Wie kan mij helpen?

Forumindex Forums Modellen Kadett Wie kan mij helpen?

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Johan78

Hallo wie kan mij helpen, ik ben op zoek naar maten van veren van een D Kadett.
      Ik ben opzoek naar de diameter van de voor veren.
      Omdat ik al een tijdje zoek naar verlagings veren wat mij aan staat.
      Ik heb mn kadett verlaagd met een KW verlagings set met verkorte dempers.
      De set kwam onder een E Kadett weg, en vind het niet mooi passen en rijden.
      Ik heb veel gezocht naar weitec 80/80 veren voor een D Kadett aan gezien ik al 80/80 van een E kadett heb valt me de hardheid tegen van 80/80.
      Ik ben gaan zoeken, en ben met Intrax in contact gekomen, en ik laat mij een paar veren maken van 80/100 :D
      Omdat ik rondom 9×16 krijg wil ik dat mn Kadett extreem laag en extreem hard is, en niet het minste geringste kuiltje of bobbeltje in de weg mn banden in de wielkast slaan.
      Dus wie heeft voor mij de maten van de veer, des te sneller kan ik mn veren laten maken.
      Voor de achterzijde heb ik de maten al, ik hoop op jullie medewerking.

Vr,Gr: Johan!

Tiefer,Schneller,Breiter……

manta1977
      Deelnemer

Misschien handig om even te vermelden welke motor en welk bouwjaar je kadett hebben.
        Op
        http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/opel/kadett/kadett-d-hatchback-00-1979-00-1984
        kan je even kijken onder “onderstel” en dan “veren/demping/verlaging”
        Voor een 1.3S zou dat betekenen dat de originele veren de volgende maten hebben:
        •Diam.158mm
        •Dikte 11.6mm
        •Lengte 325mm
        De stugheid hangt niet alleen van de veer af, maar ook van de gekozen schokbrekers. Je weet wel dat je je karrosserie op deze manier erg zwaar gaat belasten ? Voor iedere inch die je velgen groter worden stijgt de struktuurbelasting van de karrosserie met 50%.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.