Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Wie kan mijn helpen??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2009 om 10:32 #17213145
Wil mijn egr klep afdichten, nu heb ik zon plaatje maar als ik die er tussen doe gaat mijn lampje op het dashbord branden.
ahoe kan dat en wat kan ik er aan doen?Alvast bedankt
17 oktober 2009 om 11:44 #17537532Welk motortype??
Willem
17 oktober 2009 om 14:23 #17537533origineel gepost door wim-v6
Welk motortype??Willem
Het is een Astra g HB van 1999
Er licht een 1600 16v in X1.6XEL.
Hoop dat je nu wat meer weet.17 oktober 2009 om 14:30 #17537534je laat wel de stekker erop zitten neem ik aan ??
17 oktober 2009 om 16:38 #17537535Quote:origineel gepost door 14XE
je laat wel de stekker erop zitten neem ik aan ?? [/quoteJa die laat ik er op zitten.
Doe alleen het plaatje met gat er tussen, dan gaat het ff goed en als ie warm is gaat mijn lampje branden.17 oktober 2009 om 16:41 #17537536plaatje met gat????????????????
je moet er een dicht plaatje tussen doen
17 oktober 2009 om 19:01 #17537537origineel gepost door 14XE
plaatje met gat????????????????je moet er een dicht plaatje tussen doen
Heb ook al een dicht stukje blik geprobeerd maar dan gaat het lampje nog branden.
17 oktober 2009 om 19:39 #17537538natuurlijk gaat het lampje branden…
omdat je je management in de zeik probeert te nemen, de motor zal er echter niet minder door presteren
zijn maar een paar motoren die geen foutcode geven als je de egt afdopt… 1 daarvan is de x25xe…
en als je geen code wil,moet je nog een egr klep erbij halen, die naast je oude loshangen aan de stekker (dus niet inbouwen ), dan gaat je lampje niet aan
17 oktober 2009 om 20:41 #17537539origineel gepost door TRPower
natuurlijk gaat het lampje branden…omdat je je management in de zeik probeert te nemen, de motor zal er echter niet minder door presteren
zijn maar een paar motoren die geen foutcode geven als je de egt afdopt… 1 daarvan is de x25xe…
en als je geen code wil,moet je nog een egr klep erbij halen, die naast je oude loshangen aan de stekker (dus niet inbouwen ), dan gaat je lampje niet aan
Kan dus geen kwaad?
Kan je dat niet uit zetten dan?17 oktober 2009 om 20:44 #17537540je kan natuurlijk je lampje eruit halen haha :p
maar dat is niet de oplossing…
gewoon nog een egr klep halen, desnoods 1 op de sloop, die goed schoonmaken en die aansluiten ipv degene die nu gemonteerd zit… dan krijg je geen codes
18 oktober 2009 om 09:37 #17537541origineel gepost door TRPower
je kan natuurlijk je lampje eruit halen haha :pmaar dat is niet de oplossing…
gewoon nog een egr klep halen, desnoods 1 op de sloop, die goed schoonmaken en die aansluiten ipv degene die nu gemonteerd zit… dan krijg je geen codes
LET OP!!
bij de Astra-G X16XEL moet je een plaatje halen met 1 gat.
EGR van deze motor opent naar buiten en kan nu niet meer bewegen.
pakking met gat halen, gat komt bij de plunjer
als je een pakking met 1 gat erin hebt, geeft dat hetzelfde effect als een EGR los ernaast hangen.
kan het zo zijn dat je EGR klep zelf kapot is, dan gaat ie alsnog in storing, dan een goede EGR zoeken.
Deze kan je pakken van:
– X16SZR: Astra-F ’96 ’97 – Astra-G – Vectra-B
– X16XEL-II: Astra-G ’00 – Zafira-A < '00
– Z16SE: Astra-G ’00 > – Combo-C ’01 > ’04
– Z16XE: Astra-G ’00> – Zafira-a ’00 > – Vectra-B ’00 >
– X18XE1: Astra-G < '00 – Zafira-A ’00
– Z18XE: Astra-G ’00 > – Zafira-A ’00 > – Vectra-B ’00 > Corsa-C ’01 >Willem
18 oktober 2009 om 09:46 #17537542he wim zit zoon geval ook op mijn 2liter 8 klepper in mijn omi
van 95.
vgr tonsr.18 oktober 2009 om 09:51 #17537543zit een ander type op…
deze geven nagenoeg nooit problemen (vacuum bediend, alleen elektrisch gecontroleerd).
Wel opletten op vervuiling gasklep, en verstoppen carterventilatie regelklep pijpje.
HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:
Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
– Luchtslang afnemen
– vacuum slangen afnemen
– stekker(s) afnemen
– gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
– 4 moeren waar huis mee vastzit los makenedit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
=================================================
opboren van pijpje:
* max 1mm groter maken
– gasklephuis op zijn kop leggen
– van buiten naar binnen
foto van gasklephuis:
nadat de gasklep is opgeboord:
==================================================
EXTRA:
maak gelijk gasklep en alle pijpjes goed schoon met remmen reiniger
maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:
– Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien
– probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.gasklep van bovenaf:
Willem
18 oktober 2009 om 17:47 #17537544origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door TRPower
je kan natuurlijk je lampje eruit halen haha :pmaar dat is niet de oplossing…
gewoon nog een egr klep halen, desnoods 1 op de sloop, die goed schoonmaken en die aansluiten ipv degene die nu gemonteerd zit… dan krijg je geen codes
LET OP!!
bij de Astra-G X16XEL moet je een plaatje halen met 1 gat.
EGR van deze motor opent naar buiten en kan nu niet meer bewegen.
pakking met gat halen, gat komt bij de plunjer
als je een pakking met 1 gat erin hebt, geeft dat hetzelfde effect als een EGR los ernaast hangen.
kan het zo zijn dat je EGR klep zelf kapot is, dan gaat ie alsnog in storing, dan een goede EGR zoeken.
Deze kan je pakken van:
– X16SZR: Astra-F ’96 ’97 – Astra-G – Vectra-B
– X16XEL-II: Astra-G ’00 – Zafira-A < '00
– Z16SE: Astra-G ’00 > – Combo-C ’01 > ’04
– Z16XE: Astra-G ’00> – Zafira-a ’00 > – Vectra-B ’00 >
– X18XE1: Astra-G < '00 – Zafira-A ’00
– Z18XE: Astra-G ’00 > – Zafira-A ’00 > – Vectra-B ’00 > Corsa-C ’01 >Willem
Heb een pakking met gat er in, dus die er tussen en dan?
Want nu gaat me lampje branden.18 oktober 2009 om 17:55 #17537545ja pakking met gat erin.
Willem
19 oktober 2009 om 15:27 #17537546origineel gepost door wim-v6
ja pakking met gat erin.Willem
Heb zon pakking met gat er in.
Nu heb je als je je klep bekijkt 2 rande gaten waarvan er met een dingetje er, hoe moet me pakking met gat liggen dan?19 oktober 2009 om 17:01 #17537547Open deel van de pakking moet op het gaatje met ding erin.
Willem
19 oktober 2009 om 18:10 #17537548origineel gepost door wim-v6
Open deel van de pakking moet op het gaatje met ding erin.Willem
Gaan we dat proberen deed hem verkeerd om.
Morgen ff doen kijken of me lampje dan nog gaat branden.19 oktober 2009 om 18:20 #17537549hoop t van niet.
Voorals nog kan het voorkomen dat AF EN TOE je mm lampje tijdens rijden gaat branden, deze is dan weer uit na volgende start.
dit is echter zonder nadere gevolgen.
Willem
22 oktober 2009 om 08:07 #17537550Ik heb op mijn x 16 xel de EGR afgedopt zoals Wim beschrijft en ik heb nergens last van ook het mm lampje komt niet bij .
wel verzekerd EGR goed en goed schoon gemaakt en plaatje orgineel Opel opgehaald e 11 en dit gemonteerd en als je de vorm bekijkt kan hij maar op een manier geplaatst worden .
maar het was mij gelukt om de EGR verkeerd om te monteren dus zeg nooit het gaat niet ,,en ik had wel zo me best gedaan .
SUCCES BERT
23 oktober 2009 om 22:42 #17537551origineel gepost door wim-v6
hoop t van niet.Voorals nog kan het voorkomen dat AF EN TOE je mm lampje tijdens rijden gaat branden, deze is dan weer uit na volgende start.
dit is echter zonder nadere gevolgen.
Willem
Soms gaat me lampje branden, hoe kan het dat het bij andere niet gebeurd?
Heb een pakking met 1 gat er in en zo gemonteerd als dat het moet gat bij de plunjer.24 oktober 2009 om 10:16 #17537552Als ie DIRECT gaat branden zal de EGR kapot zijn.
en als ie af en toe gaat branden is er niks aan de hand, als het lampje nooit gaat branden zal er veelal rustig gereden worden zodat waarden niet worden overschreden.
Willem
24 oktober 2009 om 12:42 #17537553origineel gepost door wim-v6
Als ie DIRECT gaat branden zal de EGR kapot zijn.en als ie af en toe gaat branden is er niks aan de hand, als het lampje nooit gaat branden zal er veelal rustig gereden worden zodat waarden niet worden overschreden.
Willem
Hij gaat afentoe branden,
Bedankt verder4 november 2009 om 22:27 #17537554egr wordt tijdens deceleren gecontroleerd door het vacuum(map sensor) de egr wordt dan volledig open gestuurt.
als de de waarden dan niet overeenkomen met de in de uce geprogrammeerde waarden gaat het mm branden.door de dichte pakking wordt het verbrandingproces echter niet verstoort en blijft de motor goed lopen.
de egr werkt alleen op deellast tussen 10 tot 85 procent van het vermogen wanneer er minder of meer gevraagt wordt is de egr dichtgestuurt.
dit verklaart ook gelijk het probleem dat bij een defect egr de motor beroert loopt, door koolafzetting in de egr-klep loopt de klep niet meer dicht en blijft een stukje open staan.
doordat de uitlaatgassen nu over het hele vermogen gebied vrijspel hebben gaat de motor beroert lopen
23 december 2009 om 13:35 #17537555Wim,
Ik heb ook het gaatje in het gasklep huis iets opgeboord, en hierdoor ging die heel beroerd stationair lopen. Ik heb er uiteindelijk maar een boutje aan de nippelkant ingedraaid, en deze weer op de orginele diameter geboord.
Enig idee wat’s wrong?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.