wie herkent probleem met gordel middelste achter en stoelver

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum wie herkent probleem met gordel middelste achter en stoelver

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    wisastel
    Deelnemer

Zoals al gezegd gisteren een compleet lederen interieur opgehaald en er in gezet vandaag.
      Maar twee kleine probleempjes tegen gekomen.

Ten eerste werkt de middelste gordel van de achterbank niet,deze zit snaar strak nu.
      het raare is dat bij mijn eigen rugleuning van de oude achterbank er nu ook geen beweging in zit.
      is hier een truukje voor of zo om hem weer bewegend te krijgen?????

ten tweede … de voorstoelen hebben verwarming maar deze doen niks

Ik heb de schakelaars overgezet in mijn dachbord en daar zat ook een aansluiting voor achter de afdek plaatjes en ik heb twee zekeringen van 15 ampere achter in de zekering kast geplaats voor links en recht stoel verwarming.
      Ook de stekkers onder de stoelen goed aangesloten

Alleen gaat er zelfs niet de groene lampjes op de draaischakelaars branden.

moeten deze stoelen ook ingeleerd worden of is het normaal plug and play?

Weet iemand dit??????

nu stoppen want er wacht een verplichte verjaardag helaas…….

groeten en een fijne zondag allen.

Govert
      Deelnemer

Hoi,

De middelste gordel werkt alleen als de achterbank vast is geklikt. Vergrendeld dus!
        Daar zit een beveiliging op.

Maurice89
        Deelnemer

Van die stoelverwarming geen idee, gordel is soms beetje lomp veel trekken en dan komt er van zelf een keer een beweging in heb ik ook is gehad en de bank recht zetten ja.

jraaf
          Deelnemer

Om de middelste gordel weer los te krijgen dien je ff de achterbank onderkant weer los te halen en de bout waar mee die vast zit los te halen. Zo dan de gordel weer los halen en opnieuw vast zetten. De achterbank dient idd helemaal in het slot te zitten, zo is er geen rood grendel gedeelte meer zichtbaar op het mechaniek. Soms dien je de leuning met een flinke klap in de grendel te slaan.

Dat je verwarmde stoelen het niet doen kan te maken hebben met nog een 40A unit die achter in je rec moet. Ik dacht positie 3 of 5. Gaat het om een C1 of een C2?
            Kan ook zijn dat de schakelaars kapot zijn. Heb je overigens gecontroleerd of er wel spanning op die contacten achter de blindplaatjes waar de schakelaar in gaan zit? Het zou ook kunnen dat de kabelboom er niet ligt. Want in de meeste gevallen als die er ligt gaan de schakelaars wel aan.

Groet jraaf

kadettgte@freeler.nl
            Deelnemer

:thumb Ìk heb het zelfde probleem met de middelste gordel :hmmz

gwriemersma
              Deelnemer

@kadettgte@freeler.nl wrote:

:thumb Ìk heb het zelfde probleem met de middelste gordel :hmmz

Hier ook komt omdat we alle 3 gebruik maken van achterbank GTS :angel
                Deze staat onder een iets andere hoek dan die van de SW king:

jraaf
                Deelnemer

Ik klap die kant niet meer naar voren. Tot op heden geen problemen meer. Terwij ik ‘m met 3 kinderen wekelijks gebruik. :thumb
                  Wordt die middelste ook getest bij de apk?

Groet jraaf

gwriemersma
                  Deelnemer

Het verschil is zo minimaal dat inderdaad zoals Jraaf zegt je die zijde niet meer naar voren klapt en je hebt geluk dan blijft hij gangbaar
                    En ja Jurgen ook de middelste gordel word getest

speaker
                    Deelnemer

Tip voor iedereen met een achterbank waarvan de gordel niet werkt nadat hij naar voren is geklapt:

VOORDAT JE DE BANK NAAR VOREN KLAPT , DOE JE DIE GORDEL EVEN ! SLAG OM DE MIDDELSTE HOOFDSTEUN HEEN!!!
                      Hierdoor heb je ruimte in de gordel waardoor ,als je je bank weer terug klapt ,genoeg ruimte hebt zodat de gordel ontgrendelt !! :thumb

wisastel
                      Deelnemer

Hallo luitjes even een update…………..

ben net weer met de verwarming van de stoelen bezig geweest
                        alle zekeringen nagelopen en geprobeerd om de schakelaar aansluiting door te meten
                        ik kon daar geen spanning ontdekken.
                        het lijkt me raar dat de kabels er niet achter zitten en als dat niet zo is waar moeten ze dan heen lopen.
                        dit is echt niet mijn ding he :hmmz
                        baal er wel van dat ze het nog niet doen,net zoals mijn stuur bediening van de radio die ik er later in heb gezet
                        lampjes branden wel van de knoppen maar ze bedienen niks :swear
                        maar kijken of ik in de buurt een exper kan vinden voor deze problemen.

groetjes wietze

speaker
                        Deelnemer

Heb je in de stekker onder je stoel de aansluiting zitten?? ( rood gemarkeerd )

Bij sommige modellen is dit niet voorbereid !

wisastel
                          Deelnemer

Hoi Peter.
                            bedankt voor je reactie,ik zal morgen even kijken,en als dit niet het geval is wat dan?
                            moet ik deze dan van de donor auto afhalen????
                            en weet je ook waar deze naar toe loopt?

gr wietze

speaker
                            Deelnemer

Hij loopt via de middentunnel naar de schakelaars toe.
                              Maar hoe die precies is aangesloten ben ik nog niet achter. (Heb er nog geen how2 van gevonden nl. )

Anoniem

Van welk bouwjaar is jou Vectra?
                                Heb vorig jaar ook een leren interieur ingebouwd. Schakelaars geplaatst maar niks :???:
                                Alles achter dat schakelaars was wel voorbereid maar verder niet.
                                Er moeten dan draden bij gelegd worden. Ook elektrische bediening? Daarvoor 2 dikke rode plus naar de rec. En 2 massa naar carrosserie. Voor de verschillende warming is het iets meer werk. Links en rechts bij de voeten zitten achter de kapjes tegen de zijkant aan. Zitten 2 dikke stekkers. Daar moeten extra draden bij gelegd worden

speaker
                                Deelnemer

@Helmer opelfan wrote:

Van welk bouwjaar is jou Vectra?
                                  Heb vorig jaar ook een leren interieur ingebouwd. Schakelaars geplaatst maar niks :???:
                                  Alles achter dat schakelaars was wel voorbereid maar verder niet.
                                  Er moeten dan draden bij gelegd worden. Ook elektrische bediening? Daarvoor 2 dikke rode plus naar de rec. En 2 massa naar carrosserie. Voor de verschillende warming is het iets meer werk. Links en rechts bij de voeten zitten achter de kapjes tegen de zijkant aan. Zitten 2 dikke stekkers. Daar moeten extra draden bij gelegd worden

Bij de V-line is het inderdaad niet voorbereid. ( heeft de mijne ook niet )

Anoniem

Hier een how To van het Engelse vectra c signum forum. Je moet je aanmelden anders kun je geen foto’s zien

http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?211836-Heated-seats-wirimg&highlight=arm+rest” onclick=”window.open(this.href);return false;

kadettgte@freeler.nl
                                    Deelnemer

:thumb ,Heb je hier wat aan,.Driver stoelverwarming schakelaar diagram Passenger stoelverwarming schakelaar diagram

grtz Leo

Anoniem

Stoelverwarming aangesloten bij deze meneer zijn vectra. En de stuurwielbediening geprogrammeerd. Weer een happy costumer king:

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.