Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Wie van hier kan sub-kisten (in)bouwen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2009 om 15:19 #17209144
Hey allemaal,
Ik zit met een luxe-probleem
Ik heb namelijk een astra cabrio, waar ik een klein jaartje terug een audio-install in heb laten bouwen.
Deze wordt momenteel aangestuurd door een te zwakke amp. Deze wordt deze maand nog vervangen.
Maar nu wil ik ook de sub-kist vervangen.
Wat is mijn idee? Ik heb in de leuning van de achterbank een ski-luik. En hierin wil ik dus de subkist laten
inbouwen. Ik zoek dus iemand die ervaring heeft voor het vinden en maken van dit soort audio-oplossingen.De configuratie die ik momenteel heb:
Kicker CVX10-2Ohm
Hertz HKS165
Pioneer D410 (voor de speakers)
nog aan te schaffen:
ZX750.1 voor de subHier heb ik dan een paar plaatjes om een idee te geven van waar de woofer in moet komen te zitten.
Ik heb het zojuist allemaal een beetje nagemeten en ik kreeg last van deze uitdrukking op me kop.
Als dat maar gaat passen…De afmetingen bewaar ik nog ff voor de bouwers
Zit er hier iemand die dit kan doen?
Ik ben benieuwd.Groeten,
Vikash13 maart 2009 om 19:45 #17470279is het gat van het skiluik wel voldoen voor de sub.
Zoals ik het nu zie is het gat van het skiluik kleiner als de sub.13 maart 2009 om 20:28 #17470280origineel gepost door Powercorsa
is het gat van het skiluik wel voldoen voor de sub.
Zoals ik het nu zie is het gat van het skiluik kleiner als de sub.Het gat is inderdaad te klein voor de sub zelf. Het is ook de bedoeling dat de gat van het luik een onderdeel gaat worden van de subkist zelf. De wooferbehuizing zal meer naar voren staan, ongeveer 15cm vanaf de rugleuning.
13 maart 2009 om 20:37 #17470281Wordt de nieuwe kist een gepoorte of gesloten?
Persoonlijk zou ik het niet doen, ik denk dat je er weinig tot niets mee opschiet. (alleen show, ziet er netter uit)
De vraag is namelijk wat gaat de sub doen als je er zo’n buis (vierkant) voor zet.14 maart 2009 om 06:58 #17470282Sowieso zal ik meer bas eruit gaan krijgen. Dit omdat er een monoblock bij zal komen die krachtig genoeg is voor de sub.
Wat betreft de “armleuning”, dat is meer om het geheel netjes af te werken. Anders zit je ook maar met een kist op de achterbank.
En even voor de herhaling, de woofer komt natuurlijk wel aan de voorkant. In de cabine ipv in de kofferbak.
Zal toch wel wat meer baspercentage opleveren?origineel gepost door Powercorsa
Wordt de nieuwe kist een gepoorte of gesloten?Persoonlijk zou ik het niet doen, ik denk dat je er weinig tot niets mee opschiet. (alleen show, ziet er netter uit)
De vraag is namelijk wat gaat de sub doen als je er zo’n buis (vierkant) voor zet.14 maart 2009 om 18:28 #17470283Dit geeft natuurlijk meer bas weergaven, omdat de demping (achterbank) er niet meer tussen zit. (tenzij je het skiluik altijd open laat staan, dan zal het nauwelijks wat schelen).
Ik had inderdaad over voor het skiluik heen gelezen.
Weet je al het aantal liters, poort grote( indien gepoort).
Wat zijn de afmetingen van het skiluik?
Wat is het verloop van de kicker, is deze bij de spoel smal genoeg
Wat is de totale dikte van de bank (zitten en skiluik)Dit is al heel belangrijk om te weten of het uberhaubt gaat passen, zo ver ik het vanaf de foto’s zie zal het een gesloten kist moeten worden anders gaat het echt niet passen. Maar ik kan het mis hebben, dus graag even die extra informatie erop zetten
Heb je al nagedacht hoe je de kist wil vastzetten, als die namelijk door het skiluik heen zit zal het bij een botsing een projectiel worden. :thumbup
14 maart 2009 om 19:40 #17470284Hier heb ik wat gegevens voor je:
*Gesloten kist
*Minimaal 23 ltr- Maximaal 85ltr:wtf*Model CVX10
Size (IN.,CM) 10, 25
Impedance (OHMS) 2 or 4 DVC
Max Rec Amplifier Power (WATTS PEAK/RMS)* 1200/600
Sensitivity (dB 1w/1m) 87.2
Frequency Response (Hz) 24-500
Mounting Depth (IN.,CM) 5-15/16, 15
Mounting Diameter (IN.,CM) 9-1/4, 23.5
Min Rec Sealed Box Volume (CU. FT., Liters) .8, 22.7
Max Rec Sealed Box Volume (CU. FT., Liters) 3.0, 85.0
Min Rec Vented Box Volume (CU. Ft., Liters)** 1.25, 35.4
Max Rec Vented Box Volume (CU. Ft., Liters)** 1.75, 49.6Wat bedoel je trouwens met verloop? De achterkant van de woofer?
