werking (smoorklep) bij zafira diesel 2,2 dtr

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) werking (smoorklep) bij zafira diesel 2,2 dtr

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220328
    sonny1969
      Lid sinds:
      10 April 2010

      Aangezien de vacuumpot op mijn smoorklep eraf was gehaald en de klep d.m.v. een parker was vastgezet en ik op een gegeven moment een melding kreeg dat mijn vuldruksensor niet helemaal goed bleek te zijn.
      Ben ik op zoek gegeaan naar een andere sensor, echter deze bleek niet los leverbaar en was ik gedwongen om een geheel ander smoorklephuis aan te schaffen, want daar zat de sensor ook in.
      Mede met het hierboven geschreven feit in mijn hoofd heb ik dus een ander smoorklephuis gekocht en wil deze nu gaan monteren echter ik dacht nu het oude smoorklephuis er nog opzit, wil ik wel eens even kijken wat het nieuwe smoorklephuis nu eigenlijk doet.
      Dus heb ik het vacuumslangetje wat nu op mijn huidige smoorklephuis vast zit er af gehaald en op het vacuumpotje van het nieuwe smoorklephuis gezet en gaan kijken wat er nu gebeurt met gas geven.
      Echter er gebeurt niks alleen als de motor weer uit werd gezet zag ik de klep even reageren.
      Kan iemand mij uitleggen wat er hoort te gebeuren en waar ik dan eventueel een vacuum slangetje vandaan moet halen voor een juiste werking ???

      alvast bedankt voor de reacties

      gr sonny

      #17660998
      erwin78
        Lid sinds:
        23 May 2009

        Om wat voor een auto gaat het?? welke motor ligt erin?? motorcode???

        Ben bang dat je in het verkeerde gedeelte van het forum zit, alle auto’s waar dit gedeelte voor bedoelt is hebben dacht ik geen vacuum pot op de smoorklep zitten.

        #17660999
        sonny1969
          Lid sinds:
          10 April 2010

          origineel gepost door erwin78
          Om wat voor een auto gaat het?? welke motor ligt erin?? motorcode???

          Ben bang dat je in het verkeerde gedeelte van het forum zit, alle auto’s waar dit gedeelte voor bedoelt is hebben dacht ik geen vacuum pot op de smoorklep zitten.

          mijn excuses het gaat om een y2,2dtr diesel motor van een zafira 2,2dti elegance.

          weet helaas niet hoe ik een foto moet toevoegen anders had ik er zekers even een foto bij gedaan om e.e.a. even duidelijk te maken.

          #17661000
          erwin78
            Lid sinds:
            23 May 2009

            Een diesel heeft geen smoorklep, die heeft altijd zuurstof overschot.

            Is het niet de EGR klep??

            #17661001
            sonny1969
              Lid sinds:
              10 April 2010

              origineel gepost door erwin78
              Een diesel heeft geen smoorklep, die heeft altijd zuurstof overschot.

              Is het niet de EGR klep??

              zal morgen proberen een foto van het desbetreffende onderdeel op de site te zetten.
              Weet je wat het is je praat met verschillende mensen en blijkbaar hebben al die mensen verschillende benamingen voor bepaalde onderdelen de juiste naam is mij dan tot nu nog misschien onbekend, morgen weten we meer:wors

              gr sonny

              #17661002
              erwin78
                Lid sinds:
                23 May 2009

                Ik denk dat er veel mensen “lullen” over dingen waar ze geen verstand van hebben, helaas.

                #17661003
                opeltechniek
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 March 2010

                  origineel gepost door erwin78
                  Ik denk dat er veel mensen “lullen” over dingen waar ze geen verstand van hebben, helaas.

                  De klep waar je het over hebt is een deceleratie klep en de klep zorgt ervoor dat je motor sneller afslaat bij het uitzetten.
                  Ook zorgt deze klep ervoor dat je motor de egr klepfunctie kan testen.
                  Deze kleppen gaan met regelmaat van de klok stuk heb er al verscheidene vervangen.

                  Niet iedereen op dit forum kan verstand van auto’s hebben en dat is geen probleem zolang we met z’n allen maar serieus genomen worden.
                  Je bent nooit te oud om wat te leren.

