Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wielbouten muurvast
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juni 2011 om 13:09 #17876717
ow nee dat staat er niet.. Dan zal ik nog eens op de fiets stappen om te kijken of de automaterialen sleutel daar een passende dop voor heeft
3 juni 2011 om 13:15 #17876718nja de pijlen weet je dus inmiddels wel neem ik aan.
ik denk dat je de remklauw er wel af moet halen, je kan de schijf zo wel een stuk los krijgen maar er nooit helemaal af krijgen.
waneer je de klauw er af hebt en hij blijft er nog vast op zitten tik dan gewoon voorzichtig rond aan de achterkant zoals hier boven ook al beschreven is, normaal gesproken zal hij er dan gewoon af moeten komen.
en als jij gewoon een god torxje hebt kun je die zo los draaien, spuit er wel eerst goed veel wd-40 op, en dan, vanzelfsprekend, op de plaats waar het schroefdraad zit, dan moet ie als het goed is gewoon los komen.3 juni 2011 om 14:43 #17876714Yep, die beugel moet er ook af, voor de rest heb je het allemaal goed gedaan. Alleen de remschijf zit vaak wat vast door oxidatie. Voordat je de nieuwe remschijf monteert, even met een staalborstel de naaf waar de schijf op komt schoon borstelen.
3 juni 2011 om 16:40 #17876709Mijn dank is groot.. Door jullie is het gewoon gelukt, ik hoor iets slepen, maar in zijn vrij draait het wiel vrij, ik denk dus dat het mijn wiellagers zijn, daar twijfelde ik al over.. Dus dat is de volgende klus, even kijken of ik dat zelf ga kunnen…
Ik kreeg hem inderdaad met geen mogelijkheid er af, uiteindelijk heeft mijn sterkere buurman er 2 flinke klappen tegen gegeven, en toen was die wel los..
De eerste schijf duurde 6 uur, de 2de een uur. Mar ik bleek dan ook van alles aan gereedschap nog niet te hebben. Dat hebben ze bij Opel slim bedacht geen boutje is het zelfde..
3 juni 2011 om 16:59 #17876708wiellagers kun je makkelijk achter komen.
als ie op de grond staat het wiel boven op vast pakken en heen en weer schudden, als er speling op zit is ie waarschijnlijk wel kapot.
maar dan moet je hem onder het rijden ook horen, klinkt als of er een bij in je auto zit.
ik denk dat je dit zelf niet gaat lukken, deze zitten er als het goed is in geperst.3 juni 2011 om 17:05 #17876707allleen de rode pijl er uit. de remklauw drager eraf,
en een paar harder klappen op de schijf moet hij los wezen dan het naaf van de schijf roest vrij maken en weer monteren,
dat torx boutje heb niet zo veel nut want je velg houd je remschijf tegen.
6 juni 2011 om 18:14 #17876729@blue mystery wrote:
haal gewoon ff een momentsleutel,
daarmee krijg je vrijwel elke moer los,
omdat je dan een langere steel heb en dus meer kracht,moment sleutel kan je altijd je wiel ook weer op juiste kracht terug steken.
precies moment sleutel krijg je 99% los
6 juni 2011 om 18:21 #17876730hij heeft ze er allang weer terug op zitten inmiddels hoor :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.