Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Wie helpt wel eens mensen met pech onderweg?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2013 om 20:45 #17254607
Zoals de titel al aan geeft: ben je ooit behulpzaam voor je medemens die met pech onderweg staat? (ook als ie geen Opel rijdt) (want de kans dat een ander merk met pech staat is toch groter :D ) Vertel dan hier je verhaal!
Mag natuurlijk andersom: dat je zelf pech had en dat iemand je te hulp schoot!
Zal zelf even aftrappen…..18 januari 2013 om 20:52 #18097624Als het een vent is niet :jerry
18 januari 2013 om 20:54 #18097625Vandaag kwam ik in een parkeergarage een Ford en een Alfa tegen met beide de kap open, situatie: 2 vrouwen, 1 kinderwagen en 1 man (onder de motorkap van de Ford). Mijn eerste gedachte was dat iemand een lege accu had en al hulp had dus liep ik door naar mijn eigen auto. Bij het langs rijden keken de vrouwen nogal hulpeloos dus gevraagd of ze hulp konden gebruiken. Dit was het geval, de Alfa Romeo, een 156 twinspark sporwagon wilde niet starten en de man die te hulp was geschoten had het huidige model Mondeo en….. startkabels. Probleem was dat ie de massa aansluiting voor de startkabels bij zijn eigen auto niet kon vinden….Toen proberen over te starten met mijn Zafira, de Alfa wilde nog niet, toen de boel maar aangeduwd en hij liep binnen 10 meter.
18 januari 2013 om 23:15 #18097626Voor oudere mensen, vrouwen en mensen met oude auto’s stop ik wel om te vragen of ik kan helpen. Mensen met een moderne auto ga ik er van uit dat de leasmaatschappij het wel regelt. ;)
Ben zelf ook geen lid van de anwb. Heb vrienden zat om me evt. te komen helpen en ik heb altijd een telefoon en geld op zak dus thuis kom ik wel, auto ophalen kan dan later ook wel.
Ik zou het zelf ook fijn vinden als mijn ouders of vriendin bv ergens met pech zouden staan dat er iemand stopt om ze te helpen, vandaar dat ik het voor anderen ook doe. Wie goed doet, goed ontmoet.
18 januari 2013 om 23:25 #18097627Een mooie blonde dame zal ik zeker helpen bij pech, Opel of geen Opel ;)
19 januari 2013 om 14:02 #18097628Stond op de camping bij mijn schoonouders in limburg en woon zelf dicht bij apeldoorn dus heel wat kilometertjes rijden, wouden naar huis, astra sloeg niet aan. Op die camping is eigenlijk bijna iedereen duits en een duitse man naast ons zag dat ik problemen had en kwam gelijk helpen. We kwamen er dus achter dat die niet meer vonkte. Op een gegeven moment nog meer duitsers erbij en 1 had zijn auto erbij gezet startkabels eraan om toch nog even te proberen maar hij deed niks. Het was zondag en ik wou naar huis dus me maar laten ophalen door mijn vader. Onsteking besteld en mijn schoonouders hebben die toen 2 weken erna meegenomen naar de camping.
De vriendelijke duitse man die me toen ook hielp heeft toen de ontstekingsmodule overgezet en ja hoor hij liep weer! Ik gokte er zelf niet op om er heen te rijden want ja wat als die het niet deed, rij je voor niks. Dus vriend van me bracht me erheen, de duitse man bedankt natuurlijk! En toen weer met de astra naar huis. Dus al met al heeeeeeel veel hulp gehad was ik echt heel blij mee!
19 januari 2013 om 14:21 #18097629Wij hebben standaard startkabels in de vec liggen :thumb
Werd toen ook door collega’s gepest met mijn opel hobby :jerry
Al gelijk gezegd dat hun maar een ECHTE auto moest kopen maar die hadden zij al :lol:
Een renault , seat en een fiat …
Degene met de seat lachte het hardst …
Totdat zij hem met 5 man liepen aan te duwen :jerry :jerry
Toe lachte ik het hardst …
Ik heb hem ook totaal niet geholpen …Wel hebben wij andere mensen geholpen …
Keer met een astra die niks meer deed …
Was bij Blijdorp … iedereen reed deze mensen voorbij …
Was 1 jonge gast met ze meisje en een ouwe vrouw …
Spraken geen woord nederlands …
Kwamen uit bruispolen geloof ik …
gebrekkig engels …
Maar dat kon de pret niet derven …
Startkabels eraan en even in de toeren laten lopen :D
En hun konden weer op weg ….Toen hier in Lelystad bij de shell …
Een vrouwtje die daar werkte had van
haar BMW de lampen aan laten staan …
Ze had al wat mensen om hulp gevraagd :sleeping
Maar niemand had even tijd :swear
Wij dus wel … ondanks dat we een feestje hadden …
Maar dat was niet erg als wij iemand uit de brand kunnen helpen :D
Toen ook de kabels eraan en gaan met die banaan … Huh BMW …Daarom altijd startkabels bij ons , ook al hoeven wij
het niet te gebruiken :jerry :jerry19 januari 2013 om 14:40 #18097630Ik haal regelmatig vrachtwagens van de weg af met de servicewagen. :thumb
Maar ook in me vrije tijd help ik wel is met een accutje of even aanduwen.19 januari 2013 om 15:09 #18097631Ik ben EHBO’er dus help iedereen die in nood zit.
