Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Werking ECC Astra H
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2012 om 20:14 #17246879
Het betreft dus ECC in een Astra H.
Op de stand AUTO zouden, volgens het boekje, alle roosters geopend moeten zijn, vloer, centraal en voorruit.
Sinds een reparatie verleden week aan de ECC, heb ik nu alleen voorruit en vloer op stand AUTO. De dash roosters gaan open als ik alleen de temp. met een paar graden verlaag.Voorheen kwam op de stand AUTO altijd de volle bak uit de dash roosters. Was heel oncomfortabel, dus ik gebruikte deze stand nooit.
Mijn vraag is nu:
Is de standaard stand van AUTO via Opcom of Tech II te beinvloeden? Zouden ze dat in de garage aangepast kunnen hebben? :thumb
Kan je dus bepalen uit welke roosters de lucht stroomt op stand AUTO?Heeft iemand een idee welke parameters de standen van de diverse uitblaasopeningen beinvloeden??
23 februari 2012 om 16:39 #17996846staat de uitblaassnelheid niet op zwak of matig ipv hoog ?
23 februari 2012 om 16:50 #17996847Ik kan ook gek zijn, maar ik heb m op auto staan, met dichte dashboard roosters
25 februari 2012 om 10:19 #17996848@mayhem wrote:
Ik kan ook gek zijn, maar ik heb m op auto staan, met dichte dashboard roosters
OK, dus dat schijnt wel normaal te zijn.
Krijg sterk het idee dat het bij mij nooit goed gewekt heeft.
Nu in ieder geval een stuk comfortabeler. :thumb26 februari 2012 om 08:31 #17996849Heb jij alleen een A teken of een A met daarachter 3 streepjes ?
Merkte gisteren bij het spelen met de ECC dat als je de middelste knop indrukt (waar je ook de uitblaassnelheid regelt) je daar ook handmatig kan kiezen waar je de lucht stroming langs wil hebben.
26 februari 2012 om 13:07 #17996850AnoniemLid sinds:
1 January 1970De ecc regelt automatisch waar de luchtstroom uit komt. Als er een groot temperatuur verschil is zal de ecc vanuit alle roosters gaan blazen, maar als dat niet nodig is gebruikt hij alleen de vooruit en onder roosters.
26 februari 2012 om 13:19 #17996851ik heb de de buitenste rooster altijd richten de zijramen gericht en de middelste in het midden en omhoog, op die manier heb je nooit last van die harde koude luchtstroom en komt je auto wel snel op de goede temperatuur.
27 februari 2012 om 17:40 #17996852@Juffer1 wrote:
Heb jij alleen een A teken of een A met daarachter 3 streepjes ?
Merkte gisteren bij het spelen met de ECC dat als je de middelste knop indrukt (waar je ook de uitblaassnelheid regelt) je daar ook handmatig kan kiezen waar je de lucht stroming langs wil hebben.
Bij mij zie je in het display een A met daarnaast een stoel, dan daar weer naast een fannetje.
Inderdaad kun je dat handmatig instellen. Bij mij wordt dat weergegeven ook weer via een soort van stoel met een ventje daarin.
27 februari 2012 om 17:44 #17996853@martklanderman wrote:
De ecc regelt automatisch waar de luchtstroom uit komt. Als er een groot temperatuur verschil is zal de ecc vanuit alle roosters gaan blazen, maar als dat niet nodig is gebruikt hij alleen de vooruit en onder roosters.
Gisteren heb ik hem voor het eerst in bijna 6 jaar tijd dus ECHT zien werken. Precies zoals je zegt. Eerst over de voorruit en vloer. Wordt het te warm, als de zon erbij komt, dan gaat die via de voorste. En hij gaat weer terug naar voorruit en vloer als die bij gaat warmen.
Denk dat ik garantie ga claimen :agent
Maar die ga ik ECHT niet krijgen vrees ik.. :( -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.