Wielbevestiging c kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett Wielbevestiging c kadett

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Veldmaatbeunhaas

Hoe kun je bij een kadett de tapeinden vervangen voor bouten of langere? Of zijn er adapters/spoorverbreders te koop die te monteren zijn op een c kadett. Ik denk dat de originele tapeinden geperst zijn?

lukelaaf
      Deelnemer

volgens mij kun je die dingen er uitslaan.
        weet dit niet 100% zeker heb het namelijk nog niet bij een kadett gedaan.

het vast zetten kun je doen door hem er in te slaan vanaf de achterkant en dan een wielmoer aan draaien om het er helemaal in te trekken.

calike

een moer opdraaien en eruit slagen, als je er terug wil inzetten een wielbout opdraaien en blijven vastdraaien totdat ze er helemaal inzit ;)

Veldmaatbeunhaas

Maar zijn daar dan langere voor te krijgen, of kan ik spoorverbreders vast krijgen met het originele systeem? Ik moet volgens de theorie spoorverbreders van ongeveer 35mm/40mm er tussen plaatsen. Ik heb 1 keer spoorverbreders geplaatst, maar die schroefde je met inbus wielbouten op de naaf vast en dan met 4 wielbouten weer op de spoorverbreder. Er komt 16 inch 9j et 15 of 17 inch 10j et20 onder de kadett. Ik heb spatbord verbreders erop zitten die 6,5 cm breed zijn, de breedte lijkt me dan toch niet zo’n groot probleem?

calike

Zijn er langere voor te krijgen, moet je eens op ebay zoeken of bij ps-autoteile ;)

ckadett16v
              Deelnemer

9J et 15 en dan nog spoorverbreders!!! Als je hem verlaagt gaat het niet passen.
                Of je moet je wielkasten bewerken.

Jurgen
                Deelnemer

@ckadett16v wrote:

9J et 15 en dan nog spoorverbreders!!! Als je hem verlaagt gaat het niet passen.
                  Of je moet je wielkasten bewerken.

In z’n post staat dat ie met wielkastverbreders rijdt ;)

076 wokkel

@calike wrote:

Zijn er langere voor te krijgen, moet je eens op ebay zoeken of bij ps-autoteile ;)

Toevallig!
                    Ik ben hier zelf ook naar op zoek.

Maar op ps-autoteile kan ik ze niet vinden?
                    Heb je toevallig een link of zoek woord?

Hier hebben ze ze ook:
                    http://www.autosportcompany.nl/wiel-bout-moer-1/wiel-studbolt.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Ik moet alleen even kijken welke draad en grote stud ik moet hebben voor een kadettje.
                    Vind ze wel redelijk aan de prijs eigenlijk.

In Engeland heb je ze voor veel minder maar maar heb je 25 euro verzend kosten geloof ik…
                    En dan is het voordeel eraf.
                    http://www.rallydesign.co.uk/index.php?cPath=731_735&osCsid=9c3cej5rrkq6849rb2b6amjsh6″ onclick=”window.open(this.href);return false;

calike
                      Veldmaatbeunhaas

De wielbouten zijn dus wel iets langer te krijgen, maar niet lang genoeg voor wat ik zoek. Dus de volgende vraag, is er een manier om spoorverbreders te plaatsen op een kadett?

Jurgen
                        Deelnemer

Een spacer laten maken die je vast zet op de originele tapeinden met moeren die verzonken liggen en andere tapeinden die weer vast zitten in de spacer? Zulke dingen gebruiken ze ook wel eens om een andere steek te creeeren, ben alleen de naam even kwijt :hmmz

076 wokkel

Je kan even kijken bij:
                            http://www.motorsport-tech.com/wheel_adapters_pop.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Of in belgie:
                            http://www.concept-wheels.be/” onclick=”window.open(this.href);return false;

er zijn er vast nog wel wat maar die ken ik niet uit mijn hoofd ;)

Veldmaatbeunhaas

Dan ga ik ze denk ik maar eens laten draaien bij een kennis, vind 300 euro voor 2 spacers wel erg duur. In elk geval bedankt allemaal.

076 wokkel

Is ook best prijzig. Houd wel rekening met de kwaliteit van het materiaal.
                                Die bedrijven die alu gebruiken hebben bijna altijd alu van een hoge kwaliteit, als ze dit niet doen zie je dit ook wel aan de prijzen :jerry

Je wil niet dat na 1000 km moeheid ontstaat en de spacer ineens uitscheurt ;)

2000
                                Moderator

Mijn bouten steken (bij de achterwielen) 3 cm uit, zijn ook lange. Ze zijn vrij gemakkelijk te vinden, maar niet goedkoop.

rallykadettc

@Veldmaatbeunhaas wrote:

Hoe kun je bij een kadett de tapeinden vervangen voor bouten of langere? Of zijn er adapters/spoorverbreders te koop die te monteren zijn op een c kadett. Ik denk dat de originele tapeinden geperst zijn?

ik heb er van 40 mm op men kadett c zitten. (irmscher verbredingskappen en uitgeslepen wielkasten)
                                    passen zo direct op men kadettje .
                                    spoorverbreder vastzetten met de wielbouten op de draadstangen
                                    en in de spoorverbreders is draad getapt waar je met wielbouten met draadstangen (wielbouten die nu gebruikt worden dus bij bv calibra of astra enz…) vast zet.

http://www.ebay.de/itm/H-R-Spurverbreiterung-Opel-Corsa-B-80mm-8024566-/120542354005?pt=DE_Autoteile&hash=item1c10e25a55″ onclick=”window.open(this.href);return false;

bekijk het maar is.
                                    grtjes

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.