Wie weet waar deze stekker van is? {bezig met toerenteller i

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Wie weet waar deze stekker van is? {bezig met toerenteller i

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    xe11
    Deelnemer

dag

ben bezig een klokkenpaneel met toerenteller inbouwen in een 1.8s gl. Deze komt van een 1.8i gls van 1995 geloof ik.. Weet iemand waar die stekker met de bruin gele draad voor is voor is?
      van de toerenteller heb ik al getrokken

sw_reijnders
      Deelnemer

verlichting misschien :hmmz

opelvectra

je ken hem op de printplaat volgen:D

xe11
          Deelnemer

@sw_reijnders : Heb net weer even gekeken, en de verlichting is het niet want die werkt gewoon als ik hem aansluit

@opelvectra
            : dat had ik eerder gedaan maar dacht dat ie naar een meter liep, tot ik er net achterkwam dat er een tweede printplaat onderzit (jaja het is warm:P) uiteindelijk gaat het draadje naar een lampje, waar geen icoontje voor zit.. Beetje vreemd om helemaal een kabel naar loos lampje te leiden maar oke..

Alleen nu zit ik met het volgende, alles werkt wel als ik hem aansluit.. Alleen de toerenteller geeft bij warme motor maar 500 toeren aan, klopt dat wel? Hij reageert wel normaal op het gas. De benzinemeter staat in het rood, terwijl ie bij de GL-klokken net ietsje onder het 1e witte streepje staat.. Wel een verschil dus? En daarbij trilt de snelheidsmeter onder de 50 km/u..

Waarom trilt die meter van de 1,8i versie zo op mijn 1.8s? Kan het wel wat ik doe? kan ik het snelheidsmetergedeelte misschien van mijn 1.8s op de 1.8i klokken zetten?

Andreas.Berger

Zeker kan dat, ik zou zorgen dat de km kabel wel goed gespannen is, ik heb dat namelijk ook gehad, gewoon los draaien op de bak en even licht eraan trekken, of mischien ziet die niet goed in geklikt in het kilometer tellerhuis

xe11
              Deelnemer

Hm misschien zat ie er inderdaad niet goed ingeklikt al had ik ‘m wel aangedrukt dacht ik.. Toen ik de originele klokken er weer in had gedaan deed die meter wel weer gewoon.. Maar ik kan de oude snelheidsmeter dus ook in de nieuwe tellerbak schroeven? Hoe ik de km-stand ook niet terug te draaien :D

xe11
                Deelnemer

bij beide staat er w=1083 trouwens

Andreas.Berger

[rquote=1919815&tid=146932&author=xe11]bij beide staat er w=1083 trouwens[/rquote]

kan klopt je snelheid tenminste, volgends mij kan je:) die idd omschroeven

xe11
                    Deelnemer

Okay das mooi ga ik binnenkort eens verder met sleutelen.. Moet ik wel de wijzerplaat van de nieuwe op de oude meter zetten, want het lettertype is iets anders.. :S

Wat een gedoe voor zo’n metertje waarom zit dat er niet standaard op :D

Oenatje
                      Deelnemer

bruin-geel. kunnen 3 dingen zijn.

controle lampje abs
                        controle lampje veiligheidsriem of
                        controle lampje airbag

ik denk zelf het laatste

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.