Hier is de (engelstalige)manual van de woofer:
[url=http://]http://kicker.com/sites/default/files/2006CompVX.pdf[/url]De afmetingen van het skiluik zijn:
Br= 20cm
Ho= 25cm
Di= 23cmDe afmetingen van hetgeen dat op de achterbank beschikbaar is:
Br= 27-28cm
Ho= 50cm
Di= 15cmDe kist zal dus uit 2 kisten bestaan, 1 deel in de skiluik en 1deel op de achterbank.
Moet technisch toch wel haalbaar zijn?:hmmz
Ik heb gasten met veel wredere en onmogelijke installs gezienorigineel gepost door Powercorsa
Dit geeft natuurlijk meer bas weergaven, omdat de demping (achterbank) er niet meer tussen zit. (tenzij je het skiluik altijd open laat staan, dan zal het nauwelijks wat schelen).Ik had inderdaad over voor het skiluik heen gelezen.
Weet je al het aantal liters, poort grote( indien gepoort).
Wat zijn de afmetingen van het skiluik?
Wat is het verloop van de kicker, is deze bij de spoel smal genoeg
Wat is de totale dikte van de bank (zitten en skiluik)Dit is al heel belangrijk om te weten of het uberhaubt gaat passen, zo ver ik het vanaf de foto’s zie zal het een gesloten kist moeten worden anders gaat het echt niet passen. Maar ik kan het mis hebben, dus graag even die extra informatie erop zetten
Heb je al nagedacht hoe je de kist wil vastzetten, als die namelijk door het skiluik heen zit zal het bij een botsing een projectiel worden. :thumbup
14 maart 2009 om 20:26 #17470285Met het verloop bedoel ik de diameter bij de spoel, is deze klein genoeg om door het gat heen te kunnen.
Wat wil je bereiken met je kist, moet het echt hard gaan of moet er ook diepgang mogelijk zijn.
Diepgang = lage frequenties haalbaar.
Hiermee bepaal je de grote van de kist inweze, kleine kist gaat erg hard maar heeft een relatief hoge laag.
Grote kist gaat minder hard maar gaat goed laag.Laat anders eens op showyoursound is een custom kist berekenen.
Die gasten hebben meer verstand van de kistberekening als ik. (heb de mijne daar ook vanaf gehaald)
Ik heb al gecheckt of er al een kistberekening beschikbaar is, maar helaas.Kijk maar naar Cabriobully van dit forum, is ook al leuk bezig met een cabrio en ICE.
14 maart 2009 om 21:26 #17470286Tja, de kist moet gewoon z’n werk kunnen doen. Als er volume/kracht wordt gevraagd dan moet ie het kunnen leveren. De versterken en woofer geven het al aan in de spec dat het kan.
Diepgang kan de woofer van 24-500Htz weergeven:vertag
Het moet een degelijk kist worden aangezien er toch wel kwaliteits-audio op aangesloten gaat worden.:angel
Ennuh… nette afwerking is ook zeer zeker een vereiste.
Ik ben de beroerdste niet om te betalen, zolang ik maar echt krijg waar ik om vraag.
Het ook wil ook wat :afro14 maart 2009 om 21:45 #17470287laat maar eens een kist berekenen op http://forum.showyoursound.com
Een verkeerde kist om je woofer kan deze slopen.Info die je nodig hebt hiervoor
Merk en type Woofer
TS parameters van je sub
Welke versterk je er achter aansluit (voornamelijk voor het vermogen)
Welke muziek je luistert, en dus indirect waarvoor je de woofer gaat gebruiken.500 Hz is wel erg hoog voor een sub hoor, bij mij gaat deze door tot 80Hz en daarna nemen de kickbas het over.
Natuurlijk dat is logisch, daarvoor worden ook afspraken gemaakt.
14 maart 2009 om 21:58 #17470288Heb zojuist gemaild naar 2 personen van showyoursound.
Ben benieuwd… ze zijn beiden werkzaam in de caraudio-wereldje, dus ze zullen vast de hoofdprijs vragen:vertagWel jammer dat er geen mensen zijn op zulke forums die wat kunnen/willen betekenen voor echt autoliefhebbers :cry En dan nog eens tegen een redelijke betaling.:hmmz
14 maart 2009 om 22:13 #17470289Het probleem is dat jou kist een niet alledaagse vorm heeft, daardoor gaat er wat meer tijd in zitten.
Zelfs voor een standaard rechte kist ben je zo een dag druk, dus vergis je niet wat voor een tijd er in gaat zitten.
Tevens als ze het namens de zaak (moeten) doen, dan heb je al de andere kosten die je ook mag betalen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.