Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Wervelklep storing 3.0 cdti
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 oktober 2011 om 21:39 #17929611
Ze hebben mijn verstuivers inderdaad uit elkaar laten halen en zat geen metaalvijzel in thank god!
Ze hebben idd ook een keer op kwart tank gloedje erin gegooid en toen reed ie even zuiver zonder problemen, totdat ik ging tanken en em aftankte en na kwart tank weggereden te hebben, gloedje al zodanig vermengt was dat het geen nut meer had :(..
Dat zullen ook wel de 2 hoofdredenen zijn waarom de monteurs echt alleen de verstuivers verdenken en niet de pomp.
29 oktober 2011 om 05:51 #17929612Ik had zelf ook problemen met inhouden van mijn 3.0cdti en vond op buitenlands forum dat het roetfilter wel eens vol kon zitten.
Was al er lang aan zoeken van oplossing tot ik dit tegenkwam.
We hebben alles uit het roetfilter geslagen en nu geen problemen meer ook niet met apk keuring.
Die van mij heeft 245000 km nu gelopen en rijdt fantastisch.29 oktober 2011 om 07:31 #17929613Heeft ie wel een roetfilter, deze zit niet standaard op de 3.0 V6 CDTi.
De roetkatalysator zal wel dicht gezeten hebben.
Willem
30 oktober 2011 om 05:11 #17929614De meeste 3.0 cdti hebben een roetfilter alleen is dat niet echt bekend.
30 oktober 2011 om 08:50 #17929615Dat is wel vreemd, die 3.0 CDTi’s die ik ken (heb gekend) Roken allemaal als de Hel (Zoals het hoort bij een 3.0CDTi) die zijn 100% zonder roetfilter (C1’s uiteraard).
Die bij ons op de zaak hadden dus ook geen roetfilter C1 2005 3.0CDTi, (let op GELE milieu sticker Duitsland voor beide voertuigen).
Origineel Roetfilter staat trouwens op kenteken vermeld… als DPF
Ben er effe achterheen gegaan:
je zegt de Meesten V6 CDTi’s hebben roetfilter..
Het is heel simpel:
De C1 V6 CDTi is de Y30DT, deze ben ik op mijn zoektocht tegen gekomen, en hebben allemaal GEEN roetfilter
De C2 V6 CDTi is de Z30DT, deze ben ik op mijn zoektocht tegen gekomen, en hebben allemaal WEL een roetfilter (DPF op kenteken)>> LET OP: ROETKAT word vaak verward met ROETFILTER, maar het zijn GEHEEL andere dingen
@ Gompie,
> Dus heb je een Y30DT, dan was je Roetkat dicht (of Retrofit (niet origineel) roetfilter uiteraard)
> Heb je een Z30DT, dan heb je nu storing omdat de Drukwaarden van het ROETfilter niet meer kloppen> Retrofit roetfilter:
– Een Retrofit Roetfilter en de Y30DT is een Slechte Combi, daar de Y30DT wel lekker wil roeten, zit zo’n Retrofit roetfilter vlot dicht, evenals de Roet katalysator van de Y30DT, die wel ook wel dicht Raken door roetafzetting.Willem
6 november 2011 om 14:31 #17929587De auto is bij de dealer geweest.
Conclusie het inhouden bij koude moter en stotteren heeft te maken met de verstuivers. Waarschijnlijk zijn ze alle zes aan de beurt slijtage/roet gezien de km Kosten dealer 850,- exclusief inbouw en btw per stuk !
Steker verbinding verbeterd bij wervelklep 2 ,uittesten blijkt dat storing weer terug komt. Dus wervelklep moet verder onderzocht worden.Ga nu verder nog informeren bij terlouw omdat ik denso verstuivers heb.
17 november 2011 om 13:04 #17929616Nog goedkoop bij jouw vod. Heb hier laatst zelf gevraagd voor verstuiver en kreeg 1206 euro excl per stuk om me oren. In duitsland zit een dieseltechniker die ze voor 360 per stuk nieuw kan leveren!
17 november 2011 om 13:05 #17929617Precies de goede overigens, ga ze zelf ook daar bestellen e. Is met 2 jaar garantie!
26 januari 2012 om 19:22 #17929618Hallo Allemaal
Inmiddels hebben we alles schoongemaakt inclusief de inlaat en de wervel klep. Het zat allemaal pot dicht. Daarna van forte hun nieuwe reiniger voor de roetfilter erin gedaan en forte (geel) voor intern in het blok.
Na 1500 km verder begint de storing p 1112 weer terug te komen de rest nog niet. Dit staan voor wervel klep zit vast.Iemand ervaring wat we nog meer kunnen doen voor deze storing dan dat we al gedaan hebben?
