Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2010 om 16:11 #17221091
Wie heeft zijn koppelings-set en vliegwiel laten vervangen van de 1.9 CDti ?
En welke set zat er dan in ?? Sachs of luk ??
Er schijnen 2 verschillende sets in te zitten en als je bijv. Sachs hebt, kan er geen Luk in. ivm andere aansluiting.
( volgens de info van 2 dealers )Maar… je komt er ook alleen maar achter welke set er in zit door de boel te openen. ( handig ! )
Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden !!
11 mei 2010 om 16:32 #17670507dit kan per auto verschillen en zit ook door elkaar gemonteerd, dus je zal het eerst open moeten maken of het vliegwiel mee vervangen (dat je hetzelfde merk vliegwiel hebt)
11 mei 2010 om 16:56 #17670508Heb je er problemen mee Peter ?
Jan
11 mei 2010 om 17:15 #17670509Jep… Het begon vorige week met een rammeltje…. gister in België werden het 2 rammeltjes….
En voor dat het er 3 worden…….Ik ga volgende week naar Zweden.. dus hij moet wel goed zijn.
11 mei 2010 om 17:21 #17670510origineel gepost door speaker
Jep… Het begon vorige week met een rammeltje…. gister in België werden het 2 rammeltjes….
En voor dat het er 3 worden…….Ik ga volgende week naar Zweden.. dus hij moet wel goed zijn.
Vervelend dat het weer een berg geld kost hoogstwaarschijnlijk maar het is wel goed dat het gemaakt word voordat je naar EDS gaat want daarna krijgt dat hele zwikkie helemaal op z`n donder:D
Jan
11 mei 2010 om 17:25 #17670511origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door speaker
Jep… Het begon vorige week met een rammeltje…. gister in België werden het 2 rammeltjes….
En voor dat het er 3 worden…….Ik ga volgende week naar Zweden.. dus hij moet wel goed zijn.
Vervelend dat het weer een berg geld kost hoogstwaarschijnlijk maar het is wel goed dat het gemaakt word voordat je naar EDS gaat want daarna krijgt dat hele zwikkie helemaal op z`n donder:D
Jan
Precies…. maar ik dacht ‘ ach, dat komt wel NA de vakantie’ , maar zo dacht de Vec er niet over :swear
En als ie dan toch op de brug staat… dan ook maar meteen rondom nieuwe schokbrekers ! :o …… ( daaaaaaaaaaaag vakantiegeld ! )
Echt heel raar dat ze 2 merken gebruiken bij Opel .. En zwaar irritant !!
11 mei 2010 om 17:26 #17670512origineel gepost door speaker
… Het begon vorige week met een rammeltje…. gister in België werden het 2 rammeltjes….
En voor dat het er 3 worden…….Ik ga volgende week naar Zweden.. dus hij moet wel goed zijn.
zal wat lullig zijn om de auto weer thuis te laten brengen;)
11 mei 2010 om 17:27 #17670513origineel gepost door vectra2004gts
origineel gepost door speaker
… Het begon vorige week met een rammeltje…. gister in België werden het 2 rammeltjes….
En voor dat het er 3 worden…….Ik ga volgende week naar Zweden.. dus hij moet wel goed zijn.
zal wat lullig zijn om de auto weer thuis te laten brengen;)
Ik kreeg idd alweer een ‘flash-back’ ! :P
11 mei 2010 om 17:29 #17670514origineel gepost door speaker
origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door speaker
Jep… Het begon vorige week met een rammeltje…. gister in België werden het 2 rammeltjes….
En voor dat het er 3 worden…….Ik ga volgende week naar Zweden.. dus hij moet wel goed zijn.
Vervelend dat het weer een berg geld kost hoogstwaarschijnlijk maar het is wel goed dat het gemaakt word voordat je naar EDS gaat want daarna krijgt dat hele zwikkie helemaal op z`n donder:D
Jan
Precies…. maar ik dacht ‘ ach, dat komt wel NA de vakantie’ , maar zo dacht de Vec er niet over :swear
En als ie dan toch op de brug staat… dan ook maar meteen rondom nieuwe schokbrekers ! :o …… ( daaaaaaaaaaaag vakantiegeld ! )
Echt heel raar dat ze 2 merken gebruiken bij Opel .. En zwaar irritant !!