                  #17661004
                  martijn b.
                    Lid sinds:
                    17 May 2009

                    :wors:wors:wors:wors

                    #17661005
                    sonny1969
                      Lid sinds:
                      10 April 2010

                      origineel gepost door sonny1969

                      origineel gepost door erwin78
                      Een diesel heeft geen smoorklep, die heeft altijd zuurstof overschot.

                      Is het niet de EGR klep??

                      zal morgen proberen een foto van het desbetreffende onderdeel op de site te zetten.
                      Weet je wat het is je praat met verschillende mensen en blijkbaar hebben al die mensen verschillende benamingen voor bepaalde onderdelen de juiste naam is mij dan tot nu nog misschien onbekend, morgen weten we meer:wors

                      gr sonny

                      als ik het nu goed heb gedaan is hier de link waarop de foto te zien is bij photobucket.
                      ik zou ook nog wel willen weten hoe je de foto hier rechtstreeks zou kunnen laten zien.

                      om dit onderdeel gaat het dus wat is de juiste benaming ??? en hoe werkt hij.

                      http://s790.photobucket.com/albums/yy186/marson1963/?action=view&current=IMG_1876.jpg

                      #17661006
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        #17661007
                        sonny1969
                          Lid sinds:
                          10 April 2010

                          origineel gepost door wim-v6

                          dank je wel willem en nu maar wachten op de reacties, kom op mensen wat is het volgens jullie hoe heet het en wat doet het nu precies ?

                          vorig jar op vakantie problemen gehad met mijn auto, egr klep in duitsland laten vervangen ( ong 700 euro lichter):wtf:swear:vertag:swear:swear en het probleem was er nog steeds toen ik mijn reis richting italie ging vervolgen.
                          In italie dus nogmaals naar de garage waar volgens de monteur het gedeelte waar de egrklep opzit moest worden gereinigd, dus dit ook maar weer laten doen ( ong 40 euro):vertag .
                          Vervolgens op de terugweg naar huis ging het mm lampje wederom branden ( caravan zat weer achter de auto) en toen in nederland wederom weer naar de garage om het probleem destijds te tackelen.
                          Hier werd geconstateerd dat de turbo druk vermoedelijk te vroeg wegviel dus ook weer een ander onderdeel vervangen ( ong 250 euro) :swear en alle garage’s zeiden dat het onderdeel op de foto er best wel eens wat mee te maken kon hebben.
                          Mede met dat in mijn achterhoofd en het gegeven dat de sensor op dit onderdeel defekt zou zijn heb ik besloten om dit onderdeel compleet aan te schaffen.

                          wellicht is het nu wat duidelijker waarom ik wil weten hoe het heet en wat het nu precies doet.

                          des te meer reacties des te beter de vakantie komt er weer aan en ik wil graag niet weer met de auto pech hebben omdat ik misschien het oude probleem nog niet heb opgelost.:wors:wors:wors

                          gr sonny:agent

                          #17661008
                          StefanH
                            Lid sinds:
                            3 May 2010

                            Vacuum vacuum en nog eens vacuum….
                            dat is bij de 2.0 en de 2.2 diesels heeeel belangrijk om inhoudstoringen te tackelen!

                            De klep afgebeeld is een smoorklep dwz: je draait de sleutel naar uit en door een electrisch signaal wordt vacuum doorgelaten en de klep gaat dicht, dus krijgt de motor geen lucht meer, dus gaat ie uit.

                            Hoop dat je hier wat aan hebt,

                            gr. Stefan

                            #17661009
                            sonny1969
                              Lid sinds:
                              10 April 2010

                              origineel gepost door StefanH
                              Vacuum vacuum en nog eens vacuum….
                              dat is bij de 2.0 en de 2.2 diesels heeeel belangrijk om inhoudstoringen te tackelen!

                              De klep afgebeeld is een smoorklep dwz: je draait de sleutel naar uit en door een electrisch signaal wordt vacuum doorgelaten en de klep gaat dicht, dus krijgt de motor geen lucht meer, dus gaat ie uit.

                              Hoop dat je hier wat aan hebt,

                              Kijk stefan hier kan ik inderdaad wat mee, ik had de vraag al een tijdje geleden gesteld in diverse topics maar kreeg maar geen reactie.
                              Ik ben blij dat jij de moeite heb genomen om het e.e.a. even uit te leggen:thumbup:thumbup:thumbup

                              gr sonny

                              gr. Stefan

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.