Bedankt voor de reacties
30 oktober 2012 om 12:48 #17929619hoi, sinds gister ben ik bezig me een 3.0 cdti y30dt die in een vectra zit.
het probleem:
– inhouden vanaf 2000 toeren, lijkt alsof abs aan gaat/ injectie wordt onderbroken
vollast houdt in, deellast is er voorbij de 2000 toeren te komen, dan vollast bij 4000 gaat t weer goed. in de vrij is elk toerental te halen.egr is schoon, variabele schoepen kan ik niet testen, aangezien er een noodloop komt als je de stekker lostrekt van de schoeppenregelklep. De turbo spoelt wel op. ook met deellast in de 2e versnelling na 4000 toeren. echter wel tot een bepaald gedeelte
mapsensor loshalen werkte ook niet aangezien er een noodloop kwam.
ik vermoed dat de scv kleppen kapot zijn die op de pomp zitten. buitendienstoplossing 1957 heet op zn engels ‘field remedy 1957’ zoek daar maar eens op. in NL zijn er weinig van deze autos geleverd. in de uk iets meer, en dus is de kennis daar ook meer.
ik ga vandaag/morgen de brandstoffilter vervangen, als het dan is opgelost, of deels is opgelost is het de scv suction control valve, volgensmij ook wervelklep genoemd. ook voeg ik een pompreinigings middel toe. en evt een scheutje 2takt olie in het filter. als deze 3 dingen het probleem verhelpen is het 99% zeker 1 van de 2 scv kleppen.
Het egt systeem is uit te schakelen in de software. (dit kan ik ook maar zal geen effect hebben als de klep al openbijft staan doordat deze vast zit). dus ik heb niet de moeite genomen om de egr in de software uit te zetten (wat ik ook altijd doe met obd-tuningn/remappen.)
hopelijk heb jij er wat aan.
30 oktober 2012 om 18:32 #17929620@taiajam wrote:
hoi, sinds gister ben ik bezig me een 3.0 cdti y30dt die in een vectra zit.
het probleem:
– inhouden vanaf 2000 toeren, lijkt alsof abs aan gaat/ injectie wordt onderbroken
vollast houdt in, deellast is er voorbij de 2000 toeren te komen, dan vollast bij 4000 gaat t weer goed. in de vrij is elk toerental te halen.egr is schoon, variabele schoepen kan ik niet testen, aangezien er een noodloop komt als je de stekker lostrekt van de schoeppenregelklep. De turbo spoelt wel op. ook met deellast in de 2e versnelling na 4000 toeren. echter wel tot een bepaald gedeelte
mapsensor loshalen werkte ook niet aangezien er een noodloop kwam.
ik vermoed dat de scv kleppen kapot zijn die op de pomp zitten. buitendienstoplossing 1957 heet op zn engels ‘field remedy 1957’ zoek daar maar eens op. in NL zijn er weinig van deze autos geleverd. in de uk iets meer, en dus is de kennis daar ook meer.
ik ga vandaag/morgen de brandstoffilter vervangen, als het dan is opgelost, of deels is opgelost is het de scv suction control valve, volgensmij ook wervelklep genoemd. ook voeg ik een pompreinigings middel toe. en evt een scheutje 2takt olie in het filter. als deze 3 dingen het probleem verhelpen is het 99% zeker 1 van de 2 scv kleppen.
Het egt systeem is uit te schakelen in de software. (dit kan ik ook maar zal geen effect hebben als de klep al openbijft staan doordat deze vast zit). dus ik heb niet de moeite genomen om de egr in de software uit te zetten (wat ik ook altijd doe met obd-tuningn/remappen.)
hopelijk heb jij er wat aan.
Wat jij noemt in de buitendienstoplossing voor het vervangen van de drukregelaars op de brandstofpomp.
Zo iets makkelijker qua naampje geven
Tis een k*t werk, maar met enige kennis en de juiste tools zeker zelf te doen.
Staat ook beetje algemeen uitgelegd welke problemen ik had qua rijden.Inhouden bij 2 tot 2500 toeren, dan ineens erdoorheen sceten en weer vol gas weg spuiten, bij constant rijden ineens inspuiting kwijt en geen gasreactie meer tot boel weer aanslaat etc. Etc.
Buitendienstolossing uitvoering met enkele pica’s
30 oktober 2012 om 20:04 #17929621juist omdat je het probleem zo beschreef geef ik het aan mbt scv klep. zo te zien in het andere topic is het een helse klus mbt tot de 2 imbusjes… ik zie er nu al tegen op om morgen de boel onder handen te nemen… 2 weken geleden heb ik ook al het vliegwiel moeten vervangen vanwege trillingen in de koppeling etc.. de distributie is vervangen en dat was peanuts!
30 oktober 2012 om 20:54 #17929622@taiajam wrote:
juist omdat je het probleem zo beschreef geef ik het aan mbt scv klep. zo te zien in het andere topic is het een helse klus mbt tot de 2 imbusjes… ik zie er nu al tegen op om morgen de boel onder handen te nemen… 2 weken geleden heb ik ook al het vliegwiel moeten vervangen vanwege trillingen in de koppeling etc.. de distributie is vervangen en dat was peanuts!
Ik heb eerst drukregelaars mogen doen en daarna koppeling
Die had toch wel nodige klappen gehad van dit slechte rijden.Het is idd verder peanuts, maar die k schroefjes zitten gewoon echt zo belabberd dat je een speciaal imbus tooltje moet maken.
Schroeven er weer in krijgen ik ook nog eens een heel ge-emmer. 2 heren hadden al half uurtje zitten klooien om schroefje erin te krijgen, dus toen heb ik het met mn kleine handjes geprobeerd en dat lukte net net. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.