Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 september 2010 om 11:12 #17670531
origineel gepost door afterburner27
Nou volgens mij heb ik ook iets hier…
met de motor in z’n vrij, als ik een keer gas geef en het toerental zakt hoor je een vreremd gekraak cq rammel….maar heel kort..
ook vindt ik dat hij niet echt lekker in de 3 schakeld, en over terug schakelen maar niet te spreken,.
Het lijkt of de tandwielen in de bak nog blijven draaien na het ontkoppelen…drukgroep? vliegwiel?
Oei zet de Lenzo`s maar effuh in de wachtkamer:(
Jan
26 september 2010 om 12:00 #17670532loopt lekker dan…..daag dikke wielen….:fy1
26 september 2010 om 12:53 #17670533Tip, vervang gelijk je stabi rubbers voor. Het hele subframe gaat er af dan kun je gelijk goed bij die rubbers. losten maar 5 euri per stuk. Voorkom je tijdig een hoop gekraak op de voorkant. En als je dan toch bezig bent controleer ook je koppelings platen en hydrauliek. Bij mij is die hele zwik in 1 keer vervangen. scheelt een hoop werk en centen als ze de boel 2 maal moeten los halen.
Succes er mee en safe driving. Jurgen
26 september 2010 om 13:29 #17670534origineel gepost door afterburner27
Nou volgens mij heb ik ook iets hier…
met de motor in z’n vrij, als ik een keer gas geef en het toerental zakt hoor je een vreremd gekraak cq rammel….maar heel kort..
ook vindt ik dat hij niet echt lekker in de 3 schakeld, en over terug schakelen maar niet te spreken,.
Het lijkt of de tandwielen in de bak nog blijven draaien na het ontkoppelen…drukgroep? vliegwiel?
Klinkt het zo ? http://www.youtube.com/watch?v=cM84UBL3Fsk
Dan is het je vliegwiel ! Maargoed… dan mag de rest ook in 1 keer vervangen worden !
26 september 2010 om 16:14 #17670535Pfff ja zo klinkt hij, alleen nog nog niet zo erg als op de video…maar wel ernstig gelijkend…godv#&#^#^##@!*(()me.
Heb ik weer. kost die vec met dadelijk 6450,- + 2100+ 2000= 10500,- had ik al een jonger model voor kunnen kopen denk ik…
Ik heb weer wat gekocht….:puke26 september 2010 om 22:23 #17670536origineel gepost door afterburner27
Pfff ja zo klinkt hij, alleen nog nog niet zo erg als op de video…maar wel ernstig gelijkend…godv#&#^#^##@!*(()me.
Heb ik weer. kost die vec met dadelijk 6450,- + 2100+ 2000= 10500,- had ik al een jonger model voor kunnen kopen denk ik…
Ik heb weer wat gekocht….:pukeBalen voor je. Hoop dat je niet nog meer ellende met je C krijgt.
Greetz Roel met een C.
27 september 2010 om 05:49 #17670537waar komen die andere 2100 nog vandaan dan?
27 september 2010 om 06:19 #17670538van zijn inlaatspruitstuk !
27 september 2010 om 07:27 #17670539nog ff en dan heb ik een hele nieuwe VEC.
M’n vrouw heeft het nu al helemaal gehad met de VEC.
Ik zit op het randje…pfff wat een ellende…:cry27 september 2010 om 07:54 #17670540Je kan nog wel een tijdje doorrijden met dat vliegwiel hoor.
Ik kocht hem met die ratel, en heb er nog ongeveer 25.000km mee gerede, todat mijn drukgroep wel erg veel herrie begon te maken. Toen heb ik alles in één keer vervangen.
27 september 2010 om 09:46 #17670541ok thanx. ik zal vanmiddag even een filmpje maken en op youtube zetten…
grt nico27 september 2010 om 10:36 #17670542ik kocht hem ook met ratel , pas vervangen na 30Dkm.
Koppeling bleek nog hartstikke goed te zijn , was alleen maar het vliegwiel !27 september 2010 om 18:42 #17670543Zijn die vliegwielen erg tere modellen dan? OF voor c veccies al een aardige km stand??
Die vectra 2000 had toen zijn vliegwiel vorige jaar kapot bleek te zijn het dus al 19 jaar goed gedaan in die auto (was echt nog fabrieksaf) en 245D op de teller..
