Wie herkent dit??????? opgelost

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Wie herkent dit??????? opgelost

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232800
    andre1058
      Lid sinds:
      28 July 2010

      Hallo allemaal ik heb vandaag iets met mijn vec gehad en ik weet niet wat het is.
      Het is een z2.2yh gts uit 2005 heeft ongeveer 117000 km gelopen.

      Mijn vrouw ging vandaag ff naar de Ikea toen ze weg ging liet ze waarschijnlijk de auto afslaan, toen ze hem startte sloeg hij niet aan na een paar keer proberen wel, ze reed gelijk van het parkeer dek af en sloeg halverwege de helling weer af kreeg toen in display bij toerenteller een storingslampje (icoon: auto met baco erdoor heen)na een tijdje weer gestart bleef stationair goed lopen bij paar keer gas geven weer afslaan, nog steeds storing, auto laten, staan ben ik na mn werk auto gaan halen (wilde afslepen) kom ik bij de auto heb hem gestart, geen storingslampje meer. Ik ben daarna zonder problemen naar huis gereden. Heb ik thuis de auto bewust weer een keer af laten slaan kreeg ik na opnieuw starten weer die storing, uit gezet ff gewacht opnieuw gestart kreeg ff een melding en daarna was het weg. Heb net de auto laten uitlezen door mn garage nu kan hij met zn universeel uitlees apparaat geen storing vinden.

      Nu is mijn vraag, kennen jullie dit verhaal of ervaring ermee?
      En zou dit het bekende brandstof pomp probleem zijn of een haperende egr klep zijn.
      Ben heel benieuwd naar jullie bevindingen, alvast bedankt voor jullie reactie

      gr andre

      #17817704
      jraaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2008

        Lambda sonde?

        Safe driving Jurgen

        #17817705
        arjontje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 March 2006

          [rquote=1868865&tid=142736&author=jraaf]Lambda sonde?

          Safe driving Jurgen[/rquote]

          Gaat hij alleen meer verbruiken.

          vaag dat er geen storing in staat.

          #17817706
          andre1058
            Lid sinds:
            28 July 2010

            We rijden over het al gemeen wel korte stukjes met de auto wat de levensduur van de lambda sonde ook niet ten goede komt.

            #17817707
            andre1058
              Lid sinds:
              28 July 2010

              Donderdag toch maar even naar de dealer om hem uit te lezen waarschijnlijk toch de brandstofpomp. Ik heb me wel laten vertellen dat een brandstofpomp makkelijk te vervangen is dus dan gaan we dat zelf maar probreren maar eerst maar eens afwachten wat het nou is:hmmz

              #17817708
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Waar kom je weg? Kan hem zo even uitlezen voor je.

                Foutcodes checken en alle sensoren kijken of ze wel goed meedoen

                is goedkoper als even aan de computer bij de dealer ;)

                #17817709
                DeMeistah
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 December 2010

                  en wat als je hem zelf gewoon normaal uitzet en direct weer start? geen storing?

                  #17817710
                  andre1058
                    Lid sinds:
                    28 July 2010

                    [rquote=1869903&tid=142736&author=Fearless]Waar kom je weg? Kan hem zo even uitlezen voor je.

                    Foutcodes checken en alle sensoren kijken of ze wel goed meedoen

                    is goedkoper als even aan de computer bij de dealer ;)[/rquote]

                    In de buurt van Tiel dus das een aardig eind weg maaruh bedankt voor je aanbod had wel mooi kunnen zijn maarja.:thumbup:wors:wors

                    #17817711
                    andre1058
                      Lid sinds:
                      28 July 2010

                      [rquote=1869910&tid=142736&author=DeMeistah]en wat als je hem zelf gewoon normaal uitzet en direct weer start? geen storing?[/rquote]

                      Gisteren toen ik hem zelf af liet slaan gaf hij die storing heb hem uitgezet en ff gewacht toen gestart brandde lampje heel even en ging toen uit heb de auto vandaag mee gehad naar mn werk niks aan de hand liep als een trein.

                      #17817712
                      afterburner27
                        Lid sinds:
                        9 September 2010

                        [rquote=1869886&tid=142736&author=andre1058]Donderdag toch maar even naar de dealer om hem uit te lezen waarschijnlijk toch de brandstofpomp. Ik heb me wel laten vertellen dat een brandstofpomp makkelijk te vervangen is dus dan gaan we dat zelf maar probreren maar eerst maar eens afwachten wat het nou is:hmmz[/rquote]

                        Makkelijk te vervangen, maar wel een duur grapje…:thumbdown

                        #17817713
                        Nick-GSI
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          z22yh heeft modificatie op de brandstofdruk regelaar

                          #17817714
                          andre1058
                            Lid sinds:
                            28 July 2010

                            @ Nick-gsi klopt helemaal heb vanochtend auto gebracht bij de vod en die beste man zat even in het systeem te zoeken en zei dat ook tegen mij. Ze hebben de auto uitgelezen en bleek inderdaad de drukregelaar te zijn nieuwe erop en rijden. Toch wel lekker je auto halen bij de dealer en dan niks hoeven te betalen.
                            De auto loopt nu ook beter, hij wilde nog wel is inhouden als je beetje doortrok en overschakelde dat is nou ook over.
                            Eind goed al goed en bedankt voor het meedenken jongens.:D

                            #17817715
                            mike hammer
                              Lid sinds:
                              7 November 2009

                              greeg gedaan:angel

                              #17817716
                              7hotdog8
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                16 September 2009

                                [rquote=1871353&tid=142736&author=andre1058] Toch wel lekker je auto halen bij de dealer en dan niks hoeven te betalen.[/rquote]

                                hmmm.. heb hetzelfde gehad afgelopen zomer.
                                wat bleek: alleen de z22yh tussen 2004 en 2008 vallen onder de modificatie. (omdat volgens de opel klantenservice de z22yh alleen tussen 2004 en 2008 geleverd is)
                                mijn signum is van 2003, heeft een Z22yh motor, maar moest wel 180 euro aftikken voor de drukregelaar..:(
                                mgoed, we leven nog :)

                                #17817717
                                andre1058
                                  Lid sinds:
                                  28 July 2010

                                  [rquote=1875690&tid=142736&author=7hotdog8][rquote=1871353&tid=142736&author=andre1058] Toch wel lekker je auto halen bij de dealer en dan niks hoeven te betalen.[/rquote]

                                  hmmm.. heb hetzelfde gehad afgelopen zomer.
                                  wat bleek: alleen de z22yh tussen 2004 en 2008 vallen onder de modificatie. (omdat volgens de opel klantenservice de z22yh alleen tussen 2004 en 2008 geleverd is)
                                  mijn signum is van 2003, heeft een Z22yh motor, maar moest wel 180 euro aftikken voor de drukregelaar..:(
                                  mgoed, we leven nog :)[/rquote]

                                  Nou dan heb ik daarmee wel geluk gehad nou ben ik alleen op de heen en terug reis geflitst E189,- bij elkaar heb ik hem alsnog betaalt en duur ook:swear

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.