Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Wie helpt mij met mijn stukke Zafira
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2011 om 13:19 #17236345
Ik reed van de week weg van mijn werk en na 250 meter begon het motormanagement lampje te branden en klonk het of hij op 3 poten liep erg onregelmatig en weinig vermogen. Het blok lag behoorlijk te shaken.
Ik hoorde iets van de bobine of de bougies
Wie helpt mij want ik kan er zo niet mee rijden en moet niet te lang gaan duren.
2 mei 2011 om 17:28 #17865067uitlezen denk ik?
grote kans dat t bobineblok defect is ja
3 mei 2011 om 14:09 #17865068ok ja uitlezen kost ook al een gods vermogen…
Ik heb al geinformeerd heb voor 188 euro een nieuwe bobine…
6 mei 2011 om 05:09 #17865069uitlezen bij de opel dealer is iets van 20 euro.. Als je dan weet wat het is ben je er toch
gelijk van af??Gr Robin
6 mei 2011 om 07:40 #17865070Autorijden kost geld….
6 mei 2011 om 11:06 #17865071@AstraElvis wrote:
ok ja uitlezen kost ook al een gods vermogen…
Ik heb al geinformeerd heb voor 188 euro een nieuwe bobine…
eerst uit laten lezen, anders ga je dingen vervangen die helemaal niet kapot blijken te zijn.
ben je nog meer kwijt.7 mei 2011 om 06:19 #17865064@Silver wrote:
@AstraElvis wrote:
ok ja uitlezen kost ook al een gods vermogen…
Ik heb al geinformeerd heb voor 188 euro een nieuwe bobine…
eerst uit laten lezen, anders ga je dingen vervangen die helemaal niet kapot blijken te zijn.
ben je nog meer kwijt.ja klopt ga dinsdag maar ff bellen denk ik met de heren van opel…..
Maar had gehoopt iemand te treffen die het al eerder had meegemaakt…
7 mei 2011 om 15:18 #17865073Heb mn Zafira B van de weerk uitlaten lezen…
kosten…… 36,70 euro
Deze kosten zijn minder dan onnodig dingen te vervangen die niet kapot zijn
Voor 50 euro zijn er zelfs al setjes op internet te koop om zelf de BC uit te lezen via USB en eigen laptop of computer
7 mei 2011 om 20:31 #17865074Bij Zafira B kan de code eenvoudig uitgelezen worden zonder apparatuur:
1. sluit de portieren.
2. trap het rempedaal en gaspedaal, allebei in en hou ze in getrapt.
3. zet de auto op contact (!!), dus NIET starten.
4. na enkele seconden verschijnt in de km-dagteller, “ECN” en daaronder een 6-cijferige code.
5. noteer een “P” en de eerste 4 cijfers van de 6-cijferige code.Bijv. ECN 011514 wordt dan P0115 (defecte sensor motortemp).
8 mei 2011 om 05:28 #17865075Handige tip Zafirart!
Werkt dit op meer modellen van Opel ook?
Groet, M@rco8 mei 2011 om 06:08 #17865076bobineblok vangen kost zoon 100 euro die heb ik al vaak vernieuwt kan je zelf ook
heb je pas een beurt laten doen of zelf de bougies vervangen dat is meestal het probleem dan treken ze hem eruit (scheef) of met een schroefendraaier en dan scheurt die inwendig en dan loopt die op 3 piten of hij gaat op 3 piten loopen als je in een bocht zit en dan kom je de bocht weer uit en loopt die weer goed opel heeft ook speciaal gereedschap voor om hem eruit tehalen (dit gebruiken ze ook niet alemaal )
8 mei 2011 om 09:18 #17865077@16v kadett c wrote:
bobineblok vangen kost zoon 100 euro die heb ik al vaak vernieuwt kan je zelf ook
heb je pas een beurt laten doen of zelf de bougies vervangen dat is meestal het probleem dan treken ze hem eruit (scheef) of met een schroefendraaier en dan scheurt die inwendig en dan loopt die op 3 piten of hij gaat op 3 piten loopen als je in een bocht zit en dan kom je de bocht weer uit en loopt die weer goed opel heeft ook speciaal gereedschap voor om hem eruit tehalen (dit gebruiken ze ook niet alemaal )
nee de bougies zijn niet vervangen want hij liep altijd gewoon goed dus zag ik het nut niet om ze te vervangen…
Misschien doe ik het nu wel meteen…
Groetjes
8 mei 2011 om 11:02 #17865072@marcooh wrote:
Handige tip Zafirart!
Werkt dit op meer modellen van Opel ook?
Groet, M@rcoHoi M@rco,
voor de Astra vanaf het H-model, meen ik en voor de Signum.
