Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › wie heeft welke chip/tuning/phase en er wat voor/aan gedaan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2013 om 20:37 #17262403
ik weet niet of deze topic er al eens in geweest, ben hem helaas nog niet tegen gekomen
Is deze al geweest, sorry mods, verwijder dan maarIk trap af:
Mijn eerste Zafira A OPC met een z20let star silver 2003:
powerrohr, 60mm katvervanger, LEH turbo, FMIC, EDS phase 2, luchtfilter mod en K&N inleg filter.
Volgens EDS zou ik op 260+ pk’s hebben, da’s natuurlijk natte vinger werk.
Dit omdat ik bij de aankoop van alle spullen waaronder ook de LEH turbo gekocht had
is de zaf niet de testbank op geweestMijn 2e Zafira A OPC met een z20let arden blue 2003:
Standaard, volgens vorige eigenaar phase 1 gechipt
mijn huidige Zafira A OPC met een Z20LET Star Silver 2003
powerrohr, 60mm katvervanger, LEH turbo, phase 2, irridium bougies, luchtfilter mod en K&N inleg filter6 december 2013 om 20:50 #18197398En geen dyno na je chip?
Mijne: astra h opc gechipt bij unlimitid tuning. 244 pk 459 nm op de wielen
6 december 2013 om 21:15 #18197399nee idd, geen dyno na mijn chip,
ging erheen voor een nieuwe LEH turbo ( zelfmontage ) en andere onderdelen.ivm met de aangekochte leh turbo kreeg ik de software update ( LET naar LEH ).
Toen ik vroeg of een chip naar phase 1 ook al mogelijk was, kreeg ik een ja.
Deze is toen ze de FMIC zagen meteen al naar phase 2 omgezet.mrzuko: Jou astra H is een Z20LEH ?
En heb je iets veranderd ? of standaard ?Eigenlijk wil ik ook wel eens naar UT/EDS toe, alleen al om de software te optimaliseren.
6 december 2013 om 21:19 #18197400De h opc is een leh. Mijne is standaard op remap na
Zou hem toch op maat laten chippen als ik jou was, unlimited ben ik wel tevreden over. Morgen weer ff naar duitsland :jerry6 december 2013 om 21:21 #18197401Waarom een fmic eigenlijk? Zit je al aan 300 pk denk je? Geen groot turbogat? Downpipe ook gedaan?
6 december 2013 om 21:40 #18197402Lekkerrr, ff Duitsland :angel
Die fmic heb ik gedaan voor betere koeling dan met de originele koeler.
Ik zit echt niet aan de 300 hoor, denk tussen de 260 en de 270.
Dit om alles nog in de veilige marge te houden met een LET blok.Jammer dat het zo had moeten lopen, maar was allang blij dat ik de
LEH turbo en de rest van de spullen in de auto had liggen.
Toen was de aanbieding van LEH turbo en montage nog niet :(Ja, katvervanger 60mm zit erop.
De huidige zafira heeft die FMIC niet, maar de rest is hij idem aan de 1e.
Ik denk toch te voelen dat deze met standaard IC iets inhoud.Vandaar deze topic, om ervaringen / meningen en phase’s eens naast elkaar te leggen ;)
6 december 2013 om 22:12 #18197403Denk zelf dat je aan een standaard ic genoeg hebt met het vermogen wat je nu hebt. Ik heb ook ongeveer 270/275 krukas pk. Grotere ic moet ook gevuld worden. Maar zijn er zat hier die het wel hebben en 300plus hebben.
7 december 2013 om 01:48 #18197404grotere ic en edelcat vervanger is verplicht bij fase 2 van EDS.
mijn setup is: leh motor.
3inch/76mm uitlaat met edelcat vervanger en 100cell race cat.
grotere ic van courtney motorsport.
grotere lucht inlaat met verkorte inlaat traject.
zwaardere brandstofpomp
Fase 3,5 sofware van EDS
Resultaat: 300pk/440Nm
en om al dat vermogen op het wegdek te krijgen: zwaardre koppeling en drukgroepvoor januarie gepland: inlaat spruitstuk incl tophat en sofware upgrade van EDS verwachtte resultaat: 315pk/480NM van 4000rpm tot 7200rpm
7 december 2013 om 13:20 #18197405da’s een leuke setup zeg
ben ook benieuwd na je update in januari
7 december 2013 om 21:59 #18197406net eens Phase 3 erop gezet, tering wat een verschil zeg
Tuurlijk een testritje gemaakt, lekkerrrr, maar wegdek was vrij nat.
Kon dus niet echt veel proberen, bleef maar spinnen :swearHet verschil tussen Phase 2 en Phase 3 was echt wel merkbaar, een wow moment voor mij.
