Werkende Stalk module vectra c tot 07/2004

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Werkende Stalk module vectra c tot 07/2004

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    RonaldH

Ik probeer het nog 1 keer:D

Jij zegt;

AB stuursignaal is dus een Can output.

Wil je daarmee zeggen,dat het signaal,wat de stalk adapter in gaat,een canbus signaal is ?

afterburner27

[Jij zegt;

AB stuursignaal is dus een Can output.

Wil je daarmee zeggen,dat het signaal,wat de stalk adapter in gaat,een canbus signaal is ? ]

nou dat wil ik gaan bewijzen ja, dat staat ook in het engelse forum zo beschreven. ALs het een analoog signaal zou zijn, waarom heb je dan een atmel processor nodig om signalen om te zetten.
        Of het nu low can of een ander digitaal signaal is weet ik nog niet[wat de Stalk module krijgt]
        Ik weet wel dat het weerstanden netwerk achter de knopjes van het stuur aangesloten zit op de CIM.
        Die verstuurd de data met low can naar de TID en instrumentenpaneel.
        Wat er uit de TID naar de radio gaat is nog een raadsel, misschien is het wel LowCan.
        Het is jammer dat ik nog niet aan een schema van de siemens/VDo CCR2006 heb kunnen komen…
        Dan zijn we er zo uit…

Voorals nog meten is weten….

De fabrikant van de stalk modules vertelde me wel, als je problemen hebt met de communicatie, radio aanzetten en voedingskant van stalkmodule eraf en er op. dat reset de atmel en comm start opnieuw. Het is in ieder geval geen SCL/SDA, want dan heb je twee data lijnen..

RonaldH

Maar canbus heeft ook altijd 2 lijnen

afterburner27

ja klopt, daarom zit ik te denken dat het een KL lijn is…heet op de diagnose stekker Diag. die gebruikt alleen massa en KL.

RonaldH

Wel eens van LIN bus gehoord?

5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.