Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Welke zuigers voor C20LET?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 augustus 2013 om 09:57 #17260026
Ik ga mijn C20LET opnieuw opbouwen en wil er ook direct een set andere zuigers in, welken worden geadviseerd en waarom juist dezen? (verhalen van IK heb dezen er in maakt mij niet uit, wil de reden graag onderbouwd hebben waarom DIE zuigers tov dan de ander..)
En wat zijn de ervaringen met de zuigers onderling? heeft iemand al met verschillende merken zuigers gereden en daar het een en ander in gemerkt?
Ze komen in een straat auto welke op de 1/4 mijl gebruikt word, dus een enkele keer knallen op straat, rest op de strip.
vermogen zal eerst rond de 360pk zijn, maar wil het onderblok klaar hebben voor over de 400+pk.17 augustus 2013 om 11:22 #18167260Heb voor JE zuigers gekozen, omdat ik deze goedkoop (450 euro met coating) uit Amerika kon krijgen.
Daar worden ze heel veel gebruikt in drag race motoren.
Ook heb ik er een Thermal Barrier Crown coating op laten zetten, dat kostte iets extra.
Als ik ze nog een keer zou moeten kopen dan zou ik er ook nog een extra Tuff Skirt coating erop nemen.http://www.jepistons.com/TechCorner/PistonCoatings.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.jepistons.com/Catalogs/Sport-Compact/Opel.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;17 augustus 2013 om 12:49 #18167261Vergeet er niet bij te vermelden dat daar nog verzendkosten en invoerkosten overheen komen.
Wiseco en JE zijn van dezelfde eigenaar.
Is ook zo goed als dezelfde fabriek tegenwoordig wat ik ervan begreep.JE worden idd in de dragrace lees v8 motoren gebruikt.
Zelf ga ik voor wiseco. De afwerking van de wiseco is net wat beter dan van zijn zusje JE.Wössner heb ik ook gehad. Deze maken wat meer herrie bij koude start vond ik.
Omega heb ik geen ervaring mee.
Top coating is niet altijd noodzakelijk maar alle zuigers die ik bestel krijgen het volledige plaatje, dus zij- en top coating.
Kunnen ze net wat meer hebben qua temperatuur en met zaken als lachgas.
OMR levert bijv ook de custom made zuigers van wiseco. Dat is helemaal mooi spul.
19 augustus 2013 om 10:59 #18167262@corsaboy wrote:
Vergeet er niet bij te vermelden dat daar nog verzendkosten en invoerkosten overheen komen. .
Je vergeet in deze zin het woordje kunnen.
Het hoeft niet zo te zijn namelijk, ik heb ook geen invoerkosten op mijn zuigers betaalt en de verzendkosten zaten in de prijs toen.19 augustus 2013 om 13:19 #18167263Dat was 5 jaar geleden ofzo.
De laatste 3 jaar betaal ik op alles wat ik buiten de eu binnenkrijg invoer kosten.Zelfs op een radiateur van 90 euro.
En in de states weten ze tegenwoordig ook wel wat het verzenden kost.Geloof me tel het er maar vast erbij op. Iemand blij maken met een dood vogeltje is veel erger.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.