Werk aan mijn Omi B X20XEV

Forumindex Forums Modellen Omega Werk aan mijn Omi B X20XEV

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247830
    IN2thaDO
      Lid sinds:
      16 April 2012

      Goeiemiddag allemaal,

      even een aantal vragen omtrent mijn trots :) ik heb haar sinds 3 weken en er moet nog e.e.a. aan gebeuren, maar daar was ik vanuit gegaan bij aanschaf.

      mijn motor blijft hangen bij 4.5 RPM :( ik heb naar het blok gekeken en zag dat er een scheurtje in mijn uitlaatspruitstuk zit dus ik vermoed dat hij valse lucht aanzuigt en dus niet op de volledige toeren kan draaien.

      Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten uiteraard?

      daarnaast vroeg ik me af of er iemand nog onderdelen heeft liggen van een donor auto of never ending hobby project.

      ik ben op zoek naar:

      -Uitlaatspruitstuk
      -schokbreker LA
      -voorstoelen met zitverwarming (is de Omi B daarop voorbereid?)
      -uitlaatsysteem (voor naar achter) Is nog redelijk, maar wil toch gaan vervangen omdat ik de auto voor klantenbezoek gebruik en dus vele kilometers maak.
      -Digitale display, de mijne is voor 70% pixeldood zeg maar

      daarnaast nog een andere vraag m.b.t. de CV. In principe werkt mijn systeem wel, maar ik moet gewoon 1x per week opnieuw synchen met de auto, is een luxeprobleem natuurlijk, maar zou toch top zijn als alles netjes werkt :)

      als dit allemaal gefixed is wel ik mijn X20XEV wat pittiger maken, heb hier op het forum zo’n beetje alle topics binnen Omega doorgebladerd en logischerwijs kom ik op een aantal mogelijkheden:

      -K&N sport filter
      -Spaghetti spuitstuk en vervanging uitlaat
      -Chip-tuning

      zijn er naast deze in de tussentijd nog meerdere opties om er wat meer pit in te knallen?

      Dank voor de reacties! Zijn er trouwens a.s. zondag nog mensen met verstand van Omi’s in Dronten? dan wil ik graag kennismaken!

      #18008392
      -BlendjuH-
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2008

        Als het goed is zie je die mensen zondag ook bij de mac verschijnen :thumb

        #18008393
        IN2thaDO
          Lid sinds:
          16 April 2012

          Kijk, dat is weer een stukje vakwerk! :thumb :D

          #18008394
          IN2thaDO
            Lid sinds:
            16 April 2012

            Middag!

            even een korte update:

            vandaag mijn schokbrekers, handremschoentjes en display binnengekregen :)
            helaas is de display nog dooier als degene die ik er al in heb zitten :( :swear dus die ga ik van het weekend netjes door de pui van desbetreffende verkoper rammen AAARGH :swear

            Gisteren in Wim-V6 zo vriendelijk geweest om even mijn Omi aan de Op-Com te hangen en al met al valt de schade mee! Nokkenas sensor moet vervangen worden en onze vriendelijke autohandelaar had voor mij alvast de moeite genomen om mijn MM lampje eruit te draaien :swear

            Nou heb ik de Omi gekocht met de wetenschap dat er werk aan zou zitten dus was ik er op voorbereid en valt de schade allerzins mee, maar dat soort dingen kan ik toch slecht hebben zeg maar.

            Van het weekend ff de schokbrekers en de handremschoentjes vervangen, mijn vader (monteur) wil toch een poging wagen om het spruitstuk te lassen (scheurt het weer, heb ik een 2e handse op de kop getikt voor 7 tientjes) en dan kan ik aankomende week de keuring in orde gaan maken.

            oow nee K*T de nokkenas sensor nog ergens op de kop tikken :)

            Ik hou jullie op de hoogte!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.