Werkplaatshandboek Zafira

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Werkplaatshandboek Zafira

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275231
    Polly
      Lid sinds:
      13 November 2008

      Is er hier iemand die mij kan helpen aan een werkplaatshandboek voor een zafira A uit 2004 met een 2.2 DTI motor?
      Ik heb deze auto reeds een jaar of 8 in bezit. Gekocht met 157.000 km op de teller (ex-lease auto) en inmiddels is deze de 326.000 gepasseerd. Ik werk zelf als monteur in de landbouwmechanisatie en heb een tijdje gewerkt in een autogarage. Derhalve doe ik al het onderhoud en de reparaties zelf. De auto komt alleen bij de garage voor de jaarlijkse keuring.
      Tot nu toe eigenlijk maar 1 x echt stukken gehad en dat was al na een half jaar en amper 10.000 km. Er was toen een lager in de versnellingsbak kapot. Toen heb ik uiteraard ook direct de koppeling, drukgroep en druklager mee vervangen. Sinds een tijdje begint het druklager weer wat te rammelen. Deze zal dus binnenkort vervangen moeten worden. Zijn er verder nog specifieke aandachtspunten bij dit type motor?

      #18309434
      Polly
        Lid sinds:
        13 November 2008

        Ik heb al behoorlijk wat zoekwerk gedaan de afgelopen tijd en ik was eigenlijk van plan om een Haynes werkplaatshandboek aan te schaffen maar er is 1 probleem. Het handboek voor de A is voor astra en zafira tot april 2004 maar de mijne is van mei 2004. Volgens de beschrijving op de site van Haynes zelf staat dat dit motortype niet behandeld word in het boek van de astra/zafira diesel van 99-04.
        Als iemand mij hier kan helpen om aan het juiste boek te komen, heel graag!

        #18309435
        Polly
          Lid sinds:
          13 November 2008

          Niemand die mij hier wat meer over kan vertellen?

          Volgende week haal ik de versnelling er onder uit. Ik twijfel alleen of het wel druklager wel het probleem is. Hij rammelt namelijk met de bak in vrij en koppeling los. Als ik vervolgens de koppeling in trap is het geluid weg zolang ik de koppeling ingedrukt houd. Misschien toch vliegwiel :???:
          Een werkplaatshandboek is bij zoiets altijd wel handig voor de aanhaalmoment en :)

          #18309436
          Opel-Maus
            Lid sinds:
            7 September 2012

            stuur mij ff een PB met je email adres….

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.