo moeilijk gingen, maar dat valt zo te lezen nog wel mee..
Achter wielen kan ik met de handrem erop wel af krijgen met draaiende beweging..
Willem
25 maart 2010 om 18:57 #17646595origineel gepost door 14XE
‘t is rigoreus,maar ,bouten handvast,iets los draaien,zachtjes rijden en even flink heen en weer sturen .Dit was het trukje wat werktte. Ze zijn er nu alle 4 af :P
Deze herfst eerst maar eens wat vet erop smeren voor ik de wielen monteer.
25 maart 2010 om 21:19 #17646596vergeet de naven niet op te schuren dan voordat je ze insmeert:vertag
groetjes
25 maart 2010 om 21:28 #17646597Ik heb hetzelfde gehad met mijn zomerwielen. ben eronder gaan liggen en heb ze eraf getrapt, ongelofelijk wat vast dei wielen kunnen zitten.
daarna heb ik ze ontroest en lekker in het vet gezet voor ik de winterwielen monteerde. moet nu de zomerwielen nog terugplaatsen kijken of het schoonmaken en invetten voldoende is geweest.
Je zou een lekke band hebben, dan heb je een probleem als ze zo vast zitten.31 maart 2010 om 09:32 #17646598Ik heb het ook gehad laats. Achterwielen zaten helemaal vast.
Mokertje/vuistje gepakt met een robber dop erop (om stoeptegels mee aan te tikken)Wiel rond draaien, en steeds om de 90 graden een klap op velg, en zo kwamen ze milimeter voor milimeter van de naaf af.
Ik weet niet of het helemaal geslaagd is voor de velgen, maar onder de auto gaan liggen en ze eraf trappen, dat was mij net iets te link :thumbdown
31 maart 2010 om 09:45 #17646599Zoals iedereen al zegt gewoon even met een stuk hout of mokertje aan de achterkant vd band slaan terwijl je de band ronddraait..
Ik zou persoonlijk niet gaan rijden met de bouten klein beetje los… :P31 maart 2010 om 17:03 #17646600beetje kopervet erop :thumbup
als er bij ons nieuwe auto’s gelost worden,zijn ze eerst bij conti geweest voor de bandenwissel.
dan draaien ze maar 2 bouten vast en de rest met de hand,het moet snel snel natuurlijk.
maar wat ook wel eens gebeurt is dat alles maar handvast zit :jerry
4 april 2010 om 14:36 #17646601origineel gepost door 14XE
beetje kopervet erop :thumbupals er bij ons nieuwe auto’s gelost worden,zijn ze eerst bij conti geweest voor de bandenwissel.
dan draaien ze maar 2 bouten vast en de rest met de hand,het moet snel snel natuurlijk.
maar wat ook wel eens gebeurt is dat alles maar handvast zit :jerry
Jammer dat conti ze dan nooit de naven doet.
7 van de 10 vag hokken zitten de wielen vast.Maar vag is niet de enige.
zijn maar weinig merken waar van het niet vast zit.alleen saab en mercedes heeft het voor elkaar.
4 april 2010 om 22:46 #17646602origineel gepost door arjontje
origineel gepost door 14XE
beetje kopervet erop :thumbupals er bij ons nieuwe auto’s gelost worden,zijn ze eerst bij conti geweest voor de bandenwissel.
dan draaien ze maar 2 bouten vast en de rest met de hand,het moet snel snel natuurlijk.
maar wat ook wel eens gebeurt is dat alles maar handvast zit :jerry
Jammer dat conti ze dan nooit de naven doet.
7 van de 10 vag hokken zitten de wielen vast.Maar vag is niet de enige.
zijn maar weinig merken waar van het niet vast zit.alleen saab en mercedes heeft het voor elkaar.
Laat Saab nou OPEL (Vectra) naven gebruiken met dezelfde naaf diameters als opels..
dan zullen de velgen misschien iets ruimer zitten als Opel Velgen.
Bij mercedes pleuren ze er vanzelf al af als je de bouten eruit draait. (behalve bij de Busjes dan, die zitten vaak knoert vast..)
Willem
5 april 2010 om 17:18 #17646603Had laatst Saab wielen die ik er toch echt af moest slaan hoor :sleeping
5 april 2010 om 19:06 #17646604origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door arjontje
origineel gepost door 14XE
beetje kopervet erop :thumbupals er bij ons nieuwe auto’s gelost worden,zijn ze eerst bij conti geweest voor de bandenwissel.
dan draaien ze maar 2 bouten vast en de rest met de hand,het moet snel snel natuurlijk.
maar wat ook wel eens gebeurt is dat alles maar handvast zit :jerry
Jammer dat conti ze dan nooit de naven doet.
7 van de 10 vag hokken zitten de wielen vast.Maar vag is niet de enige.
zijn maar weinig merken waar van het niet vast zit.alleen saab en mercedes heeft het voor elkaar.
Laat Saab nou OPEL (Vectra) naven gebruiken met dezelfde naaf diameters als opels..
dan zullen de velgen misschien iets ruimer zitten als Opel Velgen.
Bij mercedes pleuren ze er vanzelf al af als je de bouten eruit draait. (behalve bij de Busjes dan, die zitten vaak knoert vast..)
Willem
Nee saab doet er wel vet aan ;)
en idd de naven van een benz zijn zo klein dat het amper blijft zitten.origineel gepost door mrmonkey
Had laatst Saab wielen die ik er toch echt af moest slaan hoor :sleepingSlecht onderhoud.
9 april 2010 om 19:11 #17646605origineel gepost door mrmonkey
Had laatst Saab wielen die ik er toch echt af moest slaan hoor :sleepingIk dagelijks:angel Werk bij Saab:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.