Werk-licht onder de motorkap

Forumindex Forums Modellen Astra Werk-licht onder de motorkap

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Xaevion

Hey forum~

Had me nog niet voorgesteld maar zodra ik foto’s van m’n Astra heb zal ik dat nog even doen. ;) Ik heb een Astra G X16SZR en krijg morgen een setje hood-lifts binnen van GM Tuningparts. Nou heb ik al een tijdje het idee in m’n hoofd om lampen onder de motorkap te maken die automatisch aan gaan als ik de motorkap open. Het viel me de eerste keer dat ik de motorkap opende al op dat er hele mooie groeven met bevestigingspunten aan de onderkant van de motorkap lopen waar draden mooi in weggewerkt en lampen mooi aan bevestigd kunnen worden. Het automatisch aan en uit gaat me lukken, elektrische schakelingen en systemen zijn een eitje voor me, alleen de hoge temperatuur onder motorkap in combinatie met de lampen heb ik nog wat vragen over:

• Hoe warm wordt het ongeveer onder de motorkap? (Ik schat rond de 90°C gezien koelvloeistof temperatuur.)
      • Tot welke temperatuur zijn de meeste auto-lamp armaturen bestand?
      • Kan ik dus bijvoorbeeld twee doorsnee mistlampen (zoals deze) ophangen?

Bij het ophangen zorg ik er uiteraard wel voor dat ik ze niet direct boven of naast het motorblok plaats maar liever op de punten van de motorkap (in de buurt van de koplamp units als de motorkap gesloten is) en dan schuin richting het midden gedraaid bijvoorbeeld.

Bedankt voor reacties alvast! ^^

b07

het word geen 90 graden onder de kap,dat zijn temperaturen van in het koelsysteem en,in de motor zelf ,anders zou je je handen al verbranden als je de motorkap open doet :D
        zolang de lamp het uitlaat spruitstuk niet raakt kan je em gewoon onder de motorkap monteren

TedMechanic
        Deelnemer

Ik denk dat twee van die mistlampen wel een beetje overkill is. Je accu is dan wel een eind leeg als je klaar bent met je grote beurt.

marijnl1988
          Deelnemer

Ik heb ledjes onder de kap …

Het kan gewoon zonder probleem .

RISL
            Moderator

Welkom hier.

Waarom niet gewoon zelf een motorkaplamp ophangen, zodra je ‘m open doet: ?
              Er zijn zelfs uitvoeringen die werken op de accu van je auto.

Stender
              Moderator

Gewoon een LED-strip (12 volt) van 1 meter lang kopen, makkelijker wordt het volgens mij niet qua mogelijkheden. Kan helemaal aan de voorkant van de motorkap (niet boven de motor dus) en kabel kan via de scharnieren met een schakelaar en een zekering ertussen naar de accu.

marijnl1988
                Deelnemer

Ok boven de motor kan het ook geen probleem…

Zal vanavond enkele foto’s maken hoe ik het heb …

Mijne is puur voor de shows dus heb ze ook groen

Xaevion

Geweldig zo’n actief en behulpzaam forum! Had niet zo veel reacties verwacht en al helemaal niet zo snel!

Oke, als ik een beetje uit de buurt van het motorblok en uitlaatspruitstuk blijf komt het dus wel goed. Misschien een idee om te kijken waar er lucht langs de lamp kan stromen tijdens het rijden?

LED strips had ik ook al aan gedacht ja maar als ik weer eens in het donker aan het sleutelen ga (of met de sneeuw en kou komende winter onverhoopt met pech langs de kant van de weg sta) dan wil ik wel goed verlicht te werk kunnen gaan. Voor de sier is het inderdaad erg mooi, Marijn! ^^ Ben zelf toch meer op zoek naar verlichting ala bouwlamp.

Twee mistlampen zou qua wattage inderdaad niet zo gunstig zijn. 2x55W komt toch al op ruim 9A op 12V. Heb dan wel een iets sterkere accu dan gebruikelijk voor X16SZR’s maar deze zal mij ook niet meer dan 5-6 uur licht gunnen, nog niet te spreken over genoeg kracht overhouden om te starten. :???: Ik zat hierdoor eerder te denken aan hele felle LED spots. Deze verbruiken meestal maar rond de 9W (1.5A voor 2 stuks) en dat scheelt toch enorm!

Verder zijn vandaag helaas m’n gasdrukveren nog niet binnen gekomen, wordt morgen pas! Ik ga daarom vanavond m’n stootstrips, sideskirts en deurgrepen loshalen en mat-zwart spuiten. Ze zijn helemaal licht-grijs geworden en het ziet er niet meer uit. :oops: Kan zaterdag waarschijnlijk ook nog mooie foto’s maken van m’n Astra. Heb dan een gigantisch groot oud fabriekspand tot m’n beschikking die door graffiti artiesten volledig is beschilderd! :D

marijnl1988
                    Deelnemer

hier enkele foto’s
                      ik gebruik het puur voor de fun maar zelfs in het donker kun je makkelijk met deze ledjes oliepeil checken
                      misschien optie om ze wit te doen en meerdere dan heb je genoeg licht dacht ik zo en nog eens leuk voor de shows ofzoiets

robert_corsa

Werklamp met ingebouwde accu kopen.

Die lampjes in je kap, tja, leuk voor xe sier. Maar hoevaak wil jenou gebruik maken van dat lichtje?

het is een opel, je heb een 8v, dus je hoeft er nooit onder te werk :jerry

KadAstra-EF
                        Deelnemer

Welkom !!

Ik kan je verder niet helpen bij je vragen maar welkom heten kan ik nog wel :jerry

veel plezier hier op het forum !!

Rik :D

Silver

die groene sterrenhemel van marijnl1988 ziet er erg goed uit :thumb :thumb

Xaevion

@marijnl1988 wrote:

hier enkele foto’s
                              ik gebruik het puur voor de fun maar zelfs in het donker kun je makkelijk met deze ledjes oliepeil checken
                              misschien optie om ze wit te doen en meerdere dan heb je genoeg licht dacht ik zo en nog eens leuk voor de shows ofzoiets

Ziet er strak uit! Was de thread waarin je al die foto’s hebt staan vanaf toen je hem kocht al tegengekomen tijdens een beetje doelloos browsen op het forum~ Mooie Astra!

@robert_corsa wrote:

Werklamp met ingebouwde accu kopen.

Die lampjes in je kap, tja, leuk voor xe sier. Maar hoevaak wil jenou gebruik maken van dat lichtje?

het is een opel, je heb een 8v, dus je hoeft er nooit onder te werk :jerry

Nou, er valt altijd wel wat aan een auto te doen en goed licht is toch echt iets wat volgens mij iedereen nodig heeft bij het sleutelen. Nou leek het me gewoon een cool extra’tje in combinatie met die gasdrukveren! ^^

Zou ik deze gasveren moeten voorzien van een laagje blanke lak? Heb hier en daar gelezen dat ze nog wel eens willen gaan roesten? :hmmz

@KadAstra-EF wrote:

Welkom !!

Ik kan je verder niet helpen bij je vragen maar welkom heten kan ik nog wel :jerry

veel plezier hier op het forum !!

Rik :D

Thanks! Dat wil volgens mij wel lukken!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.