Forumindex › Forums › Overige › Feedback en mededelingen › Welkom op ons nieuwe Opelforum
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2011 om 21:33 #17862935AnoniemLid sinds:
1 January 19702 mei 2011 om 05:53 #17862936@Senatorman wrote:
@Jerk wrote:
Hoe kan ik het aantal posts op 1 pagina veranderen?
Nu heeft een topic veel meer pagina’s nodig dan voorheenIk heb dit al verhoogd van 15 naar 25.
Des te hoger dit staat, des te meer query’s moeten er worden aangeroepen vanuit de database, wat de serverbelasting nadelig beinvloed.
Naar mijn weten kan je dat als lid niet zelf wijzigen.
Standaard bij het vorige forum was dit idd 25 maar ik vond al die pagina’s maar niks dus had het toen verhoogd naar 50
Dat schelen nogal wat pagina’s :)2 mei 2011 om 07:01 #17862937AnoniemLid sinds:
1 January 1970als ik dat op 50 zet, kost dat veel serverbelasting. dus dat kan niet
2 mei 2011 om 07:37 #17862938Heren en dames van de directie van het Opel Forum,
Complimenten, ziet er echt top uit allemaal.
Greetz Roel met een C.
2 mei 2011 om 08:52 #17862939Wat ik nog vreemd vindt is dat je op de index pagina van het forum niet de optie hebt om alle forums als gelezen te markeren, terwijl dit normaal bij PHPBB3 wel op de index pagina staat.
En dan meestal helemaal onderin onder het laatste forum deel. Een fout in het Thema wat hier gebruikt wordt ?2 mei 2011 om 09:43 #17862940Wellicht een idee om een (of twee) extra profielveld(en) aan te maken voor het type auto wat je rijdt, dit is heel makkelijk aan te zetten in phpbb. Is ook makkelijk als je een vraag wilt stellen dan hoef je niet steeds te vermelden wat je rijdt.
2 mei 2011 om 10:17 #17862941AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Andre_Ede wrote:
Wat ik nog vreemd vindt is dat je op de index pagina van het forum niet de optie hebt om alle forums als gelezen te markeren, terwijl dit normaal bij PHPBB3 wel op de index pagina staat.
En dan meestal helemaal onderin onder het laatste forum deel. Een fout in het Thema wat hier gebruikt wordt ?ooh wist ik niet. Zal dat even gaan uitzoeken
2 mei 2011 om 10:18 #17862942AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Astraman wrote:
Wellicht een idee om een (of twee) extra profielveld(en) aan te maken voor het type auto wat je rijdt, dit is heel makkelijk aan te zetten in phpbb. Is ook makkelijk als je een vraag wilt stellen dan hoef je niet steeds te vermelden wat je rijdt.
Heb ik ook al aan zitten denken, maar sommige rijden meerdere autos
2 mei 2011 om 11:53 #17862943Werkt prettig, alleen mis themaopties..
(misschien al gezegt, maar ga niet 9 pagina’s doorlezen)Verder zou een “markeren als gelezen” wel een leuke optie zijn. Idd een themafout oid. (zoals hierboven vermeld)
2 mei 2011 om 14:59 #17862944AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Senatorman wrote:
als ik dat op 50 zet, kost dat veel serverbelasting. dus dat kan niet
waarom op de oude “langzame” server dan wel
deze was toch veel beter
anyway
daar kan ik nog wel mee leren leven denk ik (had hem ook altijd op 50 staan)
dat er meer pagina,s onderaan staan.maar ik zou wel heel graag de grijze balken aan de zijkant kwijtraken
beeldvullend maken dusen dat je weer keus hebt uit een aantal
skins
dus andere kleurenkan echt niet wennen aan deze ….. groengrijze kleur
2 mei 2011 om 15:20 #17862945AnoniemLid sinds:
1 January 1970Beste Louwe,
Wennen is een kwestie van accepteren en ermee om “willen” leren gaan.
Begrijp dat dit thema het nieuwe blijvende thema wordt waar het merendeel van de leden zeer tevreden over is. Dit forum heeft veel bijgebouwde opties die per thema ingebouwd moeten worden. Om zo min mogelijk storingen in de site te hebben, houden we alles op één thema. Dan blijft het voor ons overzichtelijk, en kunnen we storingen gemakkelijk opsporen, herkennen en oplossen.
Dit script heeft niet de mogelijkheid dat iedereen zelf kan bepalen hoeveel post er op 1 pagina komen te staan. De instelling zoals ik die ingeef geldt dan voor alle 29000 bezoekers. Als er op een drukke avond 250 bezoekers allemaal tegelijk topics bekijken die 50 posts moeten gaan weergeven dan staat onze server te stressen, hierdoor wordt de gehele site traag. Snelheid heeft een hogere prioriteit.
Bedankt voor je begrip.
2 mei 2011 om 15:57 #17862946dus de oranje kleuren zijn niet vanwege koninginge dag..???
jammer ja.
