Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Wervelklep storing 3.0 cdti
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 oktober 2011 om 19:14 #17242376
Hallo
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want ik vindt op het internet zeer weinig info over de 3.0 cdti v6
Ik heb mijn auto uit laten lezen bij de dealer en heb verschillende storingen. Het storing lampje brand ook af en toe op het dashboard. Een reinigingsmiddel heb ik al geprobeerd.
Dieselroetfilter overbelast code 1900(56) en (55)
Wervelklep zit vast rij 2 code 1112(62)
Druk in brandstofverdeling, niet in nominaal bereik code 0093(00)Nu lees ik in andere forums dat je bij eds in duitsland de klep kunt laten uitschakelen maar dit schijnt niet te kunnen met een 3.0 cdti v 6 ook lees ikover onderdelen van fiat enz. Ik heb er weinig verstand van en weet dat het bij de dealer veel geld gaat kosten.
Waar kan ik nu het beste terecht voor deze problemen de auto heeft wel al 258.000 km gelopen maar wil er nog graag mee doorrijden.
BVD Ramon
19 oktober 2011 om 19:18 #17929588de klep waar jij het over hebt is de EGR klep . . . dat is wat anders dan de wervel klep.
en die kan bij een 1.9cdti idd worden uitgeschakeld welke een Fiat motor is.de 3L cdti is echter een Renault motor.
hoe dat precies zit met die wervelkleppen weet ik eigenlijk niet.19 oktober 2011 om 20:50 #17929589Misschien inlaat even goed laten reinigen..
(bij eraf halen zwart kap ligt je inlaat meteen daaronder en links daarnaast de “EGR”)
Roet goed in die inlaat en “EGR”Zie foto met pijltje en dan de inlaat die er bij mij blok dus nu niet opligt :
Is een soort metalen hoekpijpje, kan niet missen als je de kap eraf hebt.
20 oktober 2011 om 07:24 #17929586Roetfilter geforceerd laten regenereren, kan je met een opcom doen. Wel eerst goed warm rijden. Opcom via Ebay ronde 30 euro. Regenereren bij de dealer met Tech2 rond de 90 euro :( Een 3.0 cdti heeft geen wervelkleppensysteem. EGR is zelf ook te reinigen als ie vast zit. Staat op het forum volgens mij ergens een how 2.
Code 0093 00 is wat minder fraai. Bas heeft ‘t bij het rechte end als het gaat om een renault diesel en die wil nog wel eens een kaduuke injectie oplopen met alle gevolgen van dien:Slechte inspuiting=verbranding=sludge=egr vast=roetfilter eerder vol….. Ongeveer, ben ook een leek maar lees veel.
Die brandstof inspuiting is dus je grootste probleem…..Suc6 en safe driving Jurgen
20 oktober 2011 om 16:09 #17929590Wat etreft die inspuiting brandstof heeft jraaf wel gelijk.
Als het echt iets van een onderdeel is dat je moet vervangen aan dit blokkie ben je zuur, want opel rekent dit knap duur door, omdat ze het bij een andere fabrikant moeten halen, omdat het geen origineel opel blok is.
Zou je dus wel adviseren naar een gewone bovag garage te gaan en te zorgen als je een onderdeel van het blok moet vervangen deze niet bij opel besteld wordt.
Kan je het beste een bij een diesel techniek bedrijf laten bestellen dan…Ter voorbeeld (verstuivers van dit blok)
Opel dealer: 1177 ecxlusief per stuk
Diesel Buchli: 487 inclusief per stukEn dan hebben we het over eerlijk waar precies hetzelfde onderdeel, zelfde merk en zelfde codes
20 oktober 2011 om 17:38 #17929591:wtf Da’s toch wel ff een andere prijs dan een verstuiver voor de Z1.9DTH, die kosten 175 ‘t stuk. Word je ook niet vrolijk van maar dat scheelt nog al.
Laat ze dan controleren door een gerenommeerd diesel bedrijf die ze reviseren. Ik heb me laten vertellen door z’n specialist dat er meestal maar 1 is die het niet goed doet. Dat scheelt nog al dan dat de (v)od ze gelijk allemaal vervangt.Safe driving Jurgen.
20 oktober 2011 om 18:25 #17929592Ligt eraan Jurgen..
In de 3 liter heb je bosch verstuivers, maar ook modellen met Denso verstuivers.
Bosch is prima te reviseren
Denso niet :(Dus wat dat betreft: de 3L rijdt heerlijk, maar als er motorisch wat gebeurd ben je gewoon ziek joh..
Tis niet niks merk ik nu wel.. 8 maanden een auto hebben, waarvan ie er nu al 3 maanden zo bijstaat als op bovenstaande foto..Dus ja, daarom ook mijn advies voor Ramon om een bovag garage te zoeken en als ie ooit wat mtorisch heeft dit via een diesel techniekbedrijf te bestellen, want scheelt dus wel ff dik de helft tot 2/3, puur en alleen omdat Opel het ook ergens anders vandaan moet halen, dus nadeel is gewoon marge op marge op marge en dat tikt wel!