Ook al is het een auto.Rik :)
19 januari 2013 om 15:17 #18097632Veel mensen raken best wel een beetje in paniek bij pech. En blijven dan gewoon dom in de auto zitten terwijl ze vol in de weg staan :P wachtend op de klap.. Ik rij nogal veel dus kom die grapjassen nog wel eens tegen.
Dan zet ik altijd even mn bus er zodanig achter met de knippers aan dat we de auto veilig naar de kant kunnen duwen.
zie je iedereen boos kijken omdat ze even een minuut moeten wachten. ipv dat ze komen helpen :D Heerlijk! :puke
Ik heb zelf ook wel eens op onmogelijke plekken gestaan en dan ben je altijd superblij met wat hulp.
Als het iets kleins is pruts ik ook wel eens even onder de kap of help met startkabels of aanduwen enzo.
Voornamelijk belt mn zus me altijd om te komen helpen met dr ouwe passat. :)
Ik help dus regelmatig ;) Vind het er ook wel een beetje bij horen. We zijn al asociaal genoeg tegenwoordig.20 januari 2013 om 11:08 #18097633AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb meer malen mensen geholpen
maar stop echt niet bij elke auto die langs de weg staat
dan kom ik nooit meer op m,n bestemmingen aan ;)
ben wel ietwat selectief met mensen die ik help
vrouwen hebben de voorkeur :thumb
hoe mooier hoe meer hulp :jerryoudere mensen laat ik ook niet staan
lease rijders ,de typische vertegenwoordigers,balletjes en zoortgelijke type,s
moeten zich maar redden :jerry :thumbneem n enkele x ook wel lifters mee
altijd goed voor apparte verhalen ;) :jerry :jerry20 januari 2013 om 11:17 #18097634Heb eens een kerel met een oude Volvo Amazon aan de gang geholpen met startkabels…
Was een kleine moeite voor iemand met passie voor oldtimers ;)20 januari 2013 om 14:59 #18097635ligt er aan wie er staat.
omhoog gevallen knuppels en mensen met lease bakken zoeken het maar uit
medelanders ook trouwens, met d’r achterstalling onderhoud bakken.
of veel te dure bakken waarvan je weet dat ze t eigenlijk niet kunnen betalen.laatst een ouder echtpaar geholpen.
werden van de weg gedrukt door een vrachtwagen (kon de chauf niks aan doen de oude baas reed in zijn dooie hoek)gevolg auto tegen de vangrail en een klapband voor.
ouwetjes helemaal overstuur.ik hup die band vervangen, me hand nog opengehaald :fy1 , maar goed dat maakt dan ook niet meer uit.
ouwetjes weer voorzien van een nieuwe band en werden door hun zoon opgehaald.
3 dagen later, de deurbel, de beide ouwetjes met een grote bos bloemen en een cadeaubon van 25 euro als dank voor mijn hulp.
toch wel lief vond ik zo.
20 januari 2013 om 15:05 #18097636Ik help eigenlijk alleen een oldtimer met pech of een leuke dame
Of mensen helpen met startkabels bijv. wil ik nog wel eens doen op de parkeerplaats. Maar niet langs de weg
Een maat van mij heeft in elk geval laatst met een kapotte dynamo langs de A50 gestaan, volle accu erin gesleuteld, naar mijn huis gereden en gelijk een nieuwe dynamo erop gezet :)
Heb freek corsa ook wel eens geholpen in ‘t verleden met z’n Corsa, effe nieuwe koppelingskabel gebracht :D
Oh, vergeet bijna nog een viool bij een macdonalds die een lekke band had maar met de fabriekswielsleutel de bouten niet los kreeg (Heb zo’n uitschuifbare wielsleutel, dus was zo los :D)
20 januari 2013 om 16:39 #18097637Langs de snelweg zal ik nooit stoppen.. Echter als ik mensen zie in de stad ofzo, dan zal ik zeker even vragen of ze eventueel hulp nodig hebben. Zijn genoeg mensen die dat niet doen, en daar baal ik altijd van.