Nou da kost je totaal een kapitaal:mad:
Maar is dat nodig die schokbrekers?
Jan11 mei 2010 om 17:45 #17670515maar het is toch sowieso sterk aan te raden om het vliegwiel EN koppeling tegelijk te vervangen? dan zou het ook niet uitmaken welk merk je pakt. Op ebay.co.uk staan sets voor 550euro:
bij de dealer ben je al meer dan 1000euro kwijt voor alleen de onderdelen.
iemand op dit forum heeft zo’n set al gebruikt gehad en het zijn gewoon originele onderdelen.
11 mei 2010 om 17:46 #17670516Ja .. die zijn wel nodig…. heb me al een paar maanden verdiept in div. merken omdat ik dat rare gespring van de vec nu wel zat ben. En als we dan toch bezig zijn …. dan meteen dat dan ook maar.
Na Zweden zit het nieuwe inlaatspruitstuk in de planning! Daarna is het geld op !
11 mei 2010 om 17:52 #17670517origineel gepost door Spacejam
maar het is toch sowieso sterk aan te raden om het vliegwiel EN koppeling tegelijk te vervangen? dan zou het ook niet uitmaken welk merk je pakt. Op ebay.co.uk staan sets voor 550euro:bij de dealer ben je al meer dan 1000euro kwijt voor alleen de onderdelen.
iemand op dit forum heeft zo’n set al gebruikt gehad en het zijn gewoon originele onderdelen.
Tuurlijk ga ik koppeling en vliegwiel vervangen ( zie koptekst )
Het probleem is dat ik geen setje uit de UK kan krijgen voor ik naar Zweden vertrek, dus das geen optie….
Bij de dealer ben je voor een vliegwiel, drukgroep en koppelingsset ( van Luk ) 1900 euro aan onderdelen kwijt !
Bij autoonderdeelbedrijven kost de set 1640 euro ( met korting zo’n 1200 euro )En ik heb 2 dealers gebeld en allebei zeiden ze het zelfde……
eerst kijken welk merk je er in hebt zitten…. en daarna het zelfde merk er weer in!
Vandaar ook dit topic !!! :thumbup11 mei 2010 om 21:07 #17670518als ik je auto opzoek, kom ik op LUK
http://start.mijngrossier.nl/catalog/artikelen.aspx?s=OLPV&o=&t=QIRNOKOXOTOP&k=32-RK-DZ&ref=
12 mei 2010 om 06:52 #17670519Ja, ik ook! Maar de VOD kon het niet met zekerheid zeggen !
12 mei 2010 om 07:29 #17670520origineel gepost door speaker
Ja, ik ook! Maar de VOD kon het niet met zekerheid zeggen !ow sorry hoor:( bekwief :jerry
12 mei 2010 om 07:35 #17670521He Peter.
kan je vaste onderdelen leverantier niet wat voor je betekenen???
bijvoorbeeld beide sets beschikbaar te stellen en de niet juiste gaat retour???
is maar een idee ik speel met van Rijsbergen hier ook wel open kaart van er zijn bijvoorbeeld met distributie kits 2 mogenlijkheden dan of met remmen werk dan neem ik ook beide mogenlijk heden mee.
en bij retouneren betaal ik de boel die ik heb gebruikt .????
en ik denk dat de optie Vod momenteel is zo weinig mogelijk info te geven zet de auto maar neer ook daar is het momenteel bij de dealers niet wild druk ..
BERT
12 mei 2010 om 15:49 #17670522origineel gepost door speaker
origineel gepost door Spacejam
maar het is toch sowieso sterk aan te raden om het vliegwiel EN koppeling tegelijk te vervangen? dan zou het ook niet uitmaken welk merk je pakt. Op ebay.co.uk staan sets voor 550euro:bij de dealer ben je al meer dan 1000euro kwijt voor alleen de onderdelen.
iemand op dit forum heeft zo’n set al gebruikt gehad en het zijn gewoon originele onderdelen.
Tuurlijk ga ik koppeling en vliegwiel vervangen ( zie koptekst )
Het probleem is dat ik geen setje uit de UK kan krijgen voor ik naar Zweden vertrek, dus das geen optie….