20 oktober 2011 om 21:13 #17929593Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik heb een afspraak staan met de opel garage voor onderzoek daarna zouden ze een offerte maken. Maar als ik dit zo lees weet ik ook niet of ik daar goed aan doe? Onderzoek kosten zullen ook wel niet weinig zijn.Even over nadenken wat wijsheid is. Weet iemand een goeie diesel specialist in Brabant?
Gr Ramon
20 oktober 2011 om 21:21 #17929594Hebben ze je ecu al geupdate anders ff zegge dat ze buitendienstoplossing 1957 moeten toepassen!!
M.vr.gr. Erwin21 oktober 2011 om 10:07 #17929595Onderzoekskosten is gewoon arbeidsuurtarief x tijd die ze aan zoeken zijn.
Dacht dat uurtarief bij opel op ongeveer 70 a 80 euro lag..
In brabant zit helaas geen Diesel specialist, maar wel 1tje in Limburg.
Als je Gupy een pb stuurt kan hij je daar de naam wel van geven.
21 oktober 2011 om 16:27 #17929596Denso is wel wat aan te doen, je moet dan enkel naar terlouw..
21 oktober 2011 om 17:48 #17929597@CarloAstra wrote:
Denso is wel wat aan te doen, je moet dan enkel naar terlouw..
Ja nou ja met 6 kapotte verstuivers kom je niet zo’n eind meer :)
21 oktober 2011 om 21:17 #17929598Carlo wil zeggen dat Terlouw Denso (Isuzu) verstuivers kan reviseren.
en 6 kapotte verstuivers in 1 keer is ook best een prestatie..
Ik heb er 1 kapot bij de Truck (Mercedes Benz 4.25l 16V CDI Commonrail diesel motor (OM904 LA1-II – Ecopower (ouwe meuk)) en die wil al met moeite aan de gang als ie warm is!!
Willem
21 oktober 2011 om 22:38 #17929599@wim-v6 wrote:
Carlo wil zeggen dat Terlouw Denso (Isuzu) verstuivers kan reviseren.
en 6 kapotte verstuivers in 1 keer is ook best een prestatie..
Ik heb er 1 kapot bij de Truck (Mercedes Benz 4.25l 16V CDI Commonrail diesel motor (OM904 LA1-II – Ecopower (ouwe meuk)) en die wil al met moeite aan de gang als ie warm is!!
Willem
Ga nou eerst eens goed de tekst nalezen op vtn in mijn topic en concludeer dan!
Ze werken in de auto nog half (schokken), Tijdens test moesten ze de druk volledig open zetten om uberhaupt de pen in beweging te laten komen.
Vind wel knap dat jij kan zien dat ik in 1 maand ineens 6 verstuivers kapot kan maken.
(En tsja je hebt er weleens eerder naast gezeten bij mij op motorisch vlak, dus concludeer niet zomaar iets zonder dat je schijnbaar het verhaal hebt gelezen dan)21 oktober 2011 om 23:03 #17929600Je hoeft niet gelijk zo te bijten hoor, ik bedoel het niet kwaad naar jullie toe, ik doelde alleen dat het zelden voorkomt dat 6 verstuiver kapot zijn, en de motor uberhaubt nog draaien wil.
=================================================================================================
Ik doel dus op dat dit een langer spelend probleem is, en dit merkbaar had moeten zijn tijdens een goede proefrit.
Ik weet dat dit soort dingen klote zijn, maar dit had voorkomen kunnen worden als er iemand met voldoende kunde was mee geweest om naar de auto te kijken.
Dus ik doelde meer op de rede van verkoop van de vorige eigenaar, die wist heus wel wat er mis was!!!!
Vind het alleen Vreemd dat ze alle 6 kapot zijn, dat komt namelijk bijna nooit voor. meestal 1 of hooguit 2 verstuivers, en als het er dan wel meer worden wil zo’n motor meestal niet meer aan de gang (motor word ivm veiligheids modus stilgelegd ivm verkeerde inspuitdruk)
maar ja als de schade gering is kan het wel uiteraard..
Bij ons op de zaak hebben we overigens 350.000km zonder problemen gereden met de 3.0 V6 CDTi motor met Denso Verstuivers en Irmscher programma.
als ze rijden zijn het echt fijne motoren, en hoop dan ook dat je er straks dubbel en dwars van kan gaan genieten.
En ja, ik kan er ook naast zitten hoor, ben ook maar een mens, maar ik zou me eigenlijk niet meer weten wat het was??
Willem
22 oktober 2011 om 09:16 #17929601Wij stonden ook allen allen verbaasd over 6 kapotte incluis mijn garage, omdat hun ook wel hadden verwacht als ze alle 6 kapot zijn het blok niet veel meer zou doen…
Maar ja testen heeft antwoorden gegeven en het stomme is dus ook dat de auto alleen begon te stotteren en power te verliezen.
