Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Wie helpt mij met mijn stukke Zafira
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 juli 2011 om 16:08 #17865066
Goedendag allemaal, ik heb eerder het onderstaande geschreven
Ik heb een Zafira 2.2 16v mei 2007 met 55 dkm gelopen.
Tijdens het optrekken treuzelt de auto irritant of houdt de auto in. Het lijkt wel of het de laatste weken steeds erger wordt. Bij stationair draaien echter geen problemen, alleen bij optrekken voel je de motor inhouden en weer de draad oppakken, snelheids meter zie je navenant pas op de plaats maken en weer verder omhoog gaan, heel vreemd, na schakelen begint dit weer overnieuw. Rij al jaren opel astra, dit nog nooit gezien. Het lampje motorstoring komt nooit door, wat kan hiervan de oorzaak zijn ?Als ik het goed begrijp heb ik soortgelijke problemen met mijn Zafira als GRSBK
Foutcode ECN 111261
ofwel zoals ik zie op internet:
GM OBD Error Code Details for P1112
Intake Air Temperature (IAT) Sensor Circuit Intermittent Low VoltageGeen idee wat het betekent, iemand een idee.
Zojuist heeft garage bogies vervangen, heeft ietwat geholpen maar niet echt.GRSBK heb jij oplossing misschien voor P1112 ?
4 juli 2011 om 18:10 #17865065Code 1112
staat voor vastgelopen wervelklepje kunt dit met het reinigingsmiddel wat ik je al eerder verteldt heb op proberen te lossen
maar ook laten reparen, volgens mijn dealer moet het inlaatspruitstuk dan vervangen worden.
KOSTEN:
# totaal nieuw inlaatspruitstuk 800 euro ex BTW en montage met garantie
# reparatie set (bestaande losse delen van een inlaatspruitstuk 400 euro ex BTW en montage GEEN garantieDus denk even goed na voordat je een overhaaste beslissing neemt.
4 juli 2011 om 18:50 #17865091Ok, ja dat weet ik,
echter reinigingsmiddelen lees ik niet veel goeds over op het internet.
Misschien heb je ervaring en advies mbt welk merk ?Het zelf kunnen uitlezen van de foutcode is overigens nieuw voor mij (en ik denk voor veel mesen), weer wat geleerd.
5 juli 2011 om 07:35 #17865079Het merk van het reinigingsmiddel is mij niet bekend.
Dit heeft de dealer voor mij gedaan. weet alleen dat het me 26 euro heeft gekost.Het zelf uitlezen van de foutcode was voor mij ook iets geheel nieuws.
Wat betreft die bougies; tegenwoordig zitten er longlife bougies in volgens Opel goed voor 120000km.
Heb ze bij mij ook maar laten vervangen 100000km de monteur van de dealer heeft de bougies laten zien. je kon goed zien dat deze al flink er van langs hebben gehad.het zijn vervelende dingen die wervelkleppen.
Het is alleen maar met betrekking tot het milieu.
je vergast je eigen auto al het waren. de uitlaat gas wordt nog een keer door het blok langs de
cilinders geblazen.Heb zelfs al op het punt gestaan om gewoon een andere ZAFI te kopen.
Ik weet ook niet meer wat ik er mee aan moet.
Je wilt graag dat alles goed werkt maar dat gaat vaak niet om een paar tientjes.Ben nu met het reinigingsmiddel in de tank op vakantie geweest.
Hopelijk is het geen verbeelding maar het lijkt zijn werk te doen.
Als ik de boordcomputer zelf uitlees staan er alleen maar nullen en geen P1112Ik weet niet uit welke buurt je komt?
Anders zou je de OPEL dealer in Groesbeek eens kunnen bellen en vragen welk merk reinigingsmiddel hun gebruiken.
Dan zou je een kunnen ”Googele” naar een adresje bij jou in de buurt.6 juli 2011 om 19:33 #17865092@GRSBK wrote:
Het merk van het reinigingsmiddel is mij niet bekend.
