Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Werkende Stalk module vectra c tot 07/2004
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 december 2010 om 18:01 #17229541
Er is dus wel een werkende stalkmodule voor de aftermarket radios’.
Hier wat foto’s de stalk, in dit geval met pioneer uitgang.
Stalk interface pioneer 2 vectra c -> 07/2004
Stalk interface inwendig, geen bullshit dus.
Passend enkeldin radioframe, kleur klopt ook nog.
fr dtslk m odulr communiceert dus wel degelijk met de canbus.
Dit is ook te zien in TIS, daar staat een weerstanden netwerk (analoog) die in de stuurmodule gaat, en vervolgens praat met de LowSpeed canbus.AB stuursignaal, is dus een CAN output, en dienst omgezet te worden naar analoog signaal voor de pioneer.
In dit geval gedaan met een ATMEGA chip…Werkt uit de kunst.!!!:wors:wors:wors
11 december 2010 om 18:03 #17774835Kijk goed bezig. :thumbup
Mare 1 topic is genoeg hoor. :P
11 december 2010 om 18:05 #17774836origineel gepost door arjontje
Kijk goed bezig. :thumbupMare 1 topic is genoeg hoor. :P
ik had het gezien…was een foutje hier…:angel
11 december 2010 om 18:23 #17774837Dit was al langer bekend hoor.
Maar dit werkt alleen op pioneers
En dus niet op alle aftermarket radio’s
11 december 2010 om 18:55 #17774838Top dat ‘t werkt Nico. Ook goed om te zien dat er dus toch van die originele ccr2006 gebruik wordt gemaakt van de canbus. :jerry
Safe driving Jurgen
11 december 2010 om 20:08 #17774839origineel gepost door 14XE
Dit was al langer bekend hoor.Maar dit werkt alleen op pioneers
En dus niet op alle aftermarket radio’s
Dan heb jij niet de juiste informatie.
Deze stalkmodule is voor bijna alle merken…je krijgt dan alleen een andere interface kabel…
Interface zelf blijft gelijk!!!Kijk maar eens op hun site….:wors:wors:wors
12 december 2010 om 12:26 #17774840origineel gepost door afterburner27
Er is dus wel een werkende stalkmodule voor de aftermarket radios’.Hier wat foto’s de stalk, in dit geval met pioneer uitgang.
Stalk interface pioneer 2 vectra c -> 07/2004
fr dtslk m odulr communiceert dus wel degelijk met de canbus.
Dit is ook te zien in TIS, daar staat een weerstanden netwerk (analoog) die in de stuurmodule gaat, en vervolgens praat met de LowSpeed canbus.AB stuursignaal, is dus een CAN output, en dienst omgezet te worden naar analoog signaal voor de pioneer.
In dit geval gedaan met een ATMEGA chip…Werkt uit de kunst.!!!:wors:wors:wors
Over informatie gesproken,wijs jij mij de can bus draadjes eens aan op die foto
12 december 2010 om 12:42 #17774841origineel gepost door 14XE
origineel gepost door afterburner27
Er is dus wel een werkende stalkmodule voor de aftermarket radios’.Hier wat foto’s de stalk, in dit geval met pioneer uitgang.
Stalk interface pioneer 2 vectra c -> 07/2004
fr dtslk m odulr communiceert dus wel degelijk met de canbus.
Dit is ook te zien in TIS, daar staat een weerstanden netwerk (analoog) die in de stuurmodule gaat, en vervolgens praat met de LowSpeed canbus.AB stuursignaal, is dus een CAN output, en dienst omgezet te worden naar analoog signaal voor de pioneer.
In dit geval gedaan met een ATMEGA chip…Werkt uit de kunst.!!!:wors:wors:wors
Over informatie gesproken,wijs jij mij de can bus draadjes eens aan op die foto
Ja wijs hem die maar eens aan :hmmz:hmmz
12 december 2010 om 16:17 #17774842Pfff, geen TIS zeker…
Weerstanden netwerk in je stuur S208 Hangt aan een stuurmodule A105 die met de LScan praat.
LScan praat weer met je TID, en je TID met de radio ,ln dit geval m’n interface…
Dus communicatie van je knopjes op het stuur word dus gewoon verstuurd door LScanbus…Snap je het nou, of moet ik het nog een keer uitleggen… dus nogmaals stuurafstandbediening voor Vecs voor 2004/07 communiceren dus gewoon via canbus.
12 december 2010 om 18:20 #17774843En waar gebruik je dit ook alweer voor ? :wtf
12 december 2010 om 18:59 #17774844in de gewone iso van opel (niet de mini iso dus) zit geen can bus , dus hoe jij die stalk adapter van je op de foto nou laat communiceren met can bus is mij een raadsel .
maar wijs mij nou die canbus draden eens aan op die foto , of snap je mijn vraag niet ??
12 december 2010 om 20:30 #17774845origineel gepost door 14XE
in de gewone iso van opel (niet de mini iso dus) zit geen can bus , dus hoe jij die stalk adapter van je op de foto nou laat communiceren met can bus is mij een raadsel .maar wijs mij nou die canbus draden eens aan op die foto , of snap je mijn vraag niet ??