Stond zelf een keer op een druk kruispunt met de kadett voor een rood stoplicht en ineens stopt ie ermee en wil ook niet meer aanslaan. Iedereen toeteren.. Haast, Haast, haast.. Was natuurlijk ook nog is in de spits sochtends..
Gelukkig was er wel 1 iemand die even stopte om te vragen of ik hulp kon gebruiken…20 januari 2013 om 17:27 #18097638Op de snelweg mag je niet eens stoppen, tenzij je een aangemeld berger bent. maar in de stad dus wel, ik help zodra ik kan, zoniet is het helaas..
Willem
20 januari 2013 om 19:00 #18097639Op de snelweg in Frankrijk hebben we toch ook ooit een familie geholpen: Nederlandse familie met Astra F die met pech stond, man stond onder de kap te kijken langs de snelweg…Hij zei ja de temp meter stond al een tijdje in het rood (en gewoon doorrijden natuurlijk…) koelvloeistof lag gelijk op de weg te kijken :hmmz Hebben ze toen naar de dichtbij zijnde parkeerplaats gesleept, dat is kei verboden in Frankrijk maar het was maar een paar honderd meter, geen gendarme in de buurt en anders hadden ze dik kunnen betalen voor de depannage!
20 januari 2013 om 19:09 #18097640Balletjes en petjes laat ik staan.Oude mensen en vrouwen help ik wel.
Als je zelf hulp nodig hebt dan is het ook lekker wanneer iemand je komt helpen.20 januari 2013 om 20:36 #18097641@opelremco wrote:
Balletjes en petjes laat ik staan.Oude mensen en vrouwen help ik wel.
Als je zelf hulp nodig hebt dan is het ook lekker wanneer iemand je komt helpen.Dan zou je mij ook staan laten want ik heb ook altijd een pet op als ik buitenshuis ben king:
Rik :)
20 januari 2013 om 21:27 #18097642@KadAstra-EF wrote:
@opelremco wrote:
Als je zelf hulp nodig hebt dan is het ook lekker wanneer iemand je komt helpen.Dan zou je mij ook staan laten want ik heb ook altijd een pet op als ik buitenshuis ben king:
Zeker een feyenoord pet :jerry
20 januari 2013 om 21:57 #18097643Feyenoord, MVV of mn Gemeente Leeuwarden pet ;)
20 januari 2013 om 22:00 #18097644@KadAstra-EF wrote:
@opelremco wrote:
je bent ook een Schoovoorbeeld van een Petje natuurlijk, met je DIK getunde bakkies.. :jerry :jerry :jerry
heb er vandaag trouwens wel VEEL zoekgereden, zonder dat ik meer dan 30% van mijn vermogen bij 1200 toeren hoefde aan te spreken.
De gemiddelde medelander of petje in Den Haag, rijdt op Kale zomerbanden, en er ligt hier behoorlijk sneeuw
Willem
21 januari 2013 om 14:46 #18097645Recentelijk stond ik op het werk buiten te roken en bejaard stel kwam terug van de markt.
Man probeerde te starten en deed niks, man gooit zijn kap open en staat totaal radelos zijn motorruimte in te kijken.Ben er maar naartoe gelopen en gevraagd of ik kon helpen, ja zegt die man: volgens mij is de startmotor kapot.. Dus ik zeg, denk het niet meneer uw startmotor klikt nog, als u even wacht pak ik even de bedrijfsauto en start ik u wel even.
Even de citroen berlingo aan zijn citroen xm station gehangen en meteen starten.
Oude vrouw helemaal blij en zegt daarbij: je we rijden 1 keer per week hier naar de markt, maar das maar 3 straatjes, dus het stel maar geadviseerd om toch ondanks dat de accu pas 3 jaar oud was een nieuwe aan te schaffen en desnoods 1 x per week toch ff fun ritje van ca 30 km te doen en liefst vaker en anders accu af te koppelen, want de auto staat in de zomer nog weleens een gehele maand stil.21 januari 2013 om 14:54 #18097646Diverse keren: 1 x iemand uit een heg geduwd, was er in geschoten met wat sneeuw,….diverse keren met de startkabels geholpen….één keer een oude man aan de kant geduwd, zijn auto was uit gevallen en hij stond op het punt om de tunnel in te rijden. Dus wij duwen, en hij wilde alsnog de tunnel in sturen, hierna maar heel voorzichtig verteld dat ie dat beter niet kon doen.
22 januari 2013 om 14:15 #18097647Yups de vorige week belt er iemand.. had zijn heftruck van 4ton vast gereden in zachte ondergrond..over het hoofd gezien door de sneeuwval
Met de Dodge eruit getrokken :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.