Iig kan het eenvoudig/veilig in ieder (nieuwer) model worden uitgeprobeerd.
groet,Art.Eventueel kan ik de fout-codes posten. De foutcode P0115 is hetzelfde
bij verschillende merken :-o1 juli 2011 om 16:48 #17865080goede avond ik heb ook een probleem met mijn zafira uit 1999 met 1,6 16 klepper
hij loopt ook op 3 cilinders dit is onder het rijden gebeurd nu ben ik bij een opelgarage geweest maar die konden mijn niet zeggen wat de fout was
ik heb zelf al de bougies vernieuwd 1 zag er niet goed uit
heb de tandriem gecontroleerd die staat goed is bij 166000 km vernieuwd staat nu op 176000 km
bij de opel garage konden ze me niet echt verder helpen het uitlezen heeft niet iets specefieks opgeleverd bombine lijkt goed tezijn wat zou het kunnen zijn
wie o wie weet een op lossing
bvbd groetjes teus1 juli 2011 om 17:43 #17865081Bij mij was het zeker de BOBINE kost bij rijsbergen rond de 135 euro nieuw Ik heb hem nu verkocht de auto maar hij gaat weer lang mee hoop ik voor de nieuwe bestuurder…
1 juli 2011 om 17:59 #17865082@ZafirArt wrote:
Bij Zafira B kan de code eenvoudig uitgelezen worden zonder apparatuur:
1. sluit de portieren.
2. trap het rempedaal en gaspedaal, allebei in en hou ze in getrapt.
3. zet de auto op contact (!!), dus NIET starten.
4. na enkele seconden verschijnt in de km-dagteller, “ECN” en daaronder een 6-cijferige code.
5. noteer een “P” en de eerste 4 cijfers van de 6-cijferige code.Bijv. ECN 011514 wordt dan P0115 (defecte sensor motortemp).
Stel dat er meerdere foutcodes in zitten.
Laat hij deze kortstondig achter elkaar zien
of kan hij er maar 1 tegelijk laten zien.1 juli 2011 om 18:05 #17865083@GRSBK wrote:
…
Stel dat er meerdere foutcodes in zitten.
Laat hij deze kortstondig achter elkaar zien
of kan hij er maar 1 tegelijk laten zien.Ze worden kortstondig achter elkaar getoond.
Als het te snel gaat, eenvoudig opnieuw proberen.
;)1 juli 2011 om 19:04 #17865084@ZafirArt wrote:
@GRSBK wrote:
…
Stel dat er meerdere foutcodes in zitten.
Laat hij deze kortstondig achter elkaar zien
of kan hij er maar 1 tegelijk laten zien.Ze worden kortstondig achter elkaar getoond.
Als het te snel gaat, eenvoudig opnieuw proberen.
;)oke maar hoe moet je dit allemaal doen als je een startknop hebt in mijn geval
want als je de 2 pedalen intrapt en vervolgens de knop indrukt wil de auto starten…2 juli 2011 om 09:00 #17865085Laat maar…..
een portier was niet goed gesloten2 juli 2011 om 18:55 #17865086ok, dus ook al heb je een start/stop knop, dan werkt het ook.
nog foutcodes gelezen ?2 juli 2011 om 22:28 #17865078@ZafirArt wrote:
ok, dus ook al heb je een start/stop knop, dan werkt het ook.
nog foutcodes gelezen ?allemaal nullen!
Dus mn wervelklep is niet meer vastgelopen (p1112)
daar heb ik namelijk geregeld problemen mee…..3 juli 2011 om 09:13 #17865087Mooi !
Waren er naast de P1112, nog andere codes (misschien P1191) ?3 juli 2011 om 18:00 #17865088Geen andere codes gezien.
maar nog even een vraagje over deze handeling, het eigenhandig uitlezen.
Ik heb uit een eerder Topic wel eens begrepen dat je met deze handeling de onderhouds interval verwijderd.(het steeksleuteltje verwijderen)
Maar uitlezen dat wist ik niet dat het op dezelfde manier moest.3 juli 2011 om 18:24 #17865089Het onderhoudsinterval is te resetten door de knop van de dag-teller ingedrukt te houden en vervolgens op contact zetten.
Als je met de Zafira-B niet meer dan 30.000km/jaar rijdt en 1x/jaar voor een onderhoudsbeurt naar de dealer gaat, verschijnt het steeksleuteltje nooit.3 juli 2011 om 21:22 #17865090je hebt helemaal gelijk
dat was idd met de knop van de dag teller
ik wist dat het ook zoiets wasdat sleuteltje komt bij mij niet in beeld hij gaat netjes
ieder jaar (binnen de 30000) naar de dealer -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.