Wie ziet het lek? (was: cilinderbussen?)

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Wie ziet het lek? (was: cilinderbussen?)

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17707477
    Maartuh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 August 2004

      origineel gepost door mr-turbo
      het lijkt of de achterste cilinder gelekt heeft naar het koelkanaal.
      er moet een mooie goed zichtbare zilveren rand rond de cilinder zitten, daar waar de metalen dichtring heeft gezeten.
      als er geen mooie volledig ronde afdrukking zit, heeft ie zeer waarschijnlijk daar gelekt

      hier een soortgelijke situatie, waar je het wat duidelijker kan zien,
      Het is weliswaar een ander soort pakking (multilayer staal met snijringen) maar het resultaat is hetzelfde..
      komt van m’n turbomotor af, zodra de vuldruk boven de 1,5 bar ging, begon de temperatuur op te lopen

      bij mij zat het probleem in de arp tapeinden voor de cilinderkop :thumbdown

      Kijk dat is wat duidelijker inderdaad. Ik hoor iedereen over ARP kopbouten, is dat nou aan te bevelen? Ik zag ze bij biesheuvel, 200 euro, daar stond ik wel van te kijken!

      #17707478
      TheGeneral
        Lid sinds:
        21 February 2010

        origineel gepost door wim-v6

        origineel gepost door TheGeneral
        De meeste vrachtwagen ook

        Mijn MB truckje niet :jerry

        bij haar zusje (Atego 1217L Om604LA4 motor / 4.2 4cilinder diesel motor) moest een ander block in omdat deze geen losse bussen had.

        ow je zei de meeste haha..

        Bij mijn vorige MB truck is wel een keer een Cilinder bus vervangen, was vastgelopen bij stationair achter een paardetram aan sukkelen….

        had net een rit door europa achter de rug toen haha Bergen klimmen enzo, dan gebeurt dit bij geen belasting.

        Willem

        Willem

        Dat was zeker een actros of niet?

        #17707479
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Nope een powerliner 1820L van 1995

          Willem

          #17707480
          GSI Racer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 June 2009

            kop misschien eens laten afpersen uit voorzorg?
            Misschien dat hier een klein scheurtje in zit

            #17707481
            TheGeneral
              Lid sinds:
              21 February 2010

              dat is wel beter en zekerals je het niet vertrouwd dan weetje zeker dat ie lek vrij is

              #17707482
              erwin78
                Lid sinds:
                23 May 2009

                Normaal kun je het ook aan de zuiger en kleppen zien, de cilinder die de koelvloeistof verbrand is dan flink schooner dan de overige 3, soms wel zo erg dat de bovenkant van de zuiger nieuw lijkt!!!!!!

                #17707483
                mr-turbo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Hij hoeft de koelvloeistof niet te verbranden, die hoeft niet eens in de cilinders te komen.
                  De druk in de verbandingskamer is veel hoger als die van het koelsysteem, zodoende..;)

                  #17707484
                  sw16v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    Overdruk dop was die nog wel goed?

                    en de waterpomp, die al gecheckt?

                    #17707485
                    Maartuh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 August 2004

                      origineel gepost door sw16v
                      Overdruk dop was die nog wel goed?

                      en de waterpomp, die al gecheckt?

                      Waterpomp heb ik vervangen, dacht eerst dat die lek was
                      Maarja, daarna had ik nog steeds dat ik steeds bij moest vullen, en als ik dan bubbeltjes zag bij gasgeven…

                      Afpersen ga ik laten doen, wil hem ook laten vlakken, of iniedergeval laten kijken of dat nodig is…

                      #17707486
                      Roger
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        origineel gepost door Maartuh

                        Kijk dat is wat duidelijker inderdaad. Ik hoor iedereen over ARP kopbouten, is dat nou aan te bevelen? Ik zag ze bij biesheuvel, 200 euro, daar stond ik wel van te kijken!

                        200 euro??? :o Das wel heel erg asociaal duur.

                        ARP kopbouten 120 euro ex verzenden. en ex 10% toeslag erbij vanwege slechte dollar euro koers.

                        Klik: Flatlander IPP performance parts

                        gr Roger

                      10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.