Tijdens proefrit en eerste maand is er ook niks aan de hand geweest, toen begon ie ff in de houden en hebben we deksel van gashuis vervangen en toen liep ie ook weer goed voor 2 weken.
Gekke is ook dat we nooit een storingsmelding hebben gehad, maar verstuivers hoeven niet altijd een stoting door te geven.
23 oktober 2011 om 08:43 #17929602Dat verstuivers geen storingen geven is mij zeker wel bekend, dat doen ze ook eerder niet als wel, maar normaal als de verstuivers niet of onvoldoende openen kan je wel de storing Raildruk te hoog krijgen, maar dat gebeurt ook niet altijd.
Bij een 3.0 CDti Is roken wel vaak een goede graadmeter trouwens, rookt ie een weinig of niet, dan is er meestal wat aan de hand….
Dat hadden we wel met de ongechipte V6 CDTi gehad, rookte de laatste tijd weinig, en verrek, kort voor de beurt storing raildruk te laag, en noodprogramma, Opvoerpomp kapot.
Willem
23 oktober 2011 om 19:46 #17929603Toen we hem net hadden amper roeten en roken..
Met de mate van meer stotteren kwam ook steeds harder roeten enzo, dus dat klopt wel.
Nu is bij mij ook wel mijn de boel erg dichtgeroet zoals je ook op die foto ziet. Zeker een roetlaag van een halve cm dik in die “egr” en inlaat is ook goed zwart.
Maar alles wordt sowieso helemaal gereinigd voordat het blok weer dichtgaat en de “diesel” leiding van tank naar motor wordt ook nog schoongeblazen om eventueel vuil in de leiding te verwijderen.
23 oktober 2011 om 20:36 #17929604Dat dicht roeten is bij vrijwel elke moderne diesel, in dezelfde mate Kim, daar ontkom je niet aan, zeker niet als je deze diesels alleen op kortere stukken rijdt.
Het nederlandse verkeer is eigenlijk niet geschikt voor moderne diesels, die krijgen de kans niet op GOED op te warmen, om zo hun roetafzetting te kunnen verbranden.
Je wil niet weten hoeveel van die 2.0 en 2.2 opel diesels er problemen hebben met Dichtgeroete inlaten.
Deze deisels hebben ruim voeldoende vermogen en hoeven niet hard te werken om op gang te komen, maar daardoor duurt het ook veel langer voor ze echt GOED warm zijn.
De Diesels waarvan ik de inlaat trajecten heb gereinigd, laat ik vaak ook ieder jaar een keer naar de Autobahn gaan, om hem eens Goed Warm te rijden…
Willem
23 oktober 2011 om 20:47 #17929605Scheelt 1 ding, die van mij toert met ons straks 30K per jaar excl. de 3 tot 4 per jaar dat ie naar polen mag rijden.
Dus komend jaar zou ie meteen een gemiddelde 40K gaan verrijden :shock:
Heb er in die 5 maanden dat we ermee hebben gereden ook al 8K weggereden, dus zijn kilometers krijgt ie wel..
Wekelijks toch zeker een 2 tot 3 keer 60 km heen en weer 60 km terug. en dan maandelijks nog eens 180 heen en terug naar mijn moeders en dan nog meetings etc. uitgezonderd.En shop soms graag in duitsland :D
23 oktober 2011 om 20:49 #17929606Effe lekker instampen over de grens doet wonderene voor zo’n diesel…
Heb de Nieuwe V6 motor gister voor het eerst op Max gereden, en dat merk ik nu ook goed met rijden..
Willem
23 oktober 2011 om 20:58 #17929607jaaaaaaa nou doe wel eerst ff rustig aan..
Weet niet hoe snel zo’n verstuiver een opdoffer krijgt, maar vind het zonde als ik straks 3000 piek meteen weer kapot rijdt hahah
23 oktober 2011 om 21:02 #17929608Verstuivers, die krijgen niet snel een opdoffer, die gaan niet kapot van Hard rijden, maar eerder van vervuilen en niet warm worden…
Verstuivers gaan namelijk vast zitten door roetaanslag.
Willem
23 oktober 2011 om 21:05 #17929609Aha, oke, dat dan ook weer geleerd, dus eventueel wel handig om desnoods te garage om het zegge half jaar een keer die “egr” enzo schoon te laten maken?
Of in elk geval checken qua roetvuil.Garage is ook heilig overtuigd dat het zeker niet mijn brandstofpomp is en mijn verstuivers zijn idd “vastgelast”, zoals ze dat in vaktermen noemen.
Dus zijnde, zodanig vervuild dat idd de pin helemaal vastgeplakt zit.23 oktober 2011 om 21:15 #17929610een keertje per halfjaar, een verstuiver reiniger in een 1/4e gevulde tank kan ook nooit kwaad.
alleen bij vijlsel is de pomp meestal kapot, of hij moet te weinig druk leveren…
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.