Dit heeft de dealer voor mij gedaan. weet alleen dat het me 26 euro heeft gekost.Het zelf uitlezen van de foutcode was voor mij ook iets geheel nieuws.
Wat betreft die bougies; tegenwoordig zitten er longlife bougies in volgens Opel goed voor 120000km.
Heb ze bij mij ook maar laten vervangen 100000km de monteur van de dealer heeft de bougies laten zien. je kon goed zien dat deze al flink er van langs hebben gehad.het zijn vervelende dingen die wervelkleppen.
Het is alleen maar met betrekking tot het milieu.
je vergast je eigen auto al het waren. de uitlaat gas wordt nog een keer door het blok langs de
cilinders geblazen.Heb zelfs al op het punt gestaan om gewoon een andere ZAFI te kopen.
Ik weet ook niet meer wat ik er mee aan moet.
Je wilt graag dat alles goed werkt maar dat gaat vaak niet om een paar tientjes.Ben nu met het reinigingsmiddel in de tank op vakantie geweest.
Hopelijk is het geen verbeelding maar het lijkt zijn werk te doen.
Als ik de boordcomputer zelf uitlees staan er alleen maar nullen en geen P1112Ik weet niet uit welke buurt je komt?
Anders zou je de OPEL dealer in Groesbeek eens kunnen bellen en vragen welk merk reinigingsmiddel hun gebruiken.
Dan zou je een kunnen ”Googele” naar een adresje bij jou in de buurt.Jammer Jammer Jammer Jammer en nog een jammer
De auto hikte vanmiddag weer een keer.
Ik dacht daar gaan we weer, eenmaal thuis gekomen uitgelezen met de gas rem methode
Ja hoor, daar stond ie dan code P1112
g#dv@#$me wervelklep weer vastgelopen
Mijn dealer was vandaag zelfs nog zo coulant op te bellen hoe de reis was geweest op vakantie
(motorisch gezien dan)
de laatste goedkopen uitweg zou het bedienings stangentje in spuiten met teflon…Nou ik ben er klaar mee ik ga eens goed opzoek naar een ander ZAFI
en zeker geen 2.2 meer (ONDINGEN)7 juli 2011 om 08:02 #17865093@GRSBK wrote:
Code 1112
staat voor vastgelopen wervelklepje kunt dit met het reinigingsmiddel wat ik je al eerder verteldt heb op proberen te lossen
maar ook laten reparen, volgens mijn dealer moet het inlaatspruitstuk dan vervangen worden.
KOSTEN:
# totaal nieuw inlaatspruitstuk 800 euro ex BTW en montage met garantie
# reparatie set (bestaande losse delen van een inlaatspruitstuk 400 euro ex BTW en montage GEEN garantieDus denk even goed na voordat je een overhaaste beslissing neemt.
volgens mijn info, van de duitse fora, hoeft de inlaat niet vervangen te worden.
dit wil de dealer je graag doen geloven, om zo geld te vangen denk ik.
hierover is zelfs van Opel zelf naar de dealers toe een bericht over geweest.
wervelkleppen vervangen incl. materiaal en uren € 602,90 bij de VOD.8 juli 2011 om 12:37 #17865094Mss ‘gewoon’ WD-40 proberen op de stangetjes van de wervelklep ?
11 juli 2011 om 17:42 #17865095Weet er ook iemand of het mogelijk is
om een foutcode zelf te wissen met de
combinatie van gaspedaal en rempedaal en sleutel op contactHet is natuurlijk al mooi dat je zelf kunt uitlezen maar als wissen nu ook nog lukt? Helemaal TOP!!!
Dan weet ik ook of na het inspuiten van de wervelklep de foutcode ook nog terug komt
De garage rekend hier namelijk 37 euro voor tech 2 uitlezen en code wissen11 juli 2011 om 18:19 #17865096Wissen kan alleen met de OBD maar sommige verdwijnen autom. als de storing is opgelost.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.