Wellicht nieuwe opel eigenaar op zoek naar tips

Forumindex Forums Modellen Corsa Wellicht nieuwe opel eigenaar op zoek naar tips

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Sylvester Stuurman
    Deelnemer

Goedenavond,

Ik ben van plan een opel corsa aan te schaffen van 2009.

Nu heb ik keus uit 2 type’s die moet aanstaan.

Das de 1.2 standaard versie en de 1.4 Opc versie.

Ik krijg veel te horen dat de 1.2 op de lange baan beter is voor de portomonne ( en dat gaat niet over de benzine )

Is dit waar ?

De opc is qua uiterlijk uiteraard veel mooier

Cheers estate :help: :help:

Haasje17
      Moderator

De 1.4 waar jij het over hebt is een OPC line, niet te verwarren met een echte OPC. (Vermoed ik).

Heb jij het dan over de 1.2 op gas? De 1.2 motoren en 1.4 motoren in de corsa van 2009 zijn broertjes van elkaar.
        Die zijn wat bouw betreft nagenoeg gelijk, enkel inhoud verschild. Beide motoren zijn wat verbruik betreft ongeveer even zuinig.

Corsa_GSi
        Deelnemer

Heb met zowel de 1.2 (3deurs) als de 1.4 (5 deurs Cosmo) gereden en vindt ze beiden te weinig power hebben voor de Corsa D.
          Bij deze keuze zou ik altijd voor de 1.4.
          Als de 1.2 een Bifuel (met LPG) en je gaat er veel km-ers meerijden, dan zou ik die ook overwegen. LPG is zoveel goedkoper dan benzine rijden bij veel km-ers.
          Eventueel kan je de 1.4 voor een kleine 2000 euro ook van een LPG installatie laten voorzien.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.