wie kan dit zien?

Forumindex Forums Techniek Cih wie kan dit zien?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    larsjeG40

wie kan zien of dit hydraulische klepstoters zijn of mechanische?:hmmz

Rekord-Rob

Het zijn Hydro stoters.

Kan je zien aan het “ringetje” aan de boven kant. Bij vaste stoters zit dit niet. Verder als je er 1 uithaalt dan kan je dat ringetje eraf wippen en dan zitten er een veer etc. Kan je mooi schoonmaken. Want als ze vast zitten hebben ze weinig nut :)

Link naar Exploded view

GSE
        Deelnemer

Lijkt op een hydro,maar voor de zekerheid haal der 1 los en zet um in de bankschroef en als je um bij elkaar kunt knijpen is het een hydro,zo niet is het een vaste.

Welke motor zitten ze in?

larsjeG40

een cih 2,7 opgebouwt door ene paul wijnand?? aantal jaren geleden

henk 400rr
            Deelnemer

Paul wijnands uit Amsterdam

js 400
              Deelnemer

origineel gepost door larsjeG40
                een cih 2,7 opgebouwt door ene paul wijnand?? aantal jaren geleden

hee die ken ik dat is een maatje van me:D:D dan weet ik denk ik ook welke motor het is.

Keesjr
                Deelnemer

Een 2.7!

Ben het afgelopen jaar spullen aan het verzamelen geweest, en heb een 2.0D en een 2.3D voor o.a. de krukas en de oliepan.
                  de 2.3D krukas is als het goed is te verslijpen naar een langere slag, maar welke drijfstangen en zuigers moeten er in?

GSE
                  Deelnemer

Als het goed is staat er op de sloop in Venlo nog een Omega a 2.3 diesel waar de motor nog compleet inzit.(op de pomp deksel na die ligt bij mij)

http://www.heijnenmotors.nl/

Toen ik de pomp deksel eraf haalde was er nog geen schroef vanaf,en dat was een 3/4de jaar terug,dus kans dat de auto met krukas er nog is.

henk 400rr
                    Deelnemer

@keesjr: er is op het OHF die dat je exact kan gaan uitleggen, misschien vindt je hem wel via de zoekfunctie aldaar. Ik weet alleen dat ze 2 types BMW drijfstangen gebruikten, de ene had een dikkere tap dan de ander.

Hij kan je ook vertellen wat er zoal nog te krijgen is een waaruit of waaraf.

larsjeG40

origineel gepost door henk 400rr
                        Paul wijnands uit Amsterdam

is er hier ook iemand die wat meer informatie heeft over wijands en zijn cih motors.

het zegt mij namelijk hellemaal niks

heb het blok zo gekocht maar nog nooit van wijnands gehoort

lucas
                        Deelnemer

ik heb ooit een 2300 diesel krukas verkocht aan iemand en die was ook een 2700 aan het bouwen,krukas laten verslijpen tot een langere slag en dan zuigers erin van een bmw( +- 300gram)en dan het blok monteren in een ascona B vertelde hij
                          voor de liefhebbers ik heb nog een krukas liggen van een 2300 diesel

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.