Wie heeft een F17 lijk voor me (Voor onderdelen)

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Wie heeft een F17 lijk voor me (Voor onderdelen)

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    rinus747
    Deelnemer

Hi allemaal

Wie heeft er nog een F17 lijk liggen (liefst W419, want die heb ik, maar C3** is ook goed)

Bijvoorbeel iets dat een versleten transmissie heeft, maar nog niet als koffiemolen/staalgruismolen gebruikt is, zou al goed zijn

Ik ben met name op ziek naar het 5e versnellingswiel dat op de primaire as zit

Rinus

wim-v6
      Deelnemer

ik heb alleen een goede F17 CR uit een Astra-G (87.000km), maar moet nog kijken welk type het is zit nog in de auto.

Willem

rinus747
        Deelnemer

Hi wim

Ik krijg net van een firma te horen dat bakken niet altijd zijn om te zetten. De ene F17W419 zou de andere F17W419 niet zijn!? Dit terwijl de bak code F17W419 exact gelijk is!

Zo zegt hij dat een F17W419 die op een 1.6 liter Astra heeft gezeten niet past op een 1.8 liter Zafira.

Het verschil zou hem zitten in het ontbreken van een bevestigingsgat voor ophanging. Bij de 1.6 liter is er blijkbaar een bevestigings gat minder.

Weet jij daar iets van?

En wat betekent dit voor een F17W tegenover een F17C? Zitten daar ook verschillen tussen m.b.t. bevestiging? (misschien zelf meer verschillen?)

Groeten

Rinus

rinus747
          Deelnemer

Hi wim….even een aanvulling

Ik hoor net dat het met de leeftijd te maken zou hebben

F17 van voor 1998 zouden gaten voor bevestiging van een baksteun missen.

Klopt dat? Waar moet ik op letten als ik een vervanging zoek voor mijn F17W419 voor mijn Zafira A F57 1.8 liter van 2002

Groeten Rinus

wim-v6
            Deelnemer

Klopt, bovenop de bak zit de motorsteun vast. bij de oudere bakken aan de radiateurzijde.

die ik heb staan zit ook bovenop vast (Astra-G = Zafira-A)

Willem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.