Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Werking van deze vacuümslang?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 juli 2011 om 14:10 #17239492
He mensen,
Betreft Senator A2 ’85 3.0E
Ik hoop dat er iemand is die mij kan vertellen waar deze vacuümslang op hoort te zitten? ik heb zo duidelijk mogelijke foto’s geprobeerd te maken :thumb
Helaas is deze (doordat i los lag) met het rijden van de tourtocht een paar weken geleden tegen m’n spruitstuk geraakt en door gesmolten.. maar is het probleem niet, het gaat mij erom waar deze op hoort !
Thanks alvast !
Groetss,
Sjors31 juli 2011 om 15:45 #17898544Dat stuk met dat dikke rubberen uiteinde hoort op een aansluiting te zitten op je gashuis (voor het inlaatsspruitstuk). Die zit naast de stelschroef, in het directe verlengde van waar dat ronde balletje zit. Voor de rest loopt die slang linea recta naar dat kastje met de paarse hoed.
31 juli 2011 om 16:04 #17898545Bedankt voor je reactie!
Bedoel je deze:
Daar zit al een slangetje op welke naar m’n verdelerkap (waar ook alle bougie kabels op zitten) gaat volgens mij ! Vacuümvervroeging?
Alles functioneert ook gewoon goed, ik heb verder geen problemen ! starten lopen en gaan als een nieuwe :thumbGroetss,
Sjors31 juli 2011 om 16:05 #17898546Onderdruk sensor,hangt tegen het schutbord aan en zit op het gasklephuis aangesloten,net achter de gasklep,die sensor meet veel of weinig onderdruk,als je deraan zuigt dan hoor je klik klik..
Laat de auto maar eens lopen en hou maar eens een vinger op dat pijpje waar dat slangetje op komt en zuig der dan maar eens aan,dan gaat ie gelijk een tikkeltje anders lopen als het goed is,maar al gooi je die sensor deraf zul je niks merken ik de praktijk.
31 juli 2011 om 16:08 #17898547Maakt geen klote uit waar je wat opzet…
Het gaat derom dat der verdeler airco en alles meer gewoon het vacuum van het inlaat systeem krijgt,die pijpje komen toch allemaal achter de gasklep uit of je nu boven of onder meet het vacuum is dan hetzelfde..
31 juli 2011 om 16:34 #17898548Juist ! het is is dus van mijn onderdruk sensor ! deze:
Bedankt, weer wat geleerd :thumb
Maar waar zit dan het nippeltje waar ik dit slangetje (van de onderdruksensor) op aan sluit? ik wil het gewoon origineel hebben, en op dat nippeltje (wat Rinus vermeld) zit al een slangetje!
Ik heb al gekeken, maar kan het niet vinden ! ook best lastig als je niet weet waar te zoeken :vertag
Groetss,
Sjors
31 juli 2011 om 18:32 #17898549Bij mij zit hij echt daar. En zo heb ik het bij andere blokken ook gezien. Wat dan dat slangetje bij jouw is…………???? :hmmz En onderdruk sensor, zo heet dat ding inderdaad.
31 juli 2011 om 20:02 #17898550hij hoord op die plek te zitten zoals rinus meld ,boven op,en de onstekingaansluiting zat er schuin onder dacht ik met een aftak naar het uitlaatspruitstuk voor de LE motoren.
2 augustus 2011 om 18:28 #17898551Bedankt guys !
Dan ga ik dat Zaterdag maar eens in orde maken :thumb
Groetkes,
Sjors -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.