wie heeft er is een hydraulisch druk lager van de koppeling

Forumindex Forums Modellen Astra wie heeft er is een hydraulisch druk lager van de koppeling

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241624
    miral astra
      Lid sinds:
      9 June 2010

      morge ga ik het blok wisellen en nu heb ik snel raad nodig :shock:

      nu heb ik ook direct maar een druk lager nieuwe gekocht voor als alles straks toch los ligt dit mooi meegenomen is.
      dit lager kost 318 euro en is hydraulisch, nog nooit gezien, en …… wat duur!!!!
      wat voor olie heb ik nodig dan?
      dit heb ik tot nu toe nog nooit vervangen en wist ook niet dat dit nu aan de orde was in de astra.
      moet ik deze ook gaan ontluchten of is dit plug en play?

      iemand hier ooit zo’n ding vervangen?

      #17921567
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Ontluchten, Olie zit samen in het potje van de remvloeistof, dus gewoon Vullen met Dot4 remvloeistof..

        Willem

        #17921568
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Jep, hydraulisch druklager heb ik bij mij vervangen.

          Maar €318 is wel erg veel, ik had voor €300 de drukgroep, druklager en koppelingsplaten…

          Uhm, moet ik even goed terugdenken, dus misschien wordt het verhaal wat warrig:

          – Ik heb die van mij destijds aangesloten. Bij het ontluchten (dat moet inderdaad) ging het toen fout, het pedaal werd keihard en ik trapte m’n druklager toen doormidden. Dat is nog een keer gebeurd (ik heb het druklager in totaal twee keer gratis gekregen). Toen bleek dat er een palletje moest worden omgezet ofzo, want bij de Vectra moest dat palletje er inblijven zitten. Daar weet ik het fijne niet meer van, dat heeft een maatje van me gedaan.
          Palletje omgezet en toen werkte alles goed.

          Ontluchten, de ontluchtingsnippel weet ik ook niet meer uit m’n hoofd te zitten, ik zat namelijk in m’n auto op de koppeling te drukken steeds, m’n maat stond onder de auto te ontluchten. Dit is gewoon met remvloeistof, zit ook in hetzelfde vaatje.

          Ik hoop dat je al wat op weg bent geholpen, ik hoop ook dat er meer mensen reageren die je verder kunnen helpen.

          #17921569
          miral astra
            Lid sinds:
            9 June 2010

            heren bedankt alvast.

            kan ik dit onluchten als de motor en bak weer terug op zijn plaats zit?

            en dat palletje wat ik moet om zetten, waar zit die?

            #17921570
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Simpel..

              Olie vullen.

              Nippel open, Pompen tot er olie komt..

              Als er olie is, Nippel dicht tot er enige weerstand is.

              Pedaal half ingetrapt houden (let op zeer weinig pedaal druk nodig

              Nippel open draaien. pedaal zakt weg.

              Nippel dicht draaien (pedaal nog ingetrapt).

              Pompen tot er weer iets druk komt.

              Pedaal weer tot de helft inhouden

              Nippel open, tot pedaal zakt en weer dicht..

              en weer pompen..

              en dit tot ie goed is..

              Willem

              #17921571
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Ja kan als de motor en bak weer in de auto zitten.

                LET OP!!!! Laat de Accu en Accubak er nog uit..

                Willem

                #17921572
                miral astra
                  Lid sinds:
                  9 June 2010

                  super bedant willem, een betere uitleg is er niet :thumb

                  #17921573
                  RISL
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    24 January 2011

                    Bij mij zaten de accu en accubak er al weer in (x18xe1), de motor had zelfs al gedraaid weer.

                    Ontluchten inderdaad zoals wim-v6 zegt, dat is niet zo moeilijk.
                    Dat palletje weet ik echt niet meer…het zat in ieder geval in de weg voor de Astra G. Ik heb er twee druklagers mee gesloopt. Bij de derde werd gevraagd of ik het palletje er wel uithaalde wat voor de Vec-B bestemd was. Een maat van me rijdt een Vec-B en die heeft het druklager toen aangepakt, dat ding eruit gehaald en geplaatst, ik kan daar verder weinig zinnigs over zeggen, sorry. Zorg gewoon dat, zodra je pedaal hard wordt bij het ontluchten, je niet verder gaat, maar het druklager even goed bekijkt.

