Welke wielen, welke banden?

Forumindex Forums Modellen Corsa Welke wielen, welke banden?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239956
    TechNAB76
      Lid sinds:
      6 July 2011

      Ik ben hier nu een tijdje en heb al aardig wat topics gelezen. Reuze handig dit forum. Ik haal hier veel informatie en tips over het wel en wee en het zelf te onderhouden en/of opleuken van je eigen auto.

      Maar toch zit ik met iets. De laatste tijd heb ik wat topics gevolgd over de banden en velgen voor een Opel Corsa B. Ik heb er nu T13 (13 inch) onder zitten en toch lees ik hie en daar dat er mensen zijn die er T15 onder willen zetten, maar daar toch op terug komen i.v.m. het raken van de spatborden en dergelijke problemen.

      Is er niet zoiets als een lijst waar op staat welke banden en welke velgen er onder een opel Corsa B passen, zonder dat je de slijptol of Hamer erbij hoeft te pakken? Tegenwoordig is het nogal in om een sportieve look kwa velgen te hebben en strakke bandjes met een dunne zij profiel. Maar je wil toch weten wat er onder je auto past al vorens je de velgen gaat kopen.

      #17903835
      RonaldH
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Als jij et 49 aanhoudt,icm met een bandenmaat tot max 195 en dan tot 6j zit je wel goed.
        6,5 j kan ook nog wel denk ik .
        Een et 45 moet ook wel lukken

        Ikzelf heb astra g staal,15 inch,et 49 6 j 195/50-15 met -3 a-4 verlaging

        #17903836
        bitte-ein-bit
          Lid sinds:
          19 June 2011

          ik heb 15 inch velgen 7j et 34 en heb alleen last als er mensen achterin zitten.

          #17903837
          McKaamos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2009

            Wat RonaldH zegt. Dat past nog wel onder een Corsa B zonder dat je gaat meppen en zagen.

            Verder is het een spelletje met een rekenmachine en een meetlat.
            Wat wel en niet past kan je prima uitrekenen. Enige vereiste kennis is dat je weet wat alle maten precies inhouden.
            Op basis daar van kan je prima uitrekenen wat wel en niet past.

            Als vuistregel kan je aanhouden dat onder elke auto makkelijk een inch extra breedte past bovenop de standaard maat.
            Wat velg diameter betreft doet het er allemaal niet zo toe, zolang het om je remklauwen/trommels heen past en de combinatie velg+bandhoogte niet groter is als origineel (ook ivm teller afwijking die je anders kan krijgen)

            Op gebied van ET waarde wijk je het beste niet af van origineel. Anders bestaat de kans dat je je wiellagers verkloot.
            Is inmiddels al zo vaak uitgelegd dat ik je aanraad even te zoeken.

            #17903838
            TechNAB76
              Lid sinds:
              6 July 2011

              Hartelijk dank voor deze info. :thumb
              Hier kan ik wat mee… ik zat toch te twijfelen of ik nou enkel wieldoppen met een stoer uiterlijk zou nemen, of toch een set nieuwe bandjes met meteen een leuke set velgen erbij.

              #17903839
              2e-c14nz
                Lid sinds:
                5 June 2009

                wat ook wel dik staat, is 15inch met een 40-45 band en gewoon doppen erop :D

                #17903840
                TechNAB76
                  Lid sinds:
                  6 July 2011

                  Ik hoop dat dit lukt. Ik heb vandaag even een foto gemaakt van een van de banden. want bepaalde termen die in deze topic genoemd zijn, zie ik niet op de banden van mijn auto staan.

                  De banden maat is 165 / 70 R 13 79 T En zoals jullie wellicht zien… die velgjes zien er nou niet echt hip en mooi uit. :(

                  #17903841
                  Ardenblue
                    Lid sinds:
                    14 September 2008

                    Ik rijd met 16 inch 7 j wielen met et 45 met 195/40/16 erom en loop 0,0 aan en hij ligt toch aardig op zn plaat……:D zonder aanpassingen king:

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.