Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Welke voorkatvervanger???????????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2011 om 21:00 #17242145
Welke voorkat vervanger moet ik nemen.
Wil namelijk mn uitlaatlijn wel verder origineel houden alleen die voorste kat moet er onder weg. Ding werkt alleen maar tegen.Nu zag ik op de site van EDS een 60 en een 70mm VKER. Beide passen op de standaard uitlaatlijn???????
Als dat zo is dan zou ik voor de 70mm gaan namelijk want die is maar 10 euro duurder en mocht het nog een keer gebeuren een RVS systeem passend daarbij.Ik lees alleen maar goede dingen over die VKER dus daarom deze vraag en als je het kwijt wil jullie bevindingen
Mvg. Frank.
14 oktober 2011 om 06:48 #17926982Je moet dan die voorste hebben (dat klein stukje pijp)
Die heb ik er ook op zitten en komt nog gewoon door de apk
Bij eds zeiden ze tegen mij als je verder niks/niet veel aan je auto veranderd kan je net zo goed de 60mm pakkenDurf niet met zekerheid te zeggen dat de 70mm zal passen, want het lijkt me een beetje vreemd als je een complete 70/76mm uitlaat hebt en dat hij bij de koppelstukken terug naar de orginele diameter gaat.
14 oktober 2011 om 07:39 #17926983Juustem, jij hebt ook de 60? Ervaringen? Ze zijn nu goedkoop bij EDS, weet alleen niet hoe lang die aanbieding geldt.
14 oktober 2011 om 08:01 #17926984Zo groot mogelijk… 3″ :)
14 oktober 2011 om 08:12 #17926985Baas, móet 1 op 1 passen op standaard uitlaat. Ik weet niet of een 70mm of 3″ dat wel doet…..
14 oktober 2011 om 10:35 #17926986Tip: door sparen en direct een kompleet 3 inch systeem kopen.
heb ik ook gedaan.
14 oktober 2011 om 12:04 #17926987Kan ook wel, maar wil er geen kanon van maken. Gewoon zon voorkat vervanger, dumpvalve met inlaatbuis en heel misschien nog chippen. Voor het hard rijden heb ik wel een motor en zoveel power in een voorwiel aangedreven auto is wel leuk, alleen is het niet ideaal voor op de nordschleife etc…..
14 oktober 2011 om 17:33 #17926988gewoon die van 60 nemen en klaar, je merkt er geen moer van als je groter gaat en de rest niet aanpakt.
14 oktober 2011 om 17:35 #17926989Nja, komt alleen nog zo’n inlaatpijp op met een dumpvalve.
Mischien in de toekomst nog wel een keer wat andere mods.
14 oktober 2011 om 18:29 #17926990Ik heb ook de 60mm
Heb als verdere aanpassingen ook alleen maar, stage 1 chip, k&n binnenfilter en 200cell sportcat.
14 oktober 2011 om 20:08 #17926991Verschil waarneembaar? Alleen die VKER schijn je niet eens echt veel vant merken maar wel beter voor behoudt van de turbo. Dat is voor mij eigenlijk wel de grootste reden om zon pijp te monteren……
15 oktober 2011 om 10:02 #17926992Durf ik niet 100% zeker te zeggen, omdat ik hem tegerlijkertijd gechipt had (op de sportknop)
Maar als ik met orginele pks (sportknop uit) rij merk ik wel dat hij wat later op gang komt als eerst, dat was eerst bij z’n 2.500 toeren en nou 3.000+ ongeveer, maar gaat wel verder door als voorheen.15 oktober 2011 om 10:18 #17926993Dat de turbo wat langer door gaat is altijd goed. Die van mij lijkt net een diesel, begint bij 1950rpm en bij 3000rpm voel je dat de boost weg is. Zou fijn zij. Als die dat iets langer vast zou houden.
Maar ik ben er over uit, bestel gewoon de 60mm VKER met compleet inlaat met DV.
15 oktober 2011 om 22:21 #17926994Zo, vanavond de bestelling de deur uitgedaan. VKER met inlaatbuis en dumpvalve. Ben benieuwd.
19 oktober 2011 om 08:21 #17926995Tis nog wachten op de dumpvalve. Als die binnen is wordt het pakket verstuurd. Goedw service bij EDS!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.