Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Wie in de omgeving van hoogvliet kan?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2012 om 16:21 #17245885
Hallo,
wie kan een sportfilter+buis erin zetten in me opel tigra 1997ik wil je er 25 euro voor betalen
Groetjes Shirley
29 januari 2012 om 20:27 #17984542Mijn advies: NIET DOEN!
Motor blijft warme lucht aan zuigen ongeacht een buis/pijp naar de gril, bij rijden werkt dit, alleen bij file rijden en/of stil staan heeft het geen nut.
Warme lucht word aangezogen door de motor en resulteert in nog hogere temperaturen en verkorte levens duur van je motor.
29 januari 2012 om 21:01 #17984543door een sportfilter er op te zetten, kan het ook je koppakking kosten omdat ie dan meer lucht krijgt.
maar je moet het zelf weten………..Gert
29 januari 2012 om 21:07 #17984544Volgens mij valt datvan die koppakking wel mee, maar ik zou wel zorgen voor een hele goede koude luchttoevoer. Het beste zijn de cold air intake systemen als je iets anders wil dan standaard of inleg filters. Die zuigen namelijk geen warme licht van uit je motorruimte aan. Dan moet je denken aan zoiets als dit:
29 januari 2012 om 22:00 #17984545@Astraman wrote:
Volgens mij valt datvan die koppakking wel mee, maar ik zou wel zorgen voor een hele goede koude luchttoevoer. Het beste zijn de cold air intake systemen als je iets anders wil dan standaard of inleg filters. Die zuigen namelijk geen warme licht van uit je motorruimte aan. Dan moet je denken aan zoiets als dit:
Dit is een ‘beter’ alternatief dan de padestoel filters :thumb :D
Had me ooit laten vertellen dat de kunst van deze systemen is de slang/buis ergens te monteren waar bij stilstand geen warme lucht komt. Grote nadeel daarvan is dat bij zware regenval en een grote plas je al snel een waterzuiger hebt. Enige plek waar je dit bij een tigra kan plaatsen is achter de gril in de voorbumper waar ook tijdens een regenbui water word aangezogen als je achter een ander rijd.
30 januari 2012 om 17:46 #17984546@1985 wrote:
Mijn advies: NIET DOEN!
Motor blijft warme lucht aan zuigen ongeacht een buis/pijp naar de gril, bij rijden werkt dit, alleen bij file rijden en/of stil staan heeft het geen nut.
Warme lucht word aangezogen door de motor en resulteert in nog hogere temperaturen en verkorte levens duur van je motor.
dit is alleen van toepassing bij een standaart bumpert
bij tsjoening bumpers is dit vaak niet geval aangezien deze flink gaten in de bumper zittenheb zelf een volcano bumper en heb de waardes gemeten(meten is weten)
en er zat bij rijden en/of zelfs stil staan maar 2 graden verschil (warmer) dan met de ‘koude’
buiten temp1 februari 2012 om 10:58 #17984547bedankt voor de tips ik wist niet dat het nadelen had
dan laat ik het denk ik groetjes -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.