wie kan helpen met ombouw 13s ontsteking van punten naar ele

Forumindex Forums Techniek Overige motor types wie kan helpen met ombouw 13s ontsteking van punten naar ele

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264558
    broertube
      Lid sinds:
      13 September 2004

      ik zoek een oplossing om een ontsteking voor een 1300 opel van punten aan te passen naar elektronisch.

      kant van de nokkenas dient er dus zo uit te zien:

      en ontsteking zelf met een 3polig stekkertje om kabeltje voor bobine op aan te sluiten zo iets dus:

      (dus de nokkenas-opname van dit plaatje is niet van toepassing)
      op deze ontstekingsstekker i.c.m. bobine, kabeltje en module van golf kan ik deze dan elektronisch maken.

      Wie weet een oplossing of heeft wat liggen?

      #18222709
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        in een e kadett is een ontsteking met halgever gebruikt.

        je zult dus de sloop op moeten

        #18222710
        broertube
          Lid sinds:
          13 September 2004

          klopt, daar heb ik nu ook een compleet blok uit vandaan maar die ontsteking is anders. zitten 2 stekkers aan. 1 stekker met roze en zware voor opel bobine en een stekker met 3 draden voor naar de module enz. maar daar kan ik niks mee of ik moet weten waar welke draad op moet.

          bedoeling is deze motor weer in een a corsa te zetten vandaar

          #18222711
          theunm
            Lid sinds:
            29 June 2004

            en als je onder rotor kijkt wat zie je dan ?

            #18222712
            broertube
              Lid sinds:
              13 September 2004

              #18222713
              Boskje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 June 2011

                Deze is heel simpel, je sluit de stekker van de bobine aan op de bobine . Op pen 15 van de bobine( rood) moet ook een geschakelde plus. En klaar

                #18222714
                broertube
                  Lid sinds:
                  13 September 2004

                  @Boskje wrote:

                  Deze is heel simpel, je sluit de stekker van de bobine aan op de bobine . Op pen 15 van de bobine( rood) moet ook een geschakelde plus. En klaar

                  en de 3 polige stekker die overblijft dan? moet daar niks aan dan?

                  #18222715
                  Boskje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 June 2011

                    Nee hoeft niks aan.

                    #18222716
                    marcohgd
                      Lid sinds:
                      4 August 2013

                      Iemand die weet of er een vacuumvervroeger op de ontsteking moet zitten? Ben bezig met een ombouw van delco naar Bosch

                      Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                      #18222717
                      Aapje
                        Lid sinds:
                        1 January 2009

                        Ja vacuumvervroeger is altijd nodig als je geen motorcomputer hebt. Kortom, carb motor? Vacuum vervroeger.

                        Ik zie alleen niet echt waarom de topic starter de ontsteking wil ombouwen, want die Delco ontsteking heeft gewoon een hallgever erin? Welk type motor heb je exact?

                        #18222718
                        marcohgd
                          Lid sinds:
                          4 August 2013

                          Het gaat om een 13s ohc met een delco ontsteking. Omdat mijn ontsteking het niet meer doet en een bosch ontsteking wat betrouwbaarder is wil ik die er op hebben

                          Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                          #18222719
                          broertube
                            Lid sinds:
                            13 September 2004

                            Ik dus ook, maar inmiddels voor mekaar hoor. Beetje samenstellen van diverse bosch-delen
                            Pennetje eruit tikken, hartpen van ontsteking iets inkorten en stukje vw ontsteking met opnemer voor de nokkenas erop.
                            En inderdaad dit was dus ook een elektronische maar ook ik vind de bosch betrouwbaarder.
                            En ook bewezen. Auto zit in de cross en al 4 1e plekken mee behaald sinds de start van dit topic. :thumbup

                            Overigens opmerking van Boskje: die met 5 draden en dan de 3-polige stekker niet aansluiten werkt dus niet. :thumbdown

                            #18222720
                            Boskje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 June 2011

                              Ik heb zelf zo’n ontsteking om gebouwd op een 2.0 ne met Webers en toen had ik hem echt zo aan gesloten. Liep goed


                              Deze foto’s komen van de mp adv. die ik heb gebruikt om hem te verkopen. hier kan je wel zien dat er maar 2 draden meer aan zitten. Het zwarte stekertje was geschakelde +.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.