Wie helpt mij met de keuze voor banden (Vectra C Station)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Wie helpt mij met de keuze voor banden (Vectra C Station)

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17714320
    arjontje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 March 2006

      origineel gepost door McLambo
      Die ‘extra’ ruimte in de wielkast waar iedereen het over heeft bij 225 banden, kan ik dus niet vinden.
      Toevallig bij de opel-test dag afgelopen zaterdag 2 vecta GTS’jes naast elkaar gezien (c1 en c2), c1 had 215/50 en de c2 had 225/45. Geen verschil te zien

      Ik heb het op een site ook eens berekend, en het verschil in diameter van het wiel inclusief band is nog minder dan het verschil tussen een nieuwe en versleten band.

      Het is ook maar totaal 10 mm he.

      En ik denk dat de 215 banden goodyear eagle nct5 waren.
      die vallen heel breed uit. (staan bol)

      De 225 zou een ander merk geweest zijn, die vat minder bol is.

      #17714321
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        gewoon michelin, of conti die gaan iets langer mee, elke merk heeft ook een type en dat betekent toch hoelang hij mee gaat en hoeveel grip je er mee heb,

        #17714322
        McLambo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 September 2004

          Ik denk dat ik voor de Bridgestone Potenza’s gaat die recentelijk bij ADAC als beste uit de test kwamen

          #17714323
          yzf1kr
            Lid sinds:
            3 January 2005

            Let wel op dat de ADAC deze keer de wat sportieveren banden getest heeft.

            In dit geval dus banden als de Bridgestone Potenza en Michelin Pilot Sport, in tegenstelling tot meer tour ingestelde Turanza en Primacy HP.

            Met een sportieve band komt ook bijbehorende slijtage, en aangezien jij aangegeven hebt dat dat toch wel een belangrijk punt was zou ik zeker eens naar de test van 2009 kijken. Banden zijn wel smaller, maar dat geeft toch wel een goed beeld.

            #17714324
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ik zou de door de fabriek aangegeven banden gebruiken. Niet dat ik zo’n fabrieksgek ben, maar die schijnen wel het minste herrie in het interieur te maken. Ook de 225/45/17 vallen onder de fabrieks gebruikte banden.

              #17714325
              kiyamizio
                Lid sinds:
                5 February 2010

                fabrieks spullen zijn niet altijd beter toch?

                #17714326
                McLambo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 September 2004

                  *zucht* was ik er eindelijk uit :jerry

                  Welke banden heb jij op de Vectra liggen?

                  scheelt dat zoveel in slijtage dan? Tussen de de Turanza en Potenza?

                  Potenza: http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/225_45_R17_details.aspx?testId=8&recordId=77
                  Turanza: http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/205_55_R16_details.aspx?testId=13&recordId=164

                  liggen op de meeste vlakken heel dicht bij elkaar. De turanza is bij droog weer zelfs wat beter, en het vebruik en geluidsproductie zijn ook in het voordeel van de Turanza… :hmmz

                  continental is ook een goeie band. Op de voor mij belangrijke punten beter zelfs dan Bridgestone…. http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/205_55_R16_details.aspx?testId=13&recordId=162

                  keuzes keuzes keuzes….

                  Eerst winterbanden eronder, dan heb ik nog tot het voorjaar om een keuze te maken :D

                  #17714327
                  yzf1kr
                    Lid sinds:
                    3 January 2005

                    Het probleem is dat je de test niet met elkaar kan vergelijken.

                    Je kan in de tests alleen zien hoe de banden zich onderling verhouden.
                    En de winnaar hoeft niet persé de beste band voo jou te zijn, het is fijn dat ze punten in iedere categorie geven.

                    Ik heb de Premacy HP er op liggen, wel de 225 ipv 215 die is wat goedkoper. Hoofdreden was voor mij de slijtage, ik rij 43.000km per jaar en 90% autoweg. Dus bochtengrip is voor mij minder van belang.

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.