Op de standaard iso , heeft nog nooit een canbus aansluiting gezeten, snap niet hoe je zo’n vraag kunt stellen als je het antwoord al weet!!
Ik heb het over, dat er geschreven wordt dat de stuur afstandbediening van een Vectra _>07/2010 geen canbus is. En dat is hij wel.
vanaf de stuurkolom module gaat het AB signaal over de canbus, tot aan de TID, en bij de TID gaat hij naar de radio.
Wat er precies in de TID gebeurd cq omgezet wordt is me niet bekend.
Zou best nog wel een een LSCan signaal kunnen zijn..
In ieder geval loopt daar wel een protocol, dit is bevestigd door pioneer nederland..Dus aub niet iemand proberen een hak te zetten..om te vragen waar het canbus signaal op de iso stekker zit:swear
12 december 2010 om 20:31 #17774846origineel gepost door tuinmeubel
En waar gebruik je dit ook alweer voor ? :wtfOm een standaard stuur afstandbediening te kunnen gebruiken op een aftermarket radio..Zoals pioneer in dit geval.
12 december 2010 om 20:56 #17774847Lekker toontje hier….
12 december 2010 om 20:59 #17774848origineel gepost door Edvries
Lekker toontje hier….Ja dat kun je wel stellen… denk dat ik er maar mee kap met dat schrijven hier…
Ga wel wat anders doen….groeten
13 december 2010 om 16:38 #17774849origineel gepost door afterburner27
Stalk interface inwendig, geen bullshit dus.
fr dtslk m odulr communiceert dus wel degelijk met de canbus.
AB stuursignaal, is dus een CAN output, en dienst omgezet te worden naar analoog signaal voor de pioneer.
In dit geval gedaan met een ATMEGA chip…Werkt uit de kunst.!!!:wors:wors:wors
Lees nou eens wat je zelf neerzet,je interface communiceert helemaal niet met canbus.
Dan zou canbus je interface in moeten gaan.Het ligt niet aan mij dat je het niet begrijpt.
Maar als jij het wil geloven moet je het zelf weten.
13 december 2010 om 16:50 #17774850Heren, heren, het is bijna Kerst, vrede op aarde…. :P
13 december 2010 om 17:13 #17774851Joooo slot er op…:puke
13 december 2010 om 17:25 #17774852Ik ben wel benieuwd hoe het nu zit!!
13 december 2010 om 17:46 #17774853:jerry Als ‘t maar werkt:hmmz
Safe driving Jurgen
13 december 2010 om 17:52 #17774854origineel gepost door Edvries
Ik ben wel benieuwd hoe het nu zit!!:D:D:D
13 december 2010 om 19:40 #17774855me too!
13 december 2010 om 21:08 #17774856zo, van het vectra C-forum, waar deze discussie ook al gevoerd is.
True route is believe it or not…
Buttons to CIM unit ( different resistence value for each button – provides a different signal voltage to the CIM)
CIM unit to Instrument cluster – Via Low Speed CAN (Data Packet stream)
Instrument Cluster to BCM (Body Control Modue) – Via Low Speed CAN (Data Packet stream)
BCM to Display – Via Mid Speed CAN (Data Packet stream)
Display to Head unit – Via Mid Speed CAN (Data Packet stream)
zo en nou vind ik het wel best….:sleeping
Oh sorrie, anders geloven jullie me dadelijk niet:
http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=12411713 december 2010 om 23:05 #17774857Nou nou nou…… Mensen mogen toch om uitleg vragen. Gaat er niet om of we je geloven. Iedereen leert van iedereen hier hoor. Als er wat nieuws wordt ontdekt vragen we wel hoe het zit, niks mis mee toch. Probeer de toon een beetje vriendelijk tegen elkaar te houden. Bijna kerst hè. ;)
Mzzl.
Eric.
15 december 2010 om 17:39 #17774858Dat mogen mensen zeker Eric , daar doe ik het ook voor.
Echter waar ik wel problemen mee heb , is dat ik er veel tijd in steek om dit uit te zoeken, zeker wat pioneer betreft en de stalk module.
Er zijn namelijk nogal wat topics hierover, en nogsteeds niet opgelost.Ik probeer door veel te telefoneren met pioneer, en stalk fabrikanten nu eens duidelijk te krijgen wat wel of niet werkt. En wat de gevoerde protocollen zijn over de datalijnen naar de stalkmodule.(Leren begrijpen waarom iets wel of niet zou werken) (op pin 2 zit een protocol waarvan pioneer niet direkt wil zeggen of dit een canbus low is) gezien dit van de TID/GID afkomt.
Opel wil hier ook niks over kwijt…
Dan maar met een scope meten op de stalk in/uitgang , om het signaal te analyseren.Maar vragen waar nu dat can signaal op de iso stekker zit, gaat me ff iets te ver….al zou ik het verkeerd omschreven hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.