Wie weet raad want de moed zakt me in de schoenen? OPGELOST!

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Wie weet raad want de moed zakt me in de schoenen? OPGELOST!

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Opel_Bjorn
    Deelnemer

Mijn Astra F Cabrio met X18XE heeft lastige kuren. Als ik met de wagen rijd heb ik geen enkel probleem. Hij trekt lekker en rijdt ook zeer lekker. Enkel als ik de motor stationair laat draaien dan gaat het motorlampje branden (ook niet altijd). Zodra ik gas geef gaat dit weer uit en ervaar ik geen problemen. Héél soms als ik eens wil vertrekken dan valt hij eens terug in toeren maar daarna pikt hij meteen weer op en doet hij wat hij moet doen. Ik heb hem uitgelezen met de OPCOM en die geeft de luchtmassameter als fout. Nu heb ik al 3 originele spinternieuwe luchtmassameters gestoken en het probleem blijft hetzelfde. Ik heb het gasklephuis, stappenmotor en caterterontluchting schoon gemaakt maar niks wil helpen. Het probleem blijft hetzelfde. Ook zijn de nokkenassensor en krukassensor vervangen door nieuwe exemplaren. Waar moet ik nu gaan zoeken?? Kan dit de lambdasonde zijn die slecht is??

bart-gsi
      Deelnemer

lambdasonde kan een van de problemen zijn.. als deze ooit vervangen is met een universele krijg je idd problemen en storingen.. maar eentje die terug komt en weer weg gaat is een raadseltje..
        kun je je motor af laten slaan zodat de foutcode erin blijft.. (dus niet het contact uit zetten of wegrijden) en dan uitlezen…
        als je je lucht massa meter los koppelt ( stekker eruit halen) blijft dan wel je motor goed lopen??

ergens valse lucht aanzuigen kan ook.. d.m.v. een scheurtje in een van de vacuum slangen of een lekke pakking…

Opel_Bjorn
        Deelnemer

motor blijft dan goed lopen ja als ik de lmm afkoppel. De lambdasonde is volgens mij nog de eerste en originele die er nu in zit. Ik heb al gezocht naar lekke slangen voor valse lucht maar ik heb niks gevonden.

wim-v6
          Deelnemer

Stationairregelaar vast

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Fearless
            Deelnemer

Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt met een astra g.
              Met een warme motor brandde het lampje als ie stationair liep, ik weet zo niet meer wat de foutcode was.

Het bleek een scheurtje te zijn in de INLAATpakking.
              Hij zoog daar net iets valse lucht aan.

Vanaf dat moment controleer ik de pakkingen goed bij vreemde storingen.

Opel_Bjorn
              Deelnemer

Kan ik de stationairregelaar testen op één of andere manier?

CommoCruiser
                Deelnemer

Zit aan de zijkant tegen het gasklephuis.

Links op de foto.

Opel_Bjorn
                  Deelnemer

Die heb ik daarnet volledig uitgekuist. Kan ik die testen op één of andere manier?

CommoCruiser
                    Deelnemer

Ook gesmeerd met een beetje teflon ?
                      De plunjer moet soepel op en neer gaan.

wim-v6
                      Deelnemer

Neuh

Maar als je hem deelt moet het electrisch deel als je m schud.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

marijnl1988
                        Deelnemer

dat is je stappenmotor
                          let op 8 van de 10x gaat de pakking ook kapot als je hem los haalt ( haal even voor de zekerheid een nieuw )
                          je kunt hem schoonmaken van binnen ( zit een staafje in namelijke )
                          denk dat deze vast zit even van binnen schoonmaken

marijnl1988
                          Deelnemer

en eventueel heb ik er nog wel 1 liggen die goed werkt king:

Opel_Bjorn
                            Deelnemer

Wat vraag je ervoor?

Opel_Bjorn
                              Deelnemer

HERSTELT!!! Er bleek een gaatje van nog geen 1mm in het darmpje te zitten onder het gasklephuis. Als ik gaf gas en ik ging boven de motor hangen dan hoorde ik een héél klein sisje. Na wat voel werk kwam ik uiteindelijk bij het gaatje uit. Ander darmpje erop en hij draait weer perfect zonder lampje dat blijft branden. Gisteren nog wel een nieuwe stappenmotor besteld….. maar ja die hebben we dan reserve liggen :). Ben al blij genoeg dat het opgelost is. Kan weer vlammen met die bak

computerbug
                                Deelnemer

Ja!,Joh! tsssss! Fijn dat je het hebt gevonden.

Alle hulp wordt je voor gelegd, en blijkt het toch nog iets anders te zijn.

Echt!, auto’s, computers en vrouwen, gecompliceerd! *zucht!* :???:

Fearless
                                  Deelnemer

Daarom, altijd bij rare storingen, of slecht lopende motor, controleren op valse lucht.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.