Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Wervelkleppen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 april 2010 om 18:52 #17220111
Beste forum gebruikers
mijn naam is T.ESkitark en ik kom uit Almelo
vandaag mijn eerste postSins kort heb ik een Opel signum 1.9cdti met 150 pk
vandaag kwam ik erachter dat de wervelstang er niet meer opzat
deze heb ik geprobeerd er weer opte zettten.dat is wel gelukt alleen ik kwam er achter dat sommige kleppenlos rond konden draaien alleen bij een klep voelde ik weerstandis dit goed of niet en wat is er dan kapot hoe kan ik dit testen
alvast bedankt voor jullie reactie
deze vraag heb ik eerder op het signum forum gesteld toen zijden ze dat ik het hier maar nogmaals moest vragen
Mvg
16 april 2010 om 18:57 #17657730De dealer kan testen of de kleppen nog werken.
Maar helaas zal bij jou het geval zijn dat de inlaat vervangen moet worden.
16 april 2010 om 19:00 #17657731Welkom hierzo !
Wervelkleppen is een probleem. Als je voor MJ 2008 zit tenminste. Daarna is er een gemodifiveerde versie van het inlaatspruitstuk.De 3e klep van links is de gestuurde klep. Zet iemand in je auto en laat die gene gas geven , als jij dan naar de kleppen kijkt zie de de 3e bewegen.
Kijk eens op http://www.vectra-c.com voor een how2 om dit probleem op te lossen ( voor een paar euro )Helaas is het een tijdelijke oplossing en als het stangetje er al af ligt kan je hem misschien fixen voor een paar maanden
Het beste is om er een nieuw gemodificeerd inlaatspruitstuk er op te zetten, maar de kosten van dit onderdeel zijn al 325 euro ( en dan moet ie er nog op )
Omdat je zegt dat je de auto pas hebt zou je kunnen kijken of je dit onder garantie kan laten maken.
16 april 2010 om 19:09 #17657732Bedankt voor jullie snelle reactie
dus het is zo dat een klep stuurt en de rest gaat via de stang mee
het is wel zo dat ik na het terug zetten in de auto ben gaan rijden ik merk niks aan het vermogen en hij stottert ook nietmaar als ik hem wil testen wat doet die klep dan kwart slag draaien of zo
Mvg
sorry was vergeten auto is van een particulier gekocht bj 200416 april 2010 om 19:11 #17657733Welkom.
Zoals al gezegd, meteen retour naar de garage waar je hem hebt gekocht en inlaatspruitstuk laten vervangen.
Is een bekend probleem bij Opel.Je zou het ook in vermogen moeten merken dat hij niet lekker trekt.
PS: Dat ze dat Signum forum maar opheffen, voegt niets toe. Signum is niets meer als een ingekorte Vec C station met een andere achterbank.
16 april 2010 om 19:47 #17657734origineel gepost door T.Eskitark
…
maar als ik hem wil testen wat doet die klep dan kwart slag draaien of zo…..Jep , de klep draait ongeveer een kwart. Het is echt minimaal, maar net genoeg om een grotere/andere luchtstroom te creeëren.
Werken deze kleppen niet goed, dan hebt je een dipje rond de 1800-2000 toeren ! Voor de rest merk je er niet heel veel van.
En…… als je pech hebt dan krijg je een storing op je dashboard ( maar dat is echt 1 op 10 )Vandaag kwam ik er achter dat het stangetje van mijn vec er ook ( weer ) afgedonderd was ! Bij mij zit de gemodificeerde inlaat al in de planning !! :vertag
17 april 2010 om 05:59 #17657735origineel gepost door yzf1kr
Welkom.Zoals al gezegd, meteen retour naar de garage waar je hem hebt gekocht en inlaatspruitstuk laten vervangen.
Is een bekend probleem bij Opel.Je zou het ook in vermogen moeten merken dat hij niet lekker trekt.
PS: Dat ze dat Signum forum maar opheffen, voegt niets toe. Signum is niets meer als een ingekorte Vec C station met een andere achterbank.
:o Laat ze ht niet horen op het forum in GB. Maar je hebt wel een beetje gelijk.:afro Volgensmij zijn er in Engeland veel meer signums verkocht dan in Nederland. Er zijn echter nog wel een paar verschillen, wat niet weg neemt dat ze uitwisselbaar zijn met de Vetra. Naast de achterbank is ook de achterklep en de achterbumper anders. De signum heeft ook net een andere voorbumper. Motorisch hebben ze echter de zelfde problemen:P
Safe driving Jurgen
28 april 2010 om 18:02 #17657736Hallo allemaal
vandaag heb ik een gebruikte maar een gemodificeerde inlaatspruitstuk gekocht
voor een prikkie deze heeft maar 27000 gelopen.
Je kunt al meteen zien dat het een betere is ivm wervelstang verbindingennou maar hopen dat mijn auto er beter op gaat rijden want wat ik wel raar vind dat de auto wel gewoon super rijdt en ik heb ook geen foutcode in de ecu
maar ik heb ook nooit geen 150 pk gehad dus
altijd in een 120 pk auto geredenmaandag word hij er opgezet
Mvg
28 april 2010 om 18:20 #17657737kan je misschien een foto maken van de oude en van de nieuwe? en dan met name de veranderde verbindingen? Ik wil namelijk wel eens weten of er bij mijn auto de nieuwe of de oude opzit.
29 april 2010 om 09:34 #17657738hallo,
sorry ik kan geen fotos plaatsen helaas
maar als je de verbindingsstang hebt wat je kunt zien als je van boven kijkt.
de oude is zo dat het een gehele verbindingsstang is als of het gegoten is
maar als je de nieuwe hebt dan zie je dat er op elke verbinding boven de klep een versteveging is gemaakt zodat de stang op zijn plaats blijft dat zie je wel is robuuster.en alle autos naar bj 2008 hebben deze gemodificeerde inlaatspruitstuk erop.
ik kijk even of ik toch fotos kan maken dan zal ik deze direct plaatsen.
groeten
29 april 2010 om 12:23 #17657739mja bij mij hebben ze hem rond die tijd ooit vervangen maar ik weet nu niet of het de nieuwe versie is. Ik zou kijken of ik er zelf even een foto van kan maken en als het goed is kan jij het dan zo zien.
29 april 2010 om 18:35 #17657740Ligt de stang er nu al af dan of heb Je er nog geen problemen mee
want als dat zo is is het bij jou wel snel kapot gegaan.Maak je veel kilometers.
dan moet je toch even verder kijken dan de inlaatspruitstuk mischien.
Mvg
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.