Zo kan ik me voorstellen bij iemand die ook alles heeft aangepakt voor phase 3 of hoger nog meer fun is, zoals bij NoFear169.Voor mij was deze testrit wel ff zweten, is alles goed, loopt i lekker en alles andere wat je zou kunnen bedenken.
Was de factor, zonder andere uitlaat, LMM meter, injectoren etc.Maar de Zaf reed verbazend heel goed/lekker, de intercooler heeft natuurlijk met deze kou geen problemen.
Denk als het zomer is dat i het wel erg moeilijk gaat vinden en vervangen wil worden tegen een FMIC.Nu voor de winter zal ik hem weer naar origineel chippen
Want zoveel pk’s meer is niet echt gunstig als het glad is9 december 2013 om 09:46 #18197407astra coupe turbo, gechipt bij klasen motors op 287pk en 400nm.
mods:
open cone filter (voor het geluid)
forge recirc valve
z20LEH turbo
FMIC met 63mm pijpwerk
76mm tophat
EDS replica inlaatspruitstuk.
470cc brandstof injectoren met originele brandstofdrukregelaar.
lichtere krukaspoelie
en een 76mm uitlaat vanaf de turbo tot het eind.zal er vast nog wel meer op hebben, maar kan het even niet zo snel verzinnen.
het is alleen geen OPC :jerry
9 december 2013 om 10:29 #18197408zijn hele leuke specs :thumb
zal ook wel gaan als een speer
:kewlpics
9 december 2013 om 10:52 #18197409ja het rijdt als een debiel als die eenmaal op boost is.
maar zit wel te twijfelen om een garrett setup te halen en gesmeden zuigers en drijfstangen erin.
hangt alleen zon flink prijskaartje aan..9 december 2013 om 11:11 #18197410@dion87 wrote:
ja het rijdt als een debiel als die eenmaal op boost is.
maar zit wel te twijfelen om een garrett setup te halen en gesmeden zuigers en drijfstangen erin.
hangt alleen zon flink prijskaartje aan..maar de fun is vele groter
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
9 december 2013 om 21:57 #18197411en welke specs heb jij z20leh ?
als ik vragen mag :afro10 december 2013 om 08:03 #18197412rij met een gtx2863r
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
10 december 2013 om 08:51 #18197413Dion.
Vind het wel weinig vermogen en koppel voor die aanpassingen.
10 december 2013 om 16:22 #18197414Maar wel een mooie vermogenskromme. Vaak zie je grafieken met een piek erin, heeft ie daar bv 300 pk maar wel heel even.
Die van Dion loopt mooi geleidelijk omhoog. :thumbup25 december 2013 om 22:54 #18197415Vandaag terug naar Phase 2 gechipt, de koppelingsplaten vonden Phase 3 niet zo leuk ;)
Koppel was prachtig, maar helaas, dus eerst platen die meer kunnen hebben king:26 december 2013 om 10:18 #18197416Gaat dat omzetten van fase 2 naar fase 3 en vice versa zo makkelijk dan?
26 december 2013 om 11:29 #18197417In principe wel ja, had me een setje via MP gekocht met chipkabel, software en 6 tuning maps voor de Z20LET
Dus obd kabel erin, software starten, gewenste phase aanklikken en go … ;)
Moet wel zeggen dat ik de eerste keer wel een beetje knijp had hoor, maar uiteindelijk … een kind kan de was doen
14 januari 2014 om 10:10 #18197418@mrzuko wrote:
Dion.
Vind het wel weinig vermogen en koppel voor die aanpassingen.
hij moet betrouwbaar blijven, zal vast wel boven de 300pk en nog meer koppel kunnen, maar hoelang houdt die dat dan vol op ze standaard internals.
14 januari 2014 om 15:37 #18197419juiste beslissing dion87, lekker in de veilige zone blijven
14 januari 2014 om 19:09 #18197420Maximaal is leuk, maar het is zo verdomde duur, het ook te leuk :thumb
Een beetje meer betrouwbaarheid dan is niet erg.14 januari 2014 om 19:17 #18197421Nou in vergelijking met jullie heb ik niet zoveel pk-tjes hoor :thumbup
Mijn astra G OPC 1:
Een K&N 57s kit
Andere inlaat (zelfde grootte als dbilas maar dan goedkoper)
Gechipt fase 1 bij unlimited tuning.
(Chippen is btw gebeurd voor het filter en inlaatstuk)Verder is hij standaard :D
Heeft nu 175pk en 205nm op de wieltjes (dit was in augustus)
Vind hem aardig optrekken :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.