                    Bij mij klapten ze open, koppeling onder de olie….zooi overal :puke

                    #17921574
                    miral astra
                      Lid sinds:
                      9 June 2010

                      beste RISL,

                      tja het is veel geld maar ik had geen tijd om verder uit te gaan zoeken waar het goedkoper was. ik heb bijna alles nu bij de opel dealer gehaald, die hadden ook het meest op voorraad.

                      helaas heeft mijn oude blok wat prbleempjes dat ik geen tijd meer had om de nieuwe langzaam (zoals geplend) mooi goed en goedkoop weer op te bouwen.

                      nu is het goed wel mooi ( wou wit spuiten, maar werd zwat zilver) en duur :vertag maar dan is de astra verlopig ook weer helmaal klaar :jerry hoop ik

                      @RISL wrote:

                      Jep, hydraulisch druklager heb ik bij mij vervangen.

                      Maar €318 is wel erg veel, ik had voor €300 de drukgroep, druklager en koppelingsplaten…

                      Uhm, moet ik even goed terugdenken, dus misschien wordt het verhaal wat warrig:

                      – Ik heb die van mij destijds aangesloten. Bij het ontluchten (dat moet inderdaad) ging het toen fout, het pedaal werd keihard en ik trapte m’n druklager toen doormidden. Dat is nog een keer gebeurd (ik heb het druklager in totaal twee keer gratis gekregen). Toen bleek dat er een palletje moest worden omgezet ofzo, want bij de Vectra moest dat palletje er inblijven zitten. Daar weet ik het fijne niet meer van, dat heeft een maatje van me gedaan.
                      Palletje omgezet en toen werkte alles goed.

                      Ontluchten, de ontluchtingsnippel weet ik ook niet meer uit m’n hoofd te zitten, ik zat namelijk in m’n auto op de koppeling te drukken steeds, m’n maat stond onder de auto te ontluchten. Dit is gewoon met remvloeistof, zit ook in hetzelfde vaatje.

                      Ik hoop dat je al wat op weg bent geholpen, ik hoop ook dat er meer mensen reageren die je verder kunnen helpen.

                      #17921575
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Palletje heb ik nooit mee te maken gehad in ieder geval…

                        Maargoed, dan hebben wij ook alleen maar aan F23 en F25bakken zitten klooien… en die zijn zowiezo anders qua druklager..

                        Willlem

                        #17921576
                        miral astra
                          Lid sinds:
                          9 June 2010

                          dank u willem, ik ga morge dit allemaal zien, morge ochtend beginnen en hopelijk eind van de dag auto klaar (dat is de bedoeling)
                          @wim-v6 wrote:

                          Palletje heb ik nooit mee te maken gehad in ieder geval…

                          Maargoed, dan hebben wij ook alleen maar aan F23 en F25bakken zitten klooien… en die zijn zowiezo anders qua druklager..

                          Willlem

                          #17921577
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            Okay, ja, bij mij hangt er een F18 onder….

                            Ik had m’n druklager bij de grossier gehaald, ik weet niet of dat verschilt van het druklager van de VOD.

                            #17921578
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Ja, Dat verschilt, maar dan ook ALLEEEENNN in prijs..

                              De LUK set bij de Grossier is dezelfde als de LUK set die OPEL monteerd..

                              Willem

                              #17921579
                              memyselfenikke
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 September 2011

                                Bij mij heb ik in dec.2011 een nieuwe koppeling laten plaatsen met 87500km op de klok en nu een paar jaar verder staat er 115000km op de klok..nu merk ik dat de versnellingen er steeds moeilijker ingaan en zodra ik in mn achteruit versnelling wil schakelen dan hoor de tandwielen over elkaar schaven. Ik zet dan de motor uit en kan m dan zo in zn achteruit zetten en dan weer starten. Nu vraag ik me natuurlijk af..hoe kan dit?! Er is een complete set vervangen dus ook incl druklager maar of deze is versleten(wat ik wel heel raar vind) of mn koppeling moet ontlucht worden…

                                Wie weet me iets meer te vertellen???

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.