Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Wheeler dealers Decarbonising ….broodje aap ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 september 2013 om 18:48 #17260454
Waar of niet waar.
Wheeler dealers gebruikten een apparaat van Terraclean.
Ook in NL ? Zo ja , waar ?Veilig of niet veilig , onderstaand verhaal.
In de laatse aflevering van WD (een Jaguar) werd de motor van de auto
‘ontkoold’ met eoa ander apparaat dat chemische rotzooi in de motor
pompt, en er weer uit, en daarna zou de motor weer helemaal aanslagvrij
zijn en weer de specificaties van toen-ie nieuw was halen (volgens
goeroe Ed China).
Het hele proces duurt een uur ofzo en zou redelijk nieuw zijn. Wie kent
dit systeem? De ontkoling kostte 70 pond en het effect is te meten in
de uitlaatgassen.
Fles ethanol in de benzine doet ook wonderen, reinigt dan ook gelijk alles
voorafgaand aan de motor.
(kun je in de campinghandel vinden als brandstof voor kachel/kooktoestel,
vroeger spiritus)_______________________________________________________________
Dan kan je toch net zo goed een keertje E10 tanken bij de Duitsers ?
Of zie ik dat verkeerd ?5 september 2013 om 19:34 #18171998Heb die aflevering ook eens gezien, de aanslag zal best worden verwijderd maar of een motor al dan niet zijn fabriekspecs haalt heeft met veel meer zaken te maken.
5 september 2013 om 20:13 #18171999Natuurlijk neemt het vermogen wat af naarmate de slijtage toeneemt.
Maar ze hebben t over betere waarden bij co meting etc. en iets betere prestaties…..
Wil je de originele waardes halen dan moet je reviseren.6 september 2013 om 11:49 #18172000Kan de calibra dat hebben ? E10 …af en toe dan…..
6 september 2013 om 18:38 #18172001Kan die hebben, maar of het van enig nut is, ik denk van niet.
Willem6 september 2013 om 18:50 #18172002Als ze zeggen ethanol toevoegen dan kan je er dus ook E10 in gooien…
Zal morgen es een tankje vol gooien in Gronau.
Er moet toch weer gewinkeld worden in het veel goedkopere Duitsland !7 september 2013 om 07:45 #18172003E10 kan je hier in Nederland ook gewoon kopen hoor.
Rij voor de lol eens naar een pomp van Argos Oil. Die hebben meestal Blue One 95 aan de pomp, en dat is gewoon E10.En trouwens, de gewone Euro95 zit tegenwoordig ook al ethanol in. Dat is verplicht tot een maximum van 5%.
Hogere percentages moeten wel appart gelabeled zijn op de pomp (vandaar dingen als Blue One).http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/18504-bezorgdheid-over-e15-benzine.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Edit: trouwens, je kan ook op E85 gaan rijden.
Daar voor moet je wel zorgen dat er meer brandstof ingespoten wordt, dus dan zou je moeten chippen of zorgen dat de injectoren iets langer open blijven staan per puls.
Amerikanen en Fransozen zijn daar al een tijdje mee bezig. Kastje met een kabelboompje die je tussen de injectoren en de bestaande kabelboom van de auto monteert.
Dat kastje zorgt dan dat de injectoren iets langer open blijven, waardoor je iets meer brandstof inspuit.
E85 bevat namelijk 20% minder energie dan normale benzine, waardoor je auto arm gaat lopen wanneer je het er in gooit zonder aanpassingen.Enige waar je je dan nog druk om hoeft te maken is of je nog ergens rubber brandstof leidingen hebt. Die kunnen vaak niet zo goed tegen ethanol. Veel Opeltjes hebben vanaf de 90’s gelukkig al kunststof brandstof leidingen. Onder m’n 1994-er Corsa GSi hangen b.v. al van die blauwe kunststof leidingen, maar m’n 1994-er Calibra heeft nog wel de oude rubber leidingen.
Edit2:
http://www.ebay.nl/itm/E85-Fuel-Conversion-Kit-Working-with-Injection-Engine-EV1-Bosch-B-2-G1375-/221256026028?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item3383e307ac&_uhb=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Zo’n doosje dus. Deze is voor modellen met Bosch EV1 stekkers, wat op vrij veel Opeltjes met een Bosch Motronic computer te vinden is.7 september 2013 om 14:25 #181720041x in de 3 maand ga ik toch inkopen doen daar dus vandaag was de dag.
Argos Oil pompen heb ik hier nog nooit gezien.
Heb 50% E10 en 50% loodvrij.
Tankje weer vol voor 1.60 / L .7 september 2013 om 14:28 #18172005Succes ermee. Ik zou het NOOIT doen. Wat als er keiharde oude koolresten loskomen in je blok? Zelf zou ik 98 tanken en eens flink gassen op de autobahn.
7 september 2013 om 14:43 #18172006Uhm, je rijdt sowieso al op 5% ethanol he?
De reguliere Euro95 zit al ethanol in, dat is wettelijk verplicht.Ik reed al op benzine met ethanol toen het nog niet eens verplicht was. Kon het krijgen, dus ik heb de proef op de som genomen. Merk er eigenlijk niets van. Geen motorische problemen, geen lekkende slangen, gewoon starten en lopen,
Sowieso rijden ze in Brazilie al sinds tientallen jaren op een benzine/ethanol mengsel of zelfs op pure ethanol.
Als het daar kan, waarom zou het dan hier niet kunnen? Ze rijden daar echt niet met de laatste techniek, maar een Calibra is nou ook niet echt “de laatste techniek”. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.