27 september 2010 om 18:48 #17670544Vec heeft pas 172000 gelopen…
Zo klinkt die van mij, net ff een videootje gemaakt…
http://www.youtube.com/watch?v=Jy7mXJCnlFI
Ook niet om over na huis te schrijven… ben vanmiddag naar Nuenen geweest, kwam terug..leek het het stuk erger vond ik…
grt Nico
27 september 2010 om 19:16 #17670545Das ook niet veel km dan dattie nu al rammelt… En nog behoorlijk ook zo op te maken uit jouw filmpje :(
Kwam er dan bij mijn vorige alleen achter doordat koppeling werd vervangen en vliegwiel bleek flinke haarscheuren te hebben en geregeld roodgloeiend te zijn getrapt, maar nog nooit gerammel gehoord in de zin dat er iets mis was met het vliegwiel..
Mag tot zover ook mezelf in de handjes klappen dat mijn beide b veccies met 174D en 303D op de tellers ook niet van dit soort dingen vertonen..
Lijkt dan bijna alsof ze kwalitatief minder zijn nu dan toendertijd, mits er bij diesels sneller wat aan deze dingen kapot kan, maar gezien wat je met diesels aan km standen kunt rijden zou je het toch niet verwachten…
Maja vergeleken met dit klinkt de citroen berlingo 1.9d van mijn baas nog beter met 250D op de teller :swear
27 september 2010 om 19:29 #17670546Das :swear maar wat kan er rammelen aan een vliegwiel dan:hmmz dat is toch altijd een ronde schijf ijzer met een starter krans er om heen en helemaal massief???
27 september 2010 om 19:31 #17670547deze versie niet , daar zitten glijlagers in, 2 onafhankelijke schijven. had zelf ook liever een star vliegwiel gehad..dan heb je deze ellende niet….:swear
27 september 2010 om 19:36 #17670548origineel gepost door afterburner27
deze versie niet , daar zitten glijlagers in, 2 onafhankelijke schijven. had zelf ook liever een star vliegwiel gehad..dan heb je deze ellende niet….:swearhebben alle veccie’s zo’n vliegwiel ? :o
27 september 2010 om 19:47 #17670549de meeste van dat bj wel ja…zelf de 2.2.
Kun je zien in opel TIS, daar staan alle modellen in die dat hebben…
Er is vast iemand hier op het forum die daar nogmeer van weet…
:thumbup27 september 2010 om 20:01 #17670550origineel gepost door afterburner27
de meeste van dat bj wel ja…zelf de 2.2.
Kun je zien in opel TIS, daar staan alle modellen in die dat hebben…
Er is vast iemand hier op het forum die daar nogmeer van weet…
:thumbupOk, ik hoop dat het nog niet bij mij komt dan met 60000 :swear
27 september 2010 om 20:13 #17670551Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het zuur krijg van dit soort dingen.
Nu heb ik geen vectra maar ben wel druk op zoek naar een fatsoenlijk… En als ik er net ene gekocht heb dan verwacht ik geen onkosten in de zin van duizenden euro’s…Dus ik ben erg benieuwd welke versies er wel of geen last van hebben (het zelfde met de inlaat spuitstukken) als iemand die info kan geven..
27 september 2010 om 21:04 #17670552ik meen dat alleen de Z19DTH (150 pk) last heeft van het euvel met de wervelkleppen.
27 september 2010 om 21:20 #17670553En de koppeling / vliegwiel.. Inlaatspruitstuk is wel te controleren…
28 september 2010 om 07:04 #17670554kijk maar eens in de tis van opel welke modellen dat hebben…ik zoek het even op….
28 september 2010 om 07:12 #17670555volgens TIS hebben deze modellen allemaal het dubbele vliegwiel:
Motor
Belagdicke neu (mm)
Außen- und Innendurchmesser des Belages (mm)Y 20 DTH
8,4 ± 0,2
228 / 150Y 22 DTR
8,4 ± 0,2
239 / 155 mit SACY 30 DT
7,8 ± 0,2
239 / 155 mit SACZ 30 DT
7,8 ± 0,2
239 / 155 mit SACZ 19 DT
7,8 ± 0,2
239 / 155 mit SACZ 19 DTL
7,8 ± 0,2
239 / 155 mit SACZ 19 DTH
7,8 ± 0,2
239 / 155 mit SAC -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.