Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Wie kan mij helpen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2012 om 21:40 #17246534
Goede dag.
De motor van mijn vectra station sport is van het weekend vast gelopen.
Het gaat om en 1600/16v ecotec.
met motor code Z16xe.
Nu kan ik en motor uit en tigra op halen .
Maar deze heeft motor code X16xe.
Zijn de onder blokken het zelfde.
En kan ik de onderdelen van de vectra motor om bouwen op de tigra motor.
zo dat deze in mijn auto weer kan.
Ik hoor het graag.Groeten Dolf
15 februari 2012 om 21:50 #17991906de x16xe heeft nog een gaskabel
de z motoren niet meer, die hebben electronische gas.
15 februari 2012 om 22:21 #17991907Oke ja daar was ik ook al achter gekomen.
Kan ik dan gewoon het inlaat spruit stuk van de vectra over zetten.
En zag dat de karterpan ook anders was.
Dacht als ik nu gewoon het onder blok van de X16xe gebruik en dan daar de rest van de Z16xe.
Maar weet niet of de onder blokken verschillen van elkaar.17 februari 2012 om 14:44 #17991908Er zit ook verschil in cilinderkop, motorsteun bevestiging.. Dus beter een z16xe halen. Liefst uit zekfde auto soort. Scheelt een hoop gevloek..
18 februari 2012 om 10:16 #17991909oke dan weet ik al weer en stuk meer.
Zijn de onder blokken wel het zelfde dan zou ik de kop over kunnen zetten.Weet anders iemand hier waar en goed adres is waar je en motor kan halen.
Of iemand van hier die er nog 1 tekoop heeft.18 februari 2012 om 12:20 #17991910Als het past, dan zou je natuurlijk ook een Z18XE kunnen overwegen om te plaatsen.
18 februari 2012 om 20:49 #17991911Inlaat is zowiezo anders van de Z18XE
De Latere X16XEL (Vectra-B vanaf 1999 / Astra-G) past ook…
Willem
19 februari 2012 om 09:49 #17991912Oke bedankt allemaal.
Dit gaat en hoop tijd schelen.
Ga nu op zoek na en andere motor.
Dan ben ik sneller klaar.Is erg jammer de vectra is vorige week zaterdag stuk gegaan
We hebben de vectra nu twee jaar .
Is en fijne auto.
Zaterdag ging het olie lampje branden.
Even gekeken maar hij was goed op peil.
Toen zou ik na me schuur rijden. en nog geen twee km verder sloeg hij af op de rontonde.
En stond hij muur en muur vast.
komt dit vaker voor bij deze motors.
Hij heeft nu 140 gelopen.en alles optijd vernieuwt en ververst.
Is dit dan en teken dat de olie pomp er mee gestopt is.19 februari 2012 om 09:54 #17991913Eigenlijk niet..
dit kan worden veroorzaakt door meerdere oorzaken…
Oliefilter verstopt of fabrieksfout.
Oliedrukplunjer vast
Oliepomp kapot gelopen
Carterventilatie werking niet goed door vervuiling gasklep (weinig kms / dus korte stukken / hierdoor ontstaat sludge in het oliecarter met een verstopte oliezeef als gevolg, waardoor geen olie kan worden aangezogen vanuit het carter).Willem
19 februari 2012 om 16:06 #17991914Heb de motor van middag uit elkaar gehaald.
Onder blok stond muur vast.
de lager schalen van twee drijfstangen waren helemaal droog en stuk gedraaid.
En 1 drijfstang zat wel olie aan en wel helemaal stuk gedraait.
En twee zuigers zijn ook vast gelopen.
Onderblok is dus wel goed stuk vond ik zelf.19 februari 2012 om 18:22 #17991915ja kan, We hebben Voor langere tijd zonder oliedruk gedraait, maar de motor liep niet vast, was een 2.5 V6 Opel Motor.
Welliswaar ALLES in het onderblok was gaar…. haha…
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.