Hallo allemaal.
Ik heb het volgend probleem:
Ik wilde mijn achter wielen verwijderen om de remmen schoon te maken alleen kwam ik tot de ontdekking dat 1 van de 3 moeren anders is als de rest dit is bij alle vier de wielen zo de maar is geen 17 en geen 18 het is een heel aparte moer.
Heeft iemand een idee hoe ik deze los krijg???
ik weet niet het is niet zo’n 6 hoekige bout maar rond met 4 uitstekende punten.
ik heb geprobeerd met dop 17 maar die was net te klein en dop 18 is net te groot ik heb geen 17,5 jammer genoeg.
iemand andere ideeën ??
voor vandaag houd het even op denk ik , maar maandag kun je naar een bandenzaak gaan en even informeren of hun deze sleutel hebben en er een kunnen bestellen voor je.
je kan een foto maken, maar zoals jij het verteld lijkt het mij een slot bout.
heb de auto al lang?
misschien dat de vorige eigenaar het dopje voor de slot bout ergens in de auto heb verstopt. dashboard kasje. of bij reservewiel
zo niet zal je een zetje moeten regelen waarme je die slotbout eraf weet te krijgen
veel garages of dealers hebben een zo genoemde “vreet “dop.
deze dop past op alle wielbouten(deze “vreet” zich in het staal van de wielbout om grip te krijgen)en kan de slotbout verwijderen en daarna vervangen door een normale wielbout.
anders moet je je slotbout uitboren en dat is met goed gereedschap in een kwartiertje te klaren