Wie weet……

Forumindex Forums Modellen Corsa Wie weet……

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228203
    RMB24
      Lid sinds:
      1 October 2010

      ……hoe je een aanstekeraansluiting uit de asbak verwijdert?
      Bij mijn Corsa b zat geen aansteker, alleen een afdekdop, en vandaag maar eens naar de sloop geweest om zo’n ding te halen, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid uit de behuizing, omdat de verdikking (waar het lampje inzit) niet door de opening past. Kan volgens mij alleen “naar buiten” uitgedrukt worden, of zijn er slimmere methodes hiervoor?
      Kan natuurlijk ook het complete setje (met asbak en al) meenemen, maar dan rekent de sloperij 20 Euro, terwijl ik de stekker zo mocht meenemen als ik hem los zou krijgen natuurlijk, maar dat is dus niet gelukt.
      Iemand een idee???

      #17756516
      opelcorsa
        Lid sinds:
        17 August 2008

        je hebt ze ook gewoon bij de halfords voor een paar euro liggen

        #17756517
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Eerst het hele asbakgedeelte er uit raggen. daarna van af de achterkant de plug er uit halen.

          Of zon universeel klongeltje, waar ik geen fan van ben want sommige maken kortsluiting (de sigaretaansteker zelf) Bij een oude wagen van me had ik daardoor inmense vonken in de auto. Heb die sigarettenplus gelijk weggesmeten. Het metaal van de behuizing was gelijk stuk gegaan en daardoor kortsluiting.

          #17756518
          mattemaker
            Lid sinds:
            28 September 2007

            :jerry:jerry haahaha .. STROOM eraf.. als je in de aansteker kijkt.. die je 2 clipjes zitten.. meestal kan je het chrome gedeelte eruit schuiven.. die word tegen gehouden door 2 plastic clipjes of een klein torxschoefje onderin.. dan schuif je em zo uitelkaar..

            #17756519
            mattemaker
              Lid sinds:
              28 September 2007

              origineel gepost door mattemaker
              :jerry:jerry haahaha .. STROOM eraf.. als je in de aansteker kijkt.. die je 2 clipjes zitten.. meestal kan je het chrome gedeelte eruit schuiven.. die word tegen gehouden door 2 plastic clipjes of een klein torxschoefje onderin.. dan schuif je em zo uitelkaar..

              #17756520
              RMB24
                Lid sinds:
                1 October 2010

                @mattemaker:

                Kijk….dit maakt veel duidelijk. :wors
                Ik zal morgen of overmorgen opnieuw een poging wagen bij de sloperij om zo’n ding los te peuteren. Toch wel makkelijk om te hebben om b.v. telefoon op te laden of navigatie,
                (of een peuk opsteken) en dan meteen een lichtpunt te hebben in de asbak.

                Bedankt voor de uitleg.:thumbup

                #17756521
                RMB24
                  Lid sinds:
                  1 October 2010

                  Gelukt met de omschrijving zoals hierboven. Er zit onderin de aansteker een klein (kruiskop) schroefje.
                  Losdraaien, en dan kun je hem naar voren uitnemen, en de rest naar achteren.

                  Alleen……….er staan wel 20 Corsaatjes op de sloperij, en dan pak ik weer die ene waar het lampje van kapot is.
                  Dus….morgen maar weer eens terug om aanspraak te maken op garantie, kijken wat de sloperij daarvan vindt. ff een andere uitzoeken denk ik, of een nieuw lampje halen bij de dealer, als je dat tenminste kunt vervangen. Ik heb ooit eens een Golf gehad, en daar moest een complete fitting + lampje vervangen wordt. Het kleine lampje zat in de fitting gesoldeert, en was niet zo simpel te vervangen. Bij Opel hoop ik wel!!!!

                  Unit zag er overigens wel anders uit als het fotootje hierboven. Het blauwe plastic kapje loopt door tot over de lampfitting. Dat deel valt in een uitsparing in het asbakhuis, waardoor het lampje doorschijnt naar de asbak.

                  #17756522
                  svdk20
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 August 2009

                    lampje kan je los halen dacht een hele grove 55 euro(cent)

                    #17756523
                    RMB24
                      Lid sinds:
                      1 October 2010

                      Ik had ergens in mijn voorraadje lampjes, nog zo’n piepklein lampje dat in de stekker past.
                      Alles werkt nu weer zoals Opel het ooit bedoeld had….

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.