Wie heeft er een Z18XE ter overname?

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Wie heeft er een Z18XE ter overname?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261206
    Vuurvechter
      Lid sinds:
      12 October 2013

      Hallo,

      allereerst, ik ben Jan, nieuw hier op het forum. Een maat van mij heeft altijd goede berichten over fora waar hij op zit, dus ik dacht laat ik me ook eens aanmelden.
      Niet zomaar zonder reden natuurlijk. Ik rij een Vectra C 1.8 16v uit 2005.

      Zelf ben ik absoluut niet autotechnisch… ik kan sturen, gasgeven, remmen en schakelen… benzine, koelvloeistof en olie erin gooien lukt ook nog wel, maar zodra er geknutseld moet worden, ga ik toch liever naar iemand die vaker een motor heeft aangeraakt… ;)

      Helaas heb ik best een groot probleem (vind ik… maar de monteur die me helpt ook ;) ). Mijn waterpomp is vast gelopen en daarmee mijn motor naar de kalotee geholpen… kleppen stuk, zelfs door de zuiger heen (pas de 2e keer dat de monteur dat mee maakt)… hoop ellende. Hij geeft aan dat een nieuwe motor sneller en ws goedkoper is dan de hele boel uit elkaar halen en repareren.

      Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een blok voor in mijn auto.
      (of is er een andere nog betere oplossing??)

      Ik hoor graag jullie reactie!

      #18179471
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Kijk eens bij de Grotere Opel sloperijen als klein gunnewiek enzo…

        Willem

        #18179472
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012
          #18179473
          Vuurvechter
            Lid sinds:
            12 October 2013

            Ik heb inmiddels op onderdelenlijn.nl ingevoerd. Daar al wat reacties van terug gekregen. Iemand ervaring met een betrouwbare sloper? Je weet maar nooit….

            #18179474
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Klein gunnewiek zoals wim ook al aangaf, heb ik zelf goede ervaringen mee.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.