Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Wie ziet het lek? (was: cilinderbussen?)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2010 om 14:25 #17707477
origineel gepost door mr-turbo
het lijkt of de achterste cilinder gelekt heeft naar het koelkanaal.
er moet een mooie goed zichtbare zilveren rand rond de cilinder zitten, daar waar de metalen dichtring heeft gezeten.
als er geen mooie volledig ronde afdrukking zit, heeft ie zeer waarschijnlijk daar gelekthier een soortgelijke situatie, waar je het wat duidelijker kan zien,
Het is weliswaar een ander soort pakking (multilayer staal met snijringen) maar het resultaat is hetzelfde..
komt van m’n turbomotor af, zodra de vuldruk boven de 1,5 bar ging, begon de temperatuur op te lopen
bij mij zat het probleem in de arp tapeinden voor de cilinderkop :thumbdown
Kijk dat is wat duidelijker inderdaad. Ik hoor iedereen over ARP kopbouten, is dat nou aan te bevelen? Ik zag ze bij biesheuvel, 200 euro, daar stond ik wel van te kijken!
7 augustus 2010 om 15:34 #17707478origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door TheGeneral
De meeste vrachtwagen ookMijn MB truckje niet :jerry
bij haar zusje (Atego 1217L Om604LA4 motor / 4.2 4cilinder diesel motor) moest een ander block in omdat deze geen losse bussen had.
ow je zei de meeste haha..
Bij mijn vorige MB truck is wel een keer een Cilinder bus vervangen, was vastgelopen bij stationair achter een paardetram aan sukkelen….
had net een rit door europa achter de rug toen haha Bergen klimmen enzo, dan gebeurt dit bij geen belasting.
Willem
Willem
Dat was zeker een actros of niet?
7 augustus 2010 om 15:40 #17707479Nope een powerliner 1820L van 1995
Willem
7 augustus 2010 om 18:36 #17707480kop misschien eens laten afpersen uit voorzorg?
Misschien dat hier een klein scheurtje in zit7 augustus 2010 om 19:09 #17707481dat is wel beter en zekerals je het niet vertrouwd dan weetje zeker dat ie lek vrij is
7 augustus 2010 om 19:17 #17707482Normaal kun je het ook aan de zuiger en kleppen zien, de cilinder die de koelvloeistof verbrand is dan flink schooner dan de overige 3, soms wel zo erg dat de bovenkant van de zuiger nieuw lijkt!!!!!!
7 augustus 2010 om 19:30 #17707483Hij hoeft de koelvloeistof niet te verbranden, die hoeft niet eens in de cilinders te komen.
De druk in de verbandingskamer is veel hoger als die van het koelsysteem, zodoende..;)7 augustus 2010 om 19:56 #17707484Overdruk dop was die nog wel goed?
en de waterpomp, die al gecheckt?
7 augustus 2010 om 20:46 #17707485origineel gepost door sw16v
Overdruk dop was die nog wel goed?en de waterpomp, die al gecheckt?
Waterpomp heb ik vervangen, dacht eerst dat die lek was
Maarja, daarna had ik nog steeds dat ik steeds bij moest vullen, en als ik dan bubbeltjes zag bij gasgeven…Afpersen ga ik laten doen, wil hem ook laten vlakken, of iniedergeval laten kijken of dat nodig is…
8 augustus 2010 om 00:07 #17707486origineel gepost door Maartuh
Kijk dat is wat duidelijker inderdaad. Ik hoor iedereen over ARP kopbouten, is dat nou aan te bevelen? Ik zag ze bij biesheuvel, 200 euro, daar stond ik wel van te kijken!
200 euro??? :o Das wel heel erg asociaal duur.
ARP kopbouten 120 euro ex verzenden. en ex 10% toeslag erbij vanwege slechte dollar euro koers.
Klik: Flatlander IPP performance parts
gr Roger
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.