2 mei 2011 om 17:59 #17862947Ik kan ook maar niet wennen aan die kleuren, het ziet er zo “kiddy” uit zegmaar.
Meesten checken ook het forum nog wel eens even op het werk, en dat valt nu ineens wel weer gruwelijk op. Daardoor zullen een boel mensen (waaronder ik) minder vaak checken vanaf hetw erk.Als de layout bezoeken gaat schelen denk ik dat hij zijn doel een beetje voorbij schiet eigenlijk :S ?
2 mei 2011 om 18:06 #17862948vind die grijze balken aan de zijkant gewoon zwaar kut
en de leesbaarheid met deze kleuren word er ook niet beter op :argue2 mei 2011 om 19:49 #17862949Ziet er allemaal heel netjes uit, en meest mooie vind ik dat jullie alle data hebben weten over te zetten.
Nu valt me wel op dat de knoppen bijvoorbeeld “Bevestig” Op sommige plaatsen mischien beter verzend kan heten? En er engelse en nederlandse woorden op knoppen te vinden zijn zoals “New Topic” en “Post Reply” Mischien handig om alles in het engels of nederlands neer te zetten.Verder Ziet het Forum er Super Uit.
Oja en ik mis nog iets, hadden we voorheen niet verschillende skins? Of kleuren forum die je kon instellen?
2 mei 2011 om 20:18 #17862950AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Senatorman wrote:
Inderdaad wordt dit niet weergegeven bij de avatar, en ook niet in de profielen.
Het enigste waar dit wordt weer gegeven is onder de posts van het lid dmv
deze buttonDit is inderdaad erg onduidelijk, en heb dit op het TODO lijstje gezet. Dit mag inderdaad wel even duidelijker.
Opgelost.
2 mei 2011 om 20:23 #17862951AnoniemLid sinds:
1 January 1970ken er nog moeilijk aan wennen,
telkens as ik inlog vliegen me de banners voor mn ogen,
en dan mot ik scrollen om het forum te bekijken : :xzijn die banners niet anders te plaatsen, ze zijn nu een doorn in het oog …. :hmmz
1 banner zeg ik, ok, maar 2 banners, en dan bij het openen van elke topic :shock: :shock:
het bovenste gedeelte van de pagina’s is toch wel anders op te vullen dan als het nu is,
ik zie daar zoveel lege plekken daaro :idea:2 mei 2011 om 20:34 #17862952AnoniemLid sinds:
1 January 1970door sponsoren kan het forum uit de kosten blijven. Alles zonder reclame kijkt lekkerder, maar het moet er zijn anders kan iets niet bestaan.
Eventueel kan ik een vip sectie maken waarbij je dmv een donatie reclamevrij kan kijken. zoiets komt vaker voor op forums.
2 mei 2011 om 21:37 #17862953vip sectie..
we worden al aardig commericeel hier.
jammer, dat het niet meer is zoals het was.
dan maar minder vlot…2 mei 2011 om 21:38 #17862954@Senatorman wrote:
@Senatorman wrote:
Inderdaad wordt dit niet weergegeven bij de avatar, en ook niet in de profielen.
Het enigste waar dit wordt weer gegeven is onder de posts van het lid dmv
deze buttonDit is inderdaad erg onduidelijk, en heb dit op het TODO lijstje gezet. Dit mag inderdaad wel even duidelijker.
Opgelost.
ja.. nu staat het zelfs 2x vermeld :mrgreen:
(hm.. mis knopje verwijder post inmiddels ook…. tja.. dan maar dubbelposten he :wink: )
3 mei 2011 om 05:06 #17862955Het vorige forum was vele malen beter/fijner leesbaar.
Dat is het hele nadeel van, iets goeds beter willen maken.
Doe mij maar een optie dat ik de vorige layout kan krijgen.dan weet ik het wel!
3 mei 2011 om 07:17 #17862956Nog een puntje, u2u verzenden is nu een stuk moeilijker geworden, maar waarom komen de berichten niet in verzonden items terecht maar blijven ze in postvak uit staan?
Hoort dat zo of zijn ze nu niet verzonden (ik kon alleen op bevestig klikken, er is geen knop “verzenden”)
Als bij bijv outlook de berichten in postvak uit staan zijn ze niet verzonden?Hoe kun je trouwens zien of berichten gelezen zijn door de ontvanger? Bij het oude forum kon dit wel?
3 mei 2011 om 07:32 #17862957Als een PB gelezen is door de ontvanger dan verdwijnt die uit het postvak uit en komt dan in verzonden item terecht.
Het is altijd wennen als er geschakeld wordt naar andere software ik vond het andere niks omdat ik zelf al jaren met phpbb werk.
In deze forum software vindt ik veel beter de weg als dat ik ooit in het oude kon.
Ligt er maar net aan wat je gewend bent.3 mei 2011 om 07:40 #17862958Is het quick reply gedeelte weg??
3 mei 2011 om 08:03 #17862959onder dit topic heb ik hem wel, dit is een quickreply :)
Maar gister had ik ook op een gegeven momentd at ik het veld niet zag dacht ik -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.