Bij de dealer ben je voor een vliegwiel, drukgroep en koppelingsset ( van Luk ) 1900 euro aan onderdelen kwijt !
Bij autoonderdeelbedrijven kost de set 1640 euro ( met korting zo’n 1200 euro )En ik heb 2 dealers gebeld en allebei zeiden ze het zelfde……
eerst kijken welk merk je er in hebt zitten…. en daarna het zelfde merk er weer in!
Vandaar ook dit topic !!! :thumbupHey Peter, ik was voor de hele zwik zoals jij ‘m opnoemt inclusief arbeidsloon 1900 kwijt. Kan je echter niet op weg helpen met de luk of sachs. Maar volgensmij ging er bij een luk uit en in. Wel weet ik dat ik met een behoorlijke rammel nog rustig op en neer ben gegaan met de familie in de wagen naar Denemarken. en terug. Dealer in Utrecht zij ook dat het z’n vaart niet loopt dat de boel er uit ligt.
Succes er mee en safe driving, Jurgen
12 mei 2010 om 17:11 #17670523origineel gepost door jraaf
…Wel weet ik dat ik met een behoorlijke rammel nog rustig op en neer ben gegaan met de familie in de wagen naar Denemarken. en terug. Dealer in Utrecht zij ook dat het z’n vaart niet loopt dat de boel er uit ligt.
Weet ik , maar ik rij volgende week en de week er op zo’n 5000km , dus ik ga het niet riskeren !
Heb al een keertje stilgestaan met mijn vorige en heb er nogsteeds een trauma van !!12 mei 2010 om 17:17 #176705242 merken wat ze zeggen bij de VOD is echt flauwekul, zit nu naar EPC te kijken……………
12 mei 2010 om 17:41 #17670525Bij mij is er een een LUK uitgekomen.
Was dik 800 euro kwijt voor mijn set in NL, en inbouw was erg goedkoop.Schokdempers gaan meteen een setje gasdempers onder neem ik aan? Bestel dan ook meteen een nieuw setje lagers voor bovenop. Stuurt ook weer net wat lekkerder.
13 mei 2010 om 15:19 #17670526origineel gepost door yzf1kr
Bij mij is er een een LUK uitgekomen.
Was dik 800 euro kwijt voor mijn set in NL, en inbouw was erg goedkoop.Schokdempers gaan meteen een setje gasdempers onder neem ik aan? Bestel dan ook meteen een nieuw setje lagers voor bovenop. Stuurt ook weer net wat lekkerder.
Hey,
Over welke lagers heb jij het precies?
Ik heb voor nieuwe schokbrekers en veren, nieuwe stabi rubbers en de topbouten recent vervangen. Maar nu na een km of 10.000 begint de boel voor weer te ‘ knoepen’ en te kraken. Dacht zelf aan draagarm en stuurstangen alsmede koppelstangetjes.
@Peter, gelijk heb je met de hele familie erin. Het moet uiteindelijk toch gebeuren.Safe driving Jurgen
13 mei 2010 om 17:05 #17670527Nummer 10 op dit plaatje.
Plaatje is niet van opel, maar zit wel op de zelfde plek.
Nederlandse benaming is veerpootlager. (Duits: Domlager, Engels: Strut Bearing)
14 mei 2010 om 07:44 #17670528origineel gepost door yzf1kr
Nummer 10 op dit plaatje.
Plaatje is niet van opel, maar zit wel op de zelfde plek.
Nederlandse benaming is veerpootlager. (Duits: Domlager, Engels: Strut Bearing)
Hey thanks man,
Ik zal dat gelijk eens opsnorren in de onderdelen lijst ter vervanging.Safe driving Jurgen.
25 september 2010 om 21:16 #17670529Nou volgens mij heb ik ook iets hier…
met de motor in z’n vrij, als ik een keer gas geef en het toerental zakt hoor je een vreremd gekraak cq rammel….maar heel kort..
ook vindt ik dat hij niet echt lekker in de 3 schakeld, en over terug schakelen maar niet te spreken,.
Het lijkt of de tandwielen in de bak nog blijven draaien na het ontkoppelen…drukgroep? vliegwiel?
25 september 2010 om 23:23 #17670530Vliegwiel, geen twijfel mogelijk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.