Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Wie kan mij helpen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2010 om 16:11 #17225624
opgelost
6 september 2010 om 16:17 #17725487bij welke dealer ben je geweest ?
6 september 2010 om 16:19 #17725488opgelost
6 september 2010 om 16:31 #17725489ik heb je een U2U gestuurd met een advies :D
6 september 2010 om 17:14 #17725490Att ; dealer/garagist kan gelijk hebben er is in het verleden een bulletin
geweest waarin melding werd gemaakt van een slecht contact in de
draadboom v/d motor , meen dat het om een maasa probleempje
ging dat div. rare storingen gaf.6 september 2010 om 21:18 #17725491Ja dat vertelden zij mij ook inderdaad, maar ik ben bang dat ik straks weer honderden euro’s aan arbeidsloon kwijt ben en nog geen meter opgeschoten.
Ik ben niet te beroerd om geld te betalen, maar het moet wel in orde zijn. Ik ben daarom benieuwd of iemand anders dit bekend voorkomt en mij zo een kortere weg naar een succesvolle reparatie kan wijzen.
Wat moet ik met precies voorstellen bij dat massa probleem?
7 september 2010 om 08:16 #17725492http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=117185&highlight=earth+crimp+boost
Hier staat hoe t moet, goed zelf te doen. Kost het je niks. Niet geschoten altijd mis.
7 september 2010 om 09:50 #17725493niet echt duidelijk die link:argue
7 september 2010 om 11:02 #17725494opgelost
8 september 2010 om 09:07 #17725495origineel gepost door coupeturbo
niet echt duidelijk die link:argue:wtf
RTFM of is je engels not that well
7 oktober 2010 om 20:01 #17725496Zo eindelijk een avondje vrijgemaakt voor de operatie. Ten eerste de earthmod is meer werk dan men denkt. Ten tweede heeft het helaas niet geholpen voor mij. Ik ben een beetje ten einde raad.
Ik kwam ook wat verontrustends tegen, toen ik de buis vanaf de intercooler eraf schroefde zat hier olie aan de binnenzijde. Kijk ik in de intercooler is dit goed zichtbaar. Wel vreemd is dat de auto niet of nauwelijks olie verbruikt. Misschien komt dat door mijn rijstijl, ik ben een erg rustige rijder. De turbo klinkt overigens SUPER het geluid is echt normaal met een mooi afblaas fluitje. Ik hoop dat die nog goed is, volgens de dealer wel, maar daar geloof ik niet veel meer in.
Ik heb hierbij nog een kleine extra omschrijving:
Wanneer ik de snelweg op rij en wat meer gas geef dan vol ik bij 3000 tpm en inhou momentje. Hij trekt verder wel je voelt ook de boost. Helaas is die boost niet constant. Het motormanagement ledje gaat dan branden. Geen noodloop oid.
Nu komt het vreemde. Wanneer ik goed mijn best doe met optrekken en op het juiste moment schakel dan krijg ik het voor elkaar om het motormanagement lampje uit te laten gaan :hmmzWie heeft er nog een idee waar ik kan zoeken of is de turbo RIP?
8 oktober 2010 om 11:10 #17725497Het kan ook zijn dat erolie via de carterontluchting en de “crossover” in
de intercooler terecht komt dit is de slang onder je “cossover”.
Echter wanneer die “crossover” redelijk vrij van olie ie (mag een beetje
inzitten) is je turboseal aan de inlaatzijde waarschijnlijk defect en ben je
het zoveelste slachtoffer van een defecte turbo.
Als je evetueel een nieuwe H-versie monteerd (met de juiste software) doe daar
dan gelijk de bekende “wonderbolt” bij die de oliedruk naar de turbo
reduceerd naar normale waardes waardoor je nieuwe turboseal langer heel blijft.
Maar laat als het kan iemand met kennis van zaken (en die er geen belang bij heeft)
ernaar kijken wat er werkelijk loos is voordat je tot definitiefe dingen overgaat.16 oktober 2010 om 23:49 #17725498Ik zou zeggen pak ff de onderste slang eraf die van je turbo naar je ic gaat zit er veel olie in dan is je turbo overleden .Kan ook zijn dat je lagers op zijn dan slaat je turbinewiel vast zo begon het bij mij en later had ik me hele vooruit onder de olie.
Greetzz
18 oktober 2010 om 11:27 #17725499opgelost
18 oktober 2010 om 14:58 #17725500Dan zal ik als ik jou was andre botter proberen die woont in lekkerkerk en heeft er heel veel verstand van weet niet of dat het te ver is.
7 maart 2011 om 18:29 #17725501opgelost
7 maart 2011 om 19:25 #17725502Kan zijn dat je turbo dood is .
Haal effe de onderste ic slang los en kijk of daar geen olie uitloopt .7 maart 2011 om 19:54 #17725503Ik ben bang dat je het een nieuwe turbo gaat kosten.
Kijk even bij Courtenay in de uk.
7 maart 2011 om 19:58 #17725504Bij ongeveer 230.000 verkoop ik altijd mijn opel.
Je kunt er over nadenken maar voor €1000,- (denk niet dat dit zoveel kost) heb je nog geen andere en deze kan na reparatie toch wel weer 40.000 minimaal rijden.Ik zou de gestelde adviezen uit proberen ,niet geschoten is altijd mis.
7 maart 2011 om 20:04 #17725505opgelost
7 maart 2011 om 20:21 #17725506Je zou iemand moeten zien te vinden die een goede turbo heeft liggen zodat je hem uit kunt wisselen.
7 maart 2011 om 20:31 #17725507licht eraan wat je wilt?
wil je een nieuwe H-versie monteren met de juiste software.
moet je voor de software wel na een garage of chipper toe.
of wil je de turbo 1 op 1 uitwisselen zelfde type terug7 maart 2011 om 20:57 #17725508opgelost
8 maart 2011 om 08:15 #17725509Mijn advies ; LEH turbo kopen met oil restrictor bolt en de LEH model koelmod.
En de software aanlaten passen voor deze andere turbo (is geen opvoerchippen)
EDS (of M-Tech) kan dit voor je doen.
Dan moet het helemaal goed komen met je auto.9 maart 2011 om 07:06 #17725510probleem opgelost. mag worden verwijdert.
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wie kan mij helpen’ is gesloten